Asus presenterar ROG Phone II – spelinriktad telefon med 120 Hz-skärm

Permalänk
Melding Plague

Asus presenterar ROG Phone II – spelinriktad telefon med 120 Hz-skärm

Under huven för Asus kommande mobiltelefon sitter Qualcomms spelanpassade och överklockade systemkrets Snapdragon 855 Plus, som får sällskap av 12 GB primärminne och påkostad skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fy fasen vad jag hoppas fler tillverkare börjar anamma high hz oled skärmar.
Och även detta framförallt:

The 6.59” AMOLED screen can run at up to 120Hz refresh rate with 1ms latency (60Hz and 90Hz modes are also available). The touch sensor has a sampling rate of 240Hz and thanks to optimizations to the Android core, Asus claims it achieved lower touch latency than the iPhone XS Max (iPhones were always faster than Androids in this regard).

Jag spelar aldrig på en smartphone men hög hz display är så förbannat skönt.

Flera oled high hz och optimeringar för touch latency framöver, tackar.

Permalänk
Medlem

Jag har deras första ROG Phone och är grymt nöjd, dock är den från förra året, så blir inte att uppgradera till den här, men om det kommer en trea så blir det ett köp!

Permalänk

Mycket ansträngning för en - i jämförelse med hart när vilken stationär dator som helst - knapphändig spelupplevelse!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Mycket ansträngning för en - i jämförelse med hart när vilken stationär dator som helst - knapphändig spelupplevelse!

Skickades från m.sweclockers.com

Jämför istället med PSP/3ds/Switch. Om "riktiga" spel börjar komma till Android så kommer telefoner som dessa bli riktigt populära.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En mobil med fläkt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

En mobil med fläkt....

Det är väl ett tillbehör så du behöver inte ha den på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En fet och fin nalle bra batteri tid med mycket minne snabb skärm mm blir en ASUS nästa gång

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Sen bör det väl nämnas att med sådana specs så lär den förhoppningsvis även tilltala vanliga mobil entusiaster som vill ha ett renare flöde, snabbare uppdatering, mjukare scrolling på sina favorit appar.

Visst ser den ganska så spel orienterad ut, men det glömmer folk snart bort bara dom får möjligheten att prova och läsa mer om denna telefon.

Bra Asus!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus

Permalänk

Måste ju vara en grymt kapabel mobil detta! Spela på mobilen är väl inte något jag trivs med att göra så värst, blir väl en och annan runda Dr Mario på sin höjd.
Men säkerligen bra för telefoners utveckling generellt med dessa bestar på marknaden.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Inaktiv

saknar tryckkänslighet (tänk 3d touch) och displayport över usb-c bara

Permalänk
Medlem

Lycka till och få hjälp med en sådan där telefon om du ringer till din opperatör om du har problem med utlandssamtal eller annat som kräver felsökning i telefonen.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Who cares? Inte att vara negativ men hur många köper telefonen för att kunna spela spel i höga hz och super duper skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta hur Asus ligger till när det gäller att supportera enheten, hur snabbt har man ambition att släppa uppdateringar och hur många större uppdateringar tänker man stödja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Who cares? Inte att vara negativ men hur många köper telefonen för att kunna spela spel i höga hz och super duper skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast är så mycket mer än så, efter att jag dumt nog köpte en razer Phone 2 till sambon så är min s8 vidrig att använda. Högre Hz på skärmen är inte bara för spel utan hela mobil upplevelsen får sig en ordentlig uppgradering. Sure min s8a har snart 2 år på nacken men även när jag återställt den så känns den otroligt laggig och seg jämfört med sambons razer.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Men Asus! Kan jag inte få den i 27"+ och ställa den på skrivbordet istället?

Permalänk
Medlem

Inte det minsta instresserad av att spela på mobilen. Hög uppdateringsfrekvens på skärmen är väldigt trevligt däremot, även om det egentligen inte gör någon praktisk skillnad så ger det en väldigt bra användarupplevelse.

Köpte en iPad Pro av just den anledningen

Permalänk
Medlem

Kanske är jag för gammal, men förstår verkligen inte grejen med en speltelefon som är skitful. Kommer aldrig gilla att spela på touch. Vill jag spela mobilt är switch kungen och fan så mycket vettigare och roligare.

Köper hellre en Huawei P30 pro och får en TOTL telefon med användbar kamera - det är något jag värdesätter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och om man ska slänga sig med siffror så tycker jag det borde vara obligatoriskt att verkligen förklara vad detta gör och vad det är man syftar på.

Som jag tolkar detta så har skärmen 120Hz refreshrate och att telefonen har en 240Hz touch sample rate.
Att man sen väljer att specificera batteritid på 60Hz låter rätt missvisande.

