Öppna eller slutna hörlurar?

Permalänk
Medlem

Öppna eller slutna hörlurar?

Med tanke på hur utbudet ser ut så undrar jag vad folk föredrar och varför? Givet att man sitter i en helt tyst miljö där man inte stör någon.

Permalänk