Asus presenterar ROG Phone II – spelinriktad telefon med 120 Hz-skärm

Permalänk

Nåt som är oerhört positivt ,och som alla tillverkare borde ta efter är ju att man kan välja deras version av android eller en renare version likt vanilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

"förvänta sig 5-6 års support där man får både senaste OS och patchar"
Tänk om det vore så bra. Det är snarare så att det blir mindre och mindre support.
Ska det blir så här så måste det bli internationell lag på det. Annars skiter företagen i support för whatever som är äldre än två år om dom kan komma undan med det. Och vi är delskyldiga i det, vi köper ju skiten och vi klagar inte högljutt nog.

Jag lade in en moddad rom på en gammal Samsung S3 och den blev helt underbar i flytet.
Allt funkade och snabb var den. Jag lovar, det gick inte att tro att den var så gammal. Snarare som en helt ny budgettelefon.
Detta är tyvärr anledningen till varför företagen inte uppdaterar som vi vill.

Kan Apple så borde ju även Asus kunna det. Asus behöver inte som Apple lägga pengar på att utveckla mjukvaran, patcha system (förutom det egensnickrade) osv, då det borde ju finnas pengar över till att supportera sakerna.

Då man nischar sig lite som en "speltelefon" och har tagit i när det gäller HW så kanske man kan anse Asus vara lite konsoltillverkare, och där levereras ju support i många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Nåt som är oerhört positivt ,och som alla tillverkare borde ta efter är ju att man kan välja deras version av android eller en renare version likt vanilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast då hade ju inte Asus kunnat släppa sin telefon då det krävs anpassningar av Android för att få stöd för 120HZ skärm och 240Hz touch.

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Fast då hade ju inte Asus kunnat släppa sin telefon då det krävs anpassningar av Android för att få stöd för 120HZ skärm och 240Hz touch.

Fast just I detta fallet verkar det ju gå. Vet dock inte hur ren version det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Kan Apple så borde ju även Asus kunna det. Asus behöver inte som Apple lägga pengar på att utveckla mjukvaran, patcha system (förutom det egensnickrade) osv, då det borde ju finnas pengar över till att supportera sakerna.

Då man nischar sig lite som en "speltelefon" och har tagit i när det gäller HW så kanske man kan anse Asus vara lite konsoltillverkare, och där levereras ju support i många år.

Kan kan dom. Men dom är inte intresserade av det. Dom ser inte på det som vi gör. Tyvärr.
Särskilt inte om dom planerar att släppa en nyare modell sen. I stor sett ska vi vara glada om vi ens får säkerhetspatchar.
Sen behöver Asus vist lägga pengar på att utveckla mjukvaran. Det är inte google som står för alla konfigurerade filer i denna telefonen.
Asus får ett android i grundutförande, sen får Asus själva konfigurera det så det gör vad det ska på deras enheter. Precis som alla andra.
Det kostar och tar tid.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Kan kan dom. Men dom är inte intresserade av det. Dom ser inte på det som vi gör. Tyvärr.
Särskilt inte om dom planerar att släppa en nyare modell sen. I stor sett ska vi vara glada om vi ens får säkerhetspatchar.
Sen behöver Asus vist lägga pengar på att utveckla mjukvaran. Det är inte google som står för alla konfigurerade filer i denna telefonen.
Asus får ett android i grundutförande, sen får Asus själva konfigurera det så det gör vad det ska på deras enheter. Precis som alla andra.
Det kostar och tar tid.

Det är som du var inne på i en annan tråd, vi konsumenter har accepterat att det är såhär.
Hade det däremot varit så att tillverkarna tjänade pengar löpande på att hålla produkterna vid liv så hade saker sannolikt sett annorlunda ut.

Jag förstår att det är en del fix för att få ut patchar, men dom behöver knappas göra grovgörat när det gäller att utveckla OS och den tiden det tar. Samma gäller att fixa patchar. Sen måste såklart allt anpassas.

En intressant ide hade kanske varit att man prenumererade på telefonen och på så sätt så får Asus in pengar löpande, kanske hade skapat ett incitament att hålla saker vid liv längre.

Men.....nu har jag nog dragit detta rejält OT, sorry....

Läste att det verkar som man kan köra någon vaniljversion av Android på denna telefon på en annan site, undrar hur det kommer fungera om man har en massa specialtillbehör.

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Låter ju sådär med tanke på att telefonen inte verkar bli billig, runt 10K är dom siffror jag sett florera.
För dom summorna och med den specifikationen borde man kunna förvänta sig 5-6 års support där man får både senaste OS och patchar.
Sen så bör det vara krav på att få ut patchar i god tid, förstår att ett nytt OS kan skapa problem om man anpassat telefonen mkt så där kan man ju ha överseende med att det dröjer något.

Det kan vi tyvärr endast drömma om.5-6år erbjuder ju ingen tillverkare i dagsläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Lycka till och få hjälp med en sådan där telefon om du ringer till din opperatör om du har problem med utlandssamtal eller annat som kräver felsökning i telefonen.

