Permalänk
Relik 📜

Top Gun: Maverick

Här är den alltså, första trailern för Top Gun: Maverick! Tom Cruise ser.. ut som han alltid har gjort, helt ärligt. Åldras inte karln? I vilket fall.. jag hoppas givetvis på en tung rulle som osar freedom lite lagom ostigt. Första Top Gun är en riktig klassiker, trots att den som film kanske inte är fantastisk. Men, den har ändå något speciellt bland allt machospännande och magiska F-14-scener.

Premiär 2020! Återstår att se om det blir kö till flygvapnet igen, då.

Lite mer om första Top Gun

Alltså, tycka vad man vill om första filmen - introt är magiskt. Fyra minuter filmhistoria, precis där. Fotot och Tony Scotts fingertoppskänsla för helheten, kombinerat med Faltermeyers musik som klipper in i Danger Zone med Kenny Loggins. I princip allt foto är från vanliga aktiviteter på The Big E, USS Enterprise CVN-65. Scott ville gärna filma mot ljuset, och betalade vid en kursändring flottan 25 000 USD för att vända igen och ge utrymme till fem minuter extra material. Inte en skröna, tydligen!

Ta fyra minuter av ert liv, smäll upp videon i helskärm och bara insup atmosfären. Berlin fick en Oscar för musiken (Take My Breath Away), men nog fan skulle Scott haft en för introt med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tyckte första Top Gun va grym , vem ville inte ha en sån båge" GPz900R " som han körde på
Sen va filmmusiken riktigt bra , man kan ju alltid hoppas att denna också blir en klassiker.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Här är den alltså, första trailern för Top Gun: Maverick! Tom Cruise ser.. ut som han alltid har gjort, helt ärligt. Åldras inte karln? I vilket fall.. jag hoppas givetvis på en tung rulle som osar freedom lite lagom ostigt. Första Top Gun är en riktig klassiker, trots att den som film kanske inte är fantastisk. Men, den har ändå något speciellt bland allt machospännande och magiska F-14-scener.

https://www.youtube.com/watch?v=qSqVVswa420

Premiär 2020! Återstår att se om det blir kö till flygvapnet igen, då.

Lite mer om första Top Gun

Alltså, tycka vad man vill om första filmen - introt är magiskt. Fyra minuter filmhistoria, precis där. Fotot och Tony Scotts fingertoppskänsla för helheten, kombinerat med Faltermeyers musik som klipper in i Danger Zone med Kenny Loggins. I princip allt foto är från vanliga aktiviteter på The Big E, USS Enterprise CVN-65. Scott ville gärna filma mot ljuset, och betalade vid en kursändring flottan 25 000 USD för att vända igen och ge utrymme till fem minuter extra material. Inte en skröna, tydligen!

https://www.youtube.com/watch?v=vVKlYpP1KEE

Ta fyra minuter av ert liv, smäll upp videon i helskärm och bara insup atmosfären. Berlin fick en Oscar för musiken (Take My Breath Away), men nog fan skulle Scott haft en för introt med.

Då får ju jag köra med lite orginal då

Sen @emilakered

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@emilakered:

Nuff said.

Permalänk
Medlem

Hoppas den blir grym. Ettan e en riktig klassiker.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

ja jäklar i min låda vad den filmen var bra när den kom 1986 - då var jag 13... alla var vi Mavricks!

Denna kommer ses på en storslagen salong!

// Lazze

Permalänk

Det finns en rätt rolig del i ett uppdrag i GTA V där man i grupp ska ha air-to-air combat och skjuta ner massor med fiende "jets". Uppdraget går ut på att man startar från en aircraft carrier och ska skjuta ner fiendeflygplan utanför Los Santos kust. När det är gjort och om jag minns rätt så ska man påvägen tillbaka flyga i formation, och det triggar "Danger Zone"

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Måtte de hålla sig trogna till originalet och inte förvandla den här till någon politiskt korrekt sörja...

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Här är den alltså, första trailern för Top Gun: Maverick! Tom Cruise ser.. ut som han alltid har gjort, helt ärligt. Åldras inte karln?

Haha, exakt min tanke då jag såg trailern.

Love Archer.

Ang. själva filmen så har jag tyvärr inga höga förhoppningar på den.
Originalet är en av mina favoritfilmer, men den låg också väldigt rätt i tiden, och jag var i "rätt ålder" (ung grabb).
Jag kommer givetvis ändå att gå och se denna då jag tror de kan bjuda på lite nostalgiska vibbar från originalfilmen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag fick Top Gun på VHS i julklapp '87. Det bandet har spelats många gånger ...

