Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Defekt Samsung SyncMaster 2493HM Skänkes

Permalänk
Medlem

Defekt Samsung SyncMaster 2493HM Skänkes

En Defekt Samsung SyncMaster 2493HM Skänkes.

Det som är fel på den är att den inte startar. Den blå led:en lyser men skärmen kommer liksom aldrig igång. Den började krångla lite med att den inte startade på en gång när jag kopplade på strömmen men sen efter ett tag gick den igång och fungerade så länge den var påslagen(även strömsparläge)
Det är mycket troligt kondensatorerna som behöver bytas enl. efterforskning på google. Jag började genom att skruva isär den men sen blev jag pappa och den blev bara liggandes i en hylla. Nu har jag packat ner den i sin låda och tänker att jag gör ett försök att skänka bort den innan den åker i återvinningen.

Den ligger i sin låda i mitt förråd i Åkersberga.

Det går bra att komma och hämta den när jag är hemma efter jobbet, sisådär runt/efter 17-tiden.

Läs hela annonsen här

Permalänk

@Cyloon:
Jag har fixat ett antal skärmar med pajjade kondensatorer, bland annat exakt den där modellen. För långt bort för mig, men lycka till.

Permalänk

Det är garanterat kondensatorerna...har själv haft en likadan som jag bytte kondensatorer på.
För långt för mig...lycka till.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Kan komma förbi om en vecka och hämta den. Är den komplett?

Permalänk
Medlem

@KAMIKIRI:
Hej! Det låter ju bra. Ja den är komplett. Den åkte ner i lådan ganska hastigt men det enda som eventuellt skulle saknas är någon skruv. Men det är inte ens många skruvar iallafall.