Ubisoft avslöjar fullständig spellista för prenumerationstjänsten Uplay+

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft avslöjar fullständig spellista för prenumerationstjänsten Uplay+

Ubisoft hakar på konkurrenterna och lanserar snart sin egen prenumerationstjänst Uplay+. Inför släppet avslöjar bolaget alla spel som ingår samt att expansioner inte behöver köpas till.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt känns det lite som att de borde ha en version med spel som fått typ ett år på nacken, samt en deluxe som även har de nya spelen. 160kr är mycket för ngt som bara tickar på, så antar att när ett nytt måste ha spel dyker upp köper jag en månad och lirar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Uppriktigt sagt känns det lite som att de borde ha en version med spel som fått typ ett år på nacken, samt en deluxe som även har de nya spelen. 160kr är mycket för ngt som bara tickar på, så antar att när ett nytt måste ha spel dyker upp köper jag en månad och lirar.

Ser det lite mer som en hyr tjänst köp 1 månad och spela klart 1-3 spel avsluta och vänta ett tag till nästa spel du vill spela släpps tills tjänsten.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Blir lätt att testa gratis en månad. Det är rätt många spel i listan som man inte har testat. 160kr är däremot för mycket för att ha det rullande. Får bli en månad då och då när man har mycket tid över till att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Semjonov:

Uppriktigt sagt känns det lite som att de borde ha en version med spel som fått typ ett år på nacken, samt en deluxe som även har de nya spelen. 160kr är mycket för ngt som bara tickar på, så antar att när ett nytt måste ha spel dyker upp köper jag en månad och lirar.

Håller helt med, är själv lite avig till dessa prenumerationstjänster. Men jag är också lite snål och brukar vänta med spelköp tills de patchats och dyker upp på rea hehe.

EA har två varianter av Origin Access just som du beskriver, om jag inte missminner mig!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Känns ganska aggressivt prissatt jämfört med t.ex. Origin och Microsoft.
40:- / månad eller 249:- för ett år med Origin Basic (Premium 149/999:-)
99:- / månad för Xbox Game Pass

Inte direkt ett spelutbud som lockar mig heller.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Snusfri

Kommer garanterat att ansluta mig.
UBI har betydligt fler intressanta spel än Electronic Asshats enligt mig och Microsoft måste bygga ut sit bibliotek av spel för att hänga med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kört på Origin Access Premier sen det släpptes och bara BFV/Anthem ( båda var man väl något besviken på ) var värt mer än det paketet per år.

Plus är att man får deluxe och expansion passes till det mesta och fanns en hel del spel som jag antagligen aldrig ens skulle ha testat men blivit positivt överraskad över i utbudet.

Har missat en hel del Ubisoft-spel senaste åren så blir nog att testa det ett tag när det släpps.

Permalänk
Medlem

Helt klart mer intressant spelbiblioteket än EA och betydligt bättre launcher. Synd bara att man redan äger många titlar från deras, mer välkända, spelserier.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Medlem

Jag har haft steam i många år och prövade origin basic ett tag. Origins mjukvara är ju helt kass så kör bara steam nu. Spelar för lite för att betala mer än ca 500 om året. De kommer inte få mig som kund med den affärsmodellen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem

Jag gillade Origin's subscription i början, kändes nice. Testa lite spel, mest för att spela BF V, men problemet med dom här tjänsterna är att man lätt köper en månad, spelar ett spel, spelar någon vecka till, sen används det mindre och mindre men betalningen rullar in varje månad. Det är en guldgruva för spelföretagen, man hakar på och sen bara betalar utan användning.

Samma sak med gym, alla börjar gymma efter nyår sen kommer ingen dit och gymmet lever på att dom flesta aldrig kommer in genom dörren.

Sen är problem två att det blir massa extra månadeskostnader, subscription på Youtube, Spotify, Origin, nu Uplay, Netflix, Hbo, Något mer. Det börjar rulla iväg och kosta mer än vad det smakar ibland. Förut när man pirate spel/musik var det Mer tillgängligheten än något annat, se en film 22.45 en fredag? Videobutiken är stängd, finns ingen Netflix ännu (10-15 år sedan Sverige) Vad gör man? Jo laddar ner. Spotify kom, nedladdningen dog. Sen är ju dom flesta spel online nu, så piratandet kan ju inte fortsätta där dǻ man ändå måste ha en launcher igång.

Vet inte om jag är glad eller ledsen över utvecklingen, det tråkiga nu är att hålla koll på alla olika tjänster man subscribar på och säga upp dom man inte längre använder. Men det som är dåligt för oss konsumenter, men bra för säljarna är ju, åẗerigen att folk betalar varje månad sen glömmer man av det hela och pröjsar flera hundra/flera tusen utan att nyttja tjänsterna..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd

50 shades of Assassin creed.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Vad skulle kostnaden för denna tjänsten vara?
Precis som andra verkar tycka tror jag att det inte är något man vill ha liggandes tickande året om, även om det säkert är just exakt så de vill att man ska använda tjänsten för maximal vinst. Köpa och sen glömma på. För en som inte spelat många av assasins creed eller far cry spelen ser jag ett enorm potential i detta. Spelar man ut några kampanjer på månaden har man sig helt plötsligt en mycket billig hyrtjänst av spel som man kanske aldrig skulle spela annars. Denna typ av tjänster anser jag vara positiva för spelbranchen, hellre denna utveckling än svineriet med halvfärdiga spel som sjutioelva patcher och 1000sek i DLCs är spelbara. Tänker inte ens gå in på Lootboxes eller som de säger på EA suprise mechanics. -__-

//E

Permalänk
Medlem

169:- är alldeles för dyrt med det smala utbudet de erbjuder. Är du inte ett fan av Assins Creed-serien är det hutlöst dyrt mot vad som erbjuds via Origin Premier. Kommer att testa en månad och hoppas att det inte är tidsbegränsat erbjudande så kan man spela nya WD gratis.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

99 i månaden hade varit vettigare. Man kommer i slutändan att ha betalt tregånger dubbelt priset av det man spelar. Samma som med Origin Access, betalade långt in på året för att spela BFV och har spelat totalt 10 timmar och avinstallerat sen aldrig rört skiten igen. Samma katastrof är det med Ubisoft-titlar, enbart skapta för att generera pengar för Ubish*t.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Snart måste man väl hyra tio olika plattformar. Vad sägs om en gemensam portal där ingen tjänar grova pengar i form av tredjepart? Kanske bara är gammal och gnällig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

@hakan78: Fast du måste väl ingenting, Ubisoft blir nog glada även om köper spelet på gamla vanliga sättet.

Visst är det skönt att äga sina spel men nu för tiden är det kanske inte så ofta som man spelar samma spel i 4-5 månader eller hur länge det blir innan månadskostnaden för prenumerationstjänsten når kostnaden för ett enda spel, ännu längre om man räknar med att man kanske får DLC och sånt på köpet med prenumerationen.

Sen när du inte vill spela längre så stänger du bara ner den i några månader tills den utgivaren har något nytt du vill testa.