Jag har hört på andra forum att det verkligen ska vara Tom Cruise på motorcykeln och i cockpit som lyfter från hangarfartyget. I planet sitter han förstås i baksits på ett tvåsitsigt plan och låtsas styra.
Det har också varit mycket gnäll om att det inte skulle varit möjligt att i verkligheten vara 30 år i flottan utan att ha gått upp graderna eller tvingats ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Findecanor:

Jag fick Top Gun på VHS i julklapp '87. Det bandet har spelats många gånger ...

Jag har hört på andra forum att det verkligen ska vara Tom Cruise på motorcykeln och i cockpit som lyfter från hangarfartyget. I planet sitter han förstås i baksits på ett tvåsitsigt plan och låtsas styra.
Det har också varit mycket gnäll om att det inte skulle varit möjligt att i verkligheten vara 30 år i flottan utan att ha gått upp graderna eller tvingats ut.

Han är ju känd för att göra sina egna stunts etc, så det förvånar mig inte!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag fick Top Gun på VHS i julklapp '87. Det bandet har spelats många gånger ...

Jag har hört på andra forum att det verkligen ska vara Tom Cruise på motorcykeln och i cockpit som lyfter från hangarfartyget. I planet sitter han förstås i baksits på ett tvåsitsigt plan och låtsas styra.
Det har också varit mycket gnäll om att det inte skulle varit möjligt att i verkligheten vara 30 år i flottan utan att ha gått upp graderna eller tvingats ut.

Kan höra med en bekant om han tror det är möjligt. Han själv gjorde 20 år utan att avancera högre än Capt och det var inte något "vanligt" förband han tjänstgjorde på. Hade även en Fänrik på kompaniet som varit Löjtnant fler gånger än han kunde räkna. Var gång gjorde han något dumt för att bli degraderad till Fänrik igen när Löjtnant innebar för mycket jobb. Har för mig denna person hade närmare 11-12 år som svensk officer. Lite sådär lagom knepig person.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

ÅÅåh, nu såg trailern igår... jävla @emilakered nu måste ja ju se den ikväll hade ju glömt hypen
Föresten om ni är i San Diego så kolla in "Kansas city barbeque" det är där filmen spelades in, mysigt ställe med goa rätter

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Hedersmedlem

Såg att man censurerat jackan Maverick bär och har burit i tidigare film. Taiwanesiska flaggan är ajabaja för hos kinesiska censuren och historiskt sett så har Japan och Kina inte alltid sjungit kumbaya my lord. Så går det när man ger Tencent Pictures och därmed kinesiska staten för mycket att säga till om.

Orginalet och från trailern:

Tweet från twitter

Förövrigt är jag försiktigt optimistisk till filmen, minns originalet från barndomen och antar att det är nostalgin som tilltalar mig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det som gjorde första filmen så bra var bristen på en massa dassiga specialeffekter.
Kan dom bara hålla sig borta från CGI o filma riktiga plan lär denna bli en rysare.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Jag tror de kommer vara "sparsamt" med cgi! Kolla bara på den senaste mission impossible filmen tom vill keep it real så att säga

B.T.S mission impossible.
https://www.youtube.com/watch?v=Um0aZKbpe1Y

Permalänk

Jag ser verkligen fram mot premiären. Som vissa tidigare nämnt så sitter jag fortfarande med rysningar i kroppen vid introt på den första filmen. Tyvärr så gillar jag inte riktigt det jag ser i nya trailern då jag själv tycker att det alltför tydligt syns att många av flygscenerna är ”datoranimerade”. Nu hoppas jag att filmen i övrigt innehåller riktiga flygscener och att den håller samma klass som den första Top Gun.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Avstängd

Gillar Top Gun men är är rädd för att denna kommer bara bli mer av samma sak och med hjälp av animeringar så gör man något som ingen någonsin gjort tidigare i ett flygplan. Risken är att allt bara blir löjligt.
Jag håller tummarna men är misstänksam.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Kan höra med en bekant om han tror det är möjligt. Han själv gjorde 20 år utan att avancera högre än Capt och det var inte något "vanligt" förband han tjänstgjorde på. Hade även en Fänrik på kompaniet som varit Löjtnant fler gånger än han kunde räkna. Var gång gjorde han något dumt för att bli degraderad till Fänrik igen när Löjtnant innebar för mycket jobb. Har för mig denna person hade närmare 11-12 år som svensk officer. Lite sådär lagom knepig person.

Enligt min kollega vars bror är stridspilot hade Maverick idag inte ens kommit in på flygskolan då hans personlighet är för risktagande och att han inte är en lagspelare.

Men medelmåttor som följer order osv gör inga bra hjältar på vita duken

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202