Ember värmehållande mugg

Permalänk
Medlem

Ember värmehållande mugg

Jag har försökt hitta ordentliga recensioner eller i alla fall konsumentomdömen om den här muggen men kan inte hitta någonting alls. I mina ögon är den (på bild i alla fall) snygg och har en formgivning som jag vill ha i en kaffemugg. Sen kommer det ju till funktionen, för med det priset vill man ju att det ska prestera som det lovas.

Den är appstyrd, ska kunna hålla värmen i en timme när den inte står på laddstationen och känner av när man häller i kaffet och startar sig själv då. Frågan är hur den fungerar i praktiken. Är det någon här som köpt en?

Jag tycker det här är en riktigt häftig produkt om den fungerar bra och är riktigt sugen på att köpa en, men det priset är lite saftigt för en fattiglapp som mig

Ember mugg svart, länk till inet

Permalänk
Medlem

@tintinj: Får jag fråga varför du inte kör på en gammal hederlig termosmugg? Kaffe som hålls uppvärmt länge brukar bli väldigt bittert dessutom. En gammal chef som tidigare jobbade på en större kaffekedja menar att de häller ut kaffe som stått på värmning över 20 min pga garv?syra som bildas och gör det bittert och tråkigt, eller något sådant, jag lyssnade inte så noga som jag borde ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

@tintinj: Får jag fråga varför du inte kör på en gammal hederlig termosmugg? Kaffe som hålls uppvärmt länge brukar bli väldigt bittert dessutom. En gammal chef som tidigare jobbade på en större kaffekedja menar att de häller ut kaffe som stått på värmning över 20 min pga garv?syra som bildas och gör det bittert och tråkigt, eller något sådant, jag lyssnade inte så noga som jag borde ha.

För att en termosmugg är ful och inget jag vill ha stående i hemmet med kaffe i, det är ju just att den är snygg och ser precis ut som en vanlig mugg som passar på bordet eller vid datorhörnan som jag är intresserad. Kaffetermosar har jag flera stycken och använder när jag är ute och fiskar, men det är inget som jag vill ha stående på soffbordet när jag slökollar en film.

Att kaffe blir "dåligt" efter så lite som 20 minuter stämmer inte, det smakar inte illa förrän det stått på värmehållning i timmar i sträck och inte ens då förändras smaken så mycket att man måste hälla ut det bortsett från om det är en produkt som man säljer. Hemma finns inga kunder som kan klaga.

Permalänk
Medlem

Vilken härlig produkt! Om du köper en får du gärna skriva en recention här

Lite synd att den inte tål maskindisk dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vilken härlig produkt! Om du köper en får du gärna skriva en recention här

Lite synd att den inte tål maskindisk dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja om jag slår till så ska jag försöka skriva lite om den, men hoppas att nån annan har testat den och kan berätta hur bra den fungerar innan jag spenderar det lilla jag har på mitt bankkonto
Inga problem för mig, jag har aldrig ägt en diskmaskin

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa en tidigare men tycker att 900 spänn kanske är lite väl mycket då kaffet sällan hinner på kallt. Kikade på en recension på youtube som jag tyckte var bra https://www.youtube.com/watch?v=jEHZvzOoV9A ; annars finns de en hel del på amazon också.

Edit: En intressant sak han tar upp i videon är att muggen tydligen ska hålla sig kall på utsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moodyn:

Funderade på att köpa en tidigare men tycker att 900 spänn kanske är lite väl mycket då kaffet sällan hinner på kallt. Kikade på en recension på youtube som jag tyckte var bra https://www.youtube.com/watch?v=jEHZvzOoV9A ; annars finns de en hel del på amazon också.

Edit: En intressant sak han tar upp i videon är att muggen tydligen ska hålla sig kall på utsidan.

Tack för videon! Ja den verkar ju vara riktigt bra, kanske får bli ett köp
Själv så glömmer jag att dricka mitt kaffe nästan varenda gång och måste gå och värma upp det i mikron hela tiden. En sån här mugg skulle vara helt perfekt för mig så att jag slipper det. Batteritiden är väl en av de få nackdelarna, och han sa att den kunde missfärgas vilket gör att man kanske hellre vill ha den svarta än den vita som han hade.

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråd istället för att skapa en ny. @tintinj, köpte du nån? Är du nöjd med den ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

@tintinj: Får jag fråga varför du inte kör på en gammal hederlig termosmugg? Kaffe som hålls uppvärmt länge brukar bli väldigt bittert dessutom. En gammal chef som tidigare jobbade på en större kaffekedja menar att de häller ut kaffe som stått på värmning över 20 min pga garv?syra som bildas och gör det bittert och tråkigt, eller något sådant, jag lyssnade inte så noga som jag borde ha.

Jag hade en gammal kemi-lärare som var halvpoppis på skolans café, då han varje dag krävde en helt ny kanna då han vägrade ta den som stått framme. Efter mycket gnäll och pikar så gjorde han en timmes lektion av det.
Minns inte mycket av det, men har för mig att kaffet oxiderar vilket i sin tur bildar syra, som får kaffet att smaka bittert och ökar tydligen belastning på tänder och matsmältningsystem. Har för mig han hade satt gränsen på 15 min så det ligger något i det

OT;
Jag har varit inne på att köpa en Ember länge, men aldrig blivit av. Har bara läst gott om dem på nätet, och för någon som oftast kastar i sig kaffet innan det hinner bli kallt så kanske det är ett sätt att njuta lite

Edit*
Off-T
Gick inte någon högt uppsatt chef för Ember till typ DICE nyligen?
Edit 2- Det är alltså Volvo Cars som fått över en av Embers tidigare CEO som ersätter Håkan (På tal om inget)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Väcker denna tråd istället för att skapa en ny. @tintinj, köpte du nån? Är du nöjd med den ?

Hej hej
Nej det blev inget muggköp för mig, vet faktiskt inte varför. Kanske var för få recensioner som jag kände att jag vågade lita på inte var köpta, vad vet jag? Jag brukar vela rätt mycket om det är ett relativt dyrt köp (en mugg för flera hundra är rätt dyrt för mig) och ibland blir det inget av det efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Hej hej
Nej det blev inget muggköp för mig, vet faktiskt inte varför. Kanske var för få recensioner som jag kände att jag vågade lita på inte var köpta, vad vet jag? Jag brukar vela rätt mycket om det är ett relativt dyrt köp (en mugg för flera hundra är rätt dyrt för mig) och ibland blir det inget av det efter ett tag.

Hehe ok. Ja jag velar lite, totalt onödig men cool pryl som man försöker motivera 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Är beredd att hålla med Jens kommentar Inet: "Bästa som hänt världen sedan färdigskivat bröd!"

Skämt åsido. Riktigt skönt för mig när jag sitter i möte eller drömmer mig iväg och glömmer bort kaffet. Nu slipper jag mikra mitt kaffet hela tiden. Gillar att Ember muggen synkar upp med Apple Health, samt att appen fungerar helt okej, enligt mig. Jag har inte märkt några direkt buggar än. Det enda jag kommer på är att jag gillar att ha barista havredryck i mitt kaffe, då är det viktigt att inte ha för hög temperatur inställt, då det rimligt blir väldigt varmt i botten av muggen och det blir lite bränd smak på slutet.

Notis! Jag lyckades köpa en Ember Mug 2 begagnad och fick betala en bråkdel av priset av en ny. Så det påverkar kanske vad jag tycker om muggen.

Visa signatur

All your base are belong to me