Permalänk
Medlem

Fepplade till ljudet

Fick för mig att installera dom nyare ljudrivrutinerna som fanns på Asus hemsida, jahapp, då sjönk ljudvolymen till ungefär hälften av de normala. Efter en massa avinstallationer och fipplande, så har jag nu fått tillbaka volymen, men ljudkvalitén känns som den är mycket sämre.

Nu har jag "inga" drivrutiner installerade mer än de som Windows ger mig, vilket resulterar i att det inte ger "namn" på ljudkortet. Installerar jag dom jag vet hade installerade innan, så händer samma fenomen igen att ljudvolymen sjunker. Så vad fasen har hänt egentligen?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Har du öppnat volymkontrollen och kollat om några kanaler är lägre än innan?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har du öppnat volymkontrollen och kollat om några kanaler är lägre än innan?

Ja, jag har kollat igenom allt sånt. Installerar jag drivrutinerna igen så blir de helskumt, blir liksom inget "tryck" i grejerna alls. Nu får jag ut full volym men vid hög volym så distar de, vilket de inte gjort innan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i