Märkligt fenomen i loggboken

Permalänk

Märkligt fenomen i loggboken

Jag skulle leta efter ett felmeddelande i loggboken och lade då märke till att några mappar/loggar under Program- och tjänstloggar såg ut att ha blivit omdöpta till nån variant av "leet-språk" enligt bilden nedan. Det finns inga händelser i de här loggarna.

Loggstorlek och tidsangivelser för skapad, ändrad och använd är samma för alla enligt bilden nedan.

Baserat på Windows-loggar > Program startades datorn om 2019-01-27 09:58:55 och jag kan inte se några skumma program inblandade i det tidsfönstret. För den andra tidpunkten, 2019-01-20 17:15:35, finns inga loggar som matchar den tiden exakt och de som är i närheten av den tiden är det inga konstigheter med.

OS är Windows 10 Pro 1803 Version 17134.829.

Jag har gjort några tappra försök att hitta någon info om detta men lyckas inte hitta något så jag slänger upp en tråd här och hoppas att någon annan kanske känner igen det här och eventuellt vet vad det beror på. I bästa fall är det bara någon bugg men jag kan ju också fått in något skit på datorn...

Nedan finns några exempel i textform om någon skulle ge sig på att söka lite på nätet.

Μí¢ŗõśôƒť-Ẃϊпδσẃš-ĂрρĻбсķёř/Ρаςкáģéδ åφр-Ðèφļóŷмєлτ
Μίćѓοśøƒť-Ŵĭńδóẃś-ĄрρĿø¢κëя/ĔЖĚ ąņď ĎĻĻ
Μїċŗσśοƒт-Ẁíńđσшѕ-ÀφρŁόćκеѓ/Рãçĸäğêδ āрφ-Ě×ėςűтïόⁿ
Мїčяθśŏƒт-Ẃîńđσẃš-ÀφрĻòςķèŕ/ΜŜІ αņđ Šçяĭрŧ
Мιċřоšǿƒт-Шΐпďøẁş-ÀρφĪĐ/Фφëřåţíбήªļ

Permalänk
Medlem

@backspaze:
Troligtvis ar det något program som har dålig översättning och klarar inte av språket du har på Windows.

Jag har liknande konstiga saker, men i registeret och kom fram till att det kommer från ett gammalt program som jag har, de är dock fullständigt harmlösa, men jag tar alltid bort det från registeret annars blir det massor av dem till slut.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@backspaze:
Troligtvis ar det något program som har dålig översättning och klarar inte av språket du har på Windows.

Jag har liknande konstiga saker, men i registeret och kom fram till att det kommer från ett gammalt program som jag har, de är dock fullständigt harmlösa, men jag tar alltid bort det från registeret annars blir det massor av dem till slut.

Ok, tack för svar @Belzader, jag kör på den linjen då jag inte kan hitta några konstigheter efter diverse rotande och skanningar av datorn.

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat ut för något unikt i varje fall:
https://superuser.com/questions/1340277/pseudo-english-lookin...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Du har inte råkat ut för något unikt i varje fall:
https://superuser.com/questions/1340277/pseudo-english-lookin...

Ah, tack för den länken, den förklarade allt.