Ser inga problem med, då den kör Android, vad menar du skulle vara problem?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Who cares? Inte att vara negativ men hur många köper telefonen för att kunna spela spel i höga hz och super duper skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukt stort i asien med seriöst spelande på telefonen, med extra vikt på sydkorea. Mina spelupplevelser med touch kontroller har varit dåliga så inget för mig personligen, men det finns en marknad.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Nu när de äntligen verkar kunna göra AMOLED skärmar på 120 Hz hoppas jag definitivt vi får se det på 2020 års modeller av iPhone, Galaxy S etc!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Who cares? Inte att vara negativ men hur många köper telefonen för att kunna spela spel i höga hz och super duper skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Många "cares".
Många köper kanske inte en mobil för spela i höga hz. Men de som faktiskt testat en högre hz display på en mobil vet hur jävla mycket skönare det är för precis allt man gör.

Det är också väldigt enkelt att märka skillnaden då man använder fingrarna.

Permalänk
Avstängd

Om det finns något snyggt skal, eller något från Dbrand som täcker hela baksidan och får bort gamer-looken så blir det nog ett köp! Riktigt grymt batteri, med mera.

Permalänk
Medlem

Det känns som att Asus verkligen är på gång på mobilmarknaden!

Jag hoppas att de satsar på en telefon som känns mer high end och har stilren design. Tänk oneplus 7 pro-ish.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fy fasen vad jag hoppas fler tillverkare börjar anamma high hz oled skärmar.
Och även detta framförallt:

The 6.59” AMOLED screen can run at up to 120Hz refresh rate with 1ms latency (60Hz and 90Hz modes are also available). The touch sensor has a sampling rate of 240Hz and thanks to optimizations to the Android core, Asus claims it achieved lower touch latency than the iPhone XS Max (iPhones were always faster than Androids in this regard).

Jag spelar aldrig på en smartphone men hög hz display är så förbannat skönt.

Flera oled high hz och optimeringar för touch latency framöver, tackar.

Kul och intressant. Har alltid stört mig lite på "input lag" på de Android-enheter jag använt. En nackdel i spelsammanhang också.

Skrivet av PatrickP:

Nu när de äntligen verkar kunna göra AMOLED skärmar på 120 Hz hoppas jag definitivt vi får se det på 2020 års modeller av iPhone, Galaxy S etc!

Så verkar det kunna bli: https://www.macrumors.com/2019/07/22/2020-iphones-could-featu...

Men först nästa år alltså.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100733:

displayport över usb-c bara

Detta, kunde varit underbar portabel konsolemulator some kör upp till PS3 generationen av spel om den hade inbyggd skärm ut via sladd - bara koppla sladd till TV och binda bluetooth kontroller.

Permalänk
Medlem

Önskar att Asus kunde släppa samtliga sina produkter utan den där (i sammanhanget) gräsliga No Fear-loggan på, för oss som iallafall i vissa sammanhang vill vara lite diskreta/klassiska. Ja, det är det enda jag har att säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Det kan vi tyvärr endast drömma om.5-6år erbjuder ju ingen tillverkare i dagsläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Apple gör ju det om man pratar om deras telefoner, så det är ju ingen dröm.
Och då Asus är inne och sniffar lite på konsolmarknaden med sin nya enhet så kan man ju även snegla lite på konsoltillverkarna hur länge dom supporterar sina prylar.

Det är trist att telefoner blir slit och släng bara för att tillverkarna inte tar ansvar.
Borde bli lagstadgat att man måste supportera prylar (bilar, telefoner, datorer IoT) betydligt längre än vad som krävs idag.

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Apple gör ju det om man pratar om deras telefoner, så det är ju ingen dröm.
Och då Asus är inne och sniffar lite på konsolmarknaden med sin nya enhet så kan man ju även snegla lite på konsoltillverkarna hur länge dom supporterar sina prylar.

Det är trist att telefoner blir slit och släng bara för att tillverkarna inte tar ansvar.
Borde bli lagstadgat att man måste supportera prylar (bilar, telefoner, datorer IoT) betydligt längre än vad som krävs idag.

Jag håller givetvis med dig ang att enheterna skall underhållas längre.men enligt mig är det en dröm då inte ensam Google håller sina enheter uppdaterade vidare länge. Jämförelsen med konsoler haltar lite enligt mig då det tar en källa massa år mellan släppen av nya konsoler,jämför det med hur mobil marknaden ser ut. Men jag håller med dig om att det måste ske nåt för att få tillverkarna att satsa mer på uppdateringar.dom flesta är iofs bra på säkerhetsuppdateringar.det viktigaste enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Jag håller givetvis med dig ang att enheterna skall underhållas längre.men enligt mig är det en dröm då inte ensam Google håller sina enheter uppdaterade vidare länge. Jämförelsen med konsoler haltar lite enligt mig då det tar en källa massa år mellan släppen av nya konsoler,jämför det med hur mobil marknaden ser ut. Men jag håller med dig om att det måste ske nåt för att få tillverkarna att satsa mer på uppdateringar.dom flesta är iofs bra på säkerhetsuppdateringar.det viktigaste enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Jag jämför inte utan funderar mest på att om man är inne och sniffar på konsolmarknaden (som jag upplever Asus gör med denna produkten) så gäller andra spelregler, lite som det du är inne på.
Lite som du (eller om det var någon annan) var inne på initialt så borde det lagstadgas om detta, men samtidigt så gäller det ju att vi konsumenter kanske får tänka om lite.
Ett incitament att hålla konsoler vid liv är ju saker som prenumerationstjänster, då tjänar bolaget pengar löpande på kunden.

Det som talar för att denna kommer leva länge är den kraftiga HW speccen. Bara en sån sak som 12GB minne är ju mer än dubbelt mot vad dom flesta andra Androidtillverkare har.