Asrock visar upp första skräddarsydda kylarlösningen för Radeon RX 5700-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Absolut inget fel, klockar jättebra och har inga konstiga artifakter eller annat. Blir ett schyst kort till personen som köper det när jag eventuellt säljer av det

Mjo, prestandan är inte så jättestor i 1440p. Har kollat på lite olika och generellt sett verkar det vara kring ~15% på spelen jag spelar mest. Kanske inte värt några tusenlappar.

Hur länge tror du vi behöver vänta till nästa kort-serier?

Alright, tackar.

Ingen aning men det känns som AMD planerar bättre kort än 5700xt annars borde det hetat 5800/5900xt Och i så fall bör de ju komma under året eller tidigt 2020. Nvidia har jag läst någonstans att deras nästa (ampere) kommer mid 2020 sedan om det var rykten eller riktigt kan jag inte svara på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ingen aning men det känns som AMD planerar bättre kort än 5700xt annars borde det hetat 5800/5900xt Och i så fall bör de ju komma under året eller tidigt 2020. Nvidia har jag läst någonstans att deras nästa (ampere) kommer mid 2020 sedan om det var rykten eller riktigt kan jag inte svara på.

Inte så länge trots allt. Håller nog på det ett tag till då. Tackar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

Har moddat in en 92mm och har öppnat upp flödet för 80mm ern i fronten. Men det räcker inte. Och känns också helt onödigt när en radialfläkt är den klart bästa lösningen när den spottar ut värmen direkt.

Så länge gpu'n inte är allt för hungrig funkar det prima. För amd 290x eller vad det hette så var det kanske inte helt optimalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör 3 st 140 mm som insug. Detta är 910% mer än vad du kör med. Vid 300 W hålls min GPU runt 65 grader, med låg ljudnivå.

80 mm hör hemma på museum.

Radialfläktar är bra om du har en server, då den tar lite plats och ljudnivån är irrelevant.
Per luftmängd är radialfläktar av liknande storlek som axialfläktar mer högljudda.

Rekommenderar att du går över till ett modernare chassi med två eller tre 120/140 mm fläktar. Välkommen till 10-talet.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Kör 3 st 140 mm som insug. Detta är 910% mer än vad du kör med. Vid 300 W hålls min GPU runt 65 grader, med låg ljudnivå.

80 mm hör hemma på museum.

Radialfläktar är bra om du har en server, då den tar lite plats och ljudnivån är irrelevant.
Per luftmängd är radialfläktar av liknande storlek som axialfläktar mer högljudda.

Rekommenderar att du går över till ett modernare chassi med två eller tre 120/140 mm fläktar. Välkommen till 10-talet.

Har nog mer med formfaktorn att göra. En tyst blowerlösning hade klart varit det bästa. Måste gå att få till en axialfläktsblower!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Kör 3 st 140 mm som insug. Detta är 910% mer än vad du kör med. Vid 300 W hålls min GPU runt 65 grader, med låg ljudnivå.

80 mm hör hemma på museum.

Radialfläktar är bra om du har en server, då den tar lite plats och ljudnivån är irrelevant.
Per luftmängd är radialfläktar av liknande storlek som axialfläktar mer högljudda.

Rekommenderar att du går över till ett modernare chassi med två eller tre 120/140 mm fläktar. Välkommen till 10-talet.

Jag kommer inte byta chassi. Kör 2st rx480 just nu de går hur tyst och fint som helst blåser ur värmen där bak. Skulle lätt välja radialfläkten igen om jag uppgraderade till det nya kortet. Dock kanske ej för XT versionen som verkar lite hungrig utan standard kortet med lite undervolting. Herregud 3x 140mm som insug ja har man plats och lust till det så visst...

Skickades från m.sweclockers.com