Men har man någon gång använt en padda eller telefon med 120Hz refreshrate på skärmen så är det en trevligare upplevelse helt klart när man t.ex. scrollar en webbsida upp och ner.

Kul ändå att Asus väljer att pusha utvecklingen framåt, detta kommer sannolikt vara standard i våra telefoner om några år.

Permalänk
Medlem

Drar en 120 Hz skärm det dubbla av en 60hz skärm? Aldrig i livet att jag vill ha 120 Hz på min telefon i så fall!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Batteriet.. skulle vilja ha den enbart för det stora batteriet. Sure, vad den är menat för är ju kul och allt. Men om jag använder denna som jag använder min nuvarande S7 så skulle batteriet räcka länge.

Blir nyfiken på hur mycket det går att sänka volt och underklocka denna till en nivå där jag är nöjd med prestandan vad det kommer göra med batteritiden.

För mig personligen så har telefonerna nått en punkt där jag är nöjd och vill mest ha mer utveckling på batteritid och kamera.
Nöjd är inte samma sak som att jag vill att utvecklingen ska stanna upp ^^

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Drar en 120 Hz skärm det dubbla av en 60hz skärm? Aldrig i livet att jag vill ha 120 Hz på min telefon i så fall!!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det gör den inte 120hz används bara när något visas i 120hz. Sen kan van ställa in uppdateringen till 60.

Permalänk
Avstängd

Och jag som trodde en telefon var för att ringa med
Många anser att det fortfarande räcker med 8GB internminne på datorn och här kommer en telefon med 12GB.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ett första intryck på tuben har finns ovan

Permalänk

Tror detta är vad jag behöver för att slå morsan i Wordfeud!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv

Det finns ju inga spel värda att spelas på Android.

Permalänk
Avstängd

De fästbara kontrollerna ger potential då min största beef med mobilspel har varit kontrollerna (avskyr touchscreen rent allmänt - för lätt att göra fel utan någon inbyggd säkerhetsmekanism). Nu fattas bara mycket bra spel och lång batteritid.

Skrivet av reverend benny:

https://www.youtube.com/watch?v=8EEHPHCT9-E

Ett första intryck på tuben har finns ovan

2004 ringde och vill ha tillbaka sitt dubblaskärmskoncept (Nintendo DS).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Hade varit intressant att veta hur Asus ligger till när det gäller att supportera enheten, hur snabbt har man ambition att släppa uppdateringar och hur många större uppdateringar tänker man stödja.

Historiskt sett så har Asus inte varit ett märke att räkna med när det kommer till uppdateringar. Jag gjorde en snabbkoll nu och det verkar inte ha blivit så mycket bättre tyvärr. Förra årets Zenfone 5 har uppdaterats till Android 9 men 2017 års modeller har inte fått uppdateringen än även om det kom en beta i juni. Förra årets ROG-telefon har inte fått en uppdatering till android 9 än heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Historiskt sett så har Asus inte varit ett märke att räkna med när det kommer till uppdateringar. Jag gjorde en snabbkoll nu och det verkar inte ha blivit så mycket bättre tyvärr. Förra årets Zenfone 5 har uppdaterats till Android 9 men 2017 års modeller har inte fått uppdateringen än även om det kom en beta i juni. Förra årets ROG-telefon har inte fått en uppdatering till android 9 än heller.

Låter ju sådär med tanke på att telefonen inte verkar bli billig, runt 10K är dom siffror jag sett florera.
För dom summorna och med den specifikationen borde man kunna förvänta sig 5-6 års support där man får både senaste OS och patchar.
Sen så bör det vara krav på att få ut patchar i god tid, förstår att ett nytt OS kan skapa problem om man anpassat telefonen mkt så där kan man ju ha överseende med att det dröjer något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Låter ju sådär med tanke på att telefonen inte verkar bli billig, runt 10K är dom siffror jag sett florera.
För dom summorna och med den specifikationen borde man kunna förvänta sig 5-6 års support där man får både senaste OS och patchar.
Sen så bör det vara krav på att få ut patchar i god tid, förstår att ett nytt OS kan skapa problem om man anpassat telefonen mkt så där kan man ju ha överseende med att det dröjer något.

"förvänta sig 5-6 års support där man får både senaste OS och patchar"
Tänk om det vore så bra. Det är snarare så att det blir mindre och mindre support.
Ska det blir så här så måste det bli internationell lag på det. Annars skiter företagen i support för whatever som är äldre än två år om dom kan komma undan med det. Och vi är delskyldiga i det, vi köper ju skiten och vi klagar inte högljutt nog.

Jag lade in en moddad rom på en gammal Samsung S3 och den blev helt underbar i flytet.
Allt funkade och snabb var den. Jag lovar, det gick inte att tro att den var så gammal. Snarare som en helt ny budgettelefon.
Detta är tyvärr anledningen till varför företagen inte uppdaterar som vi vill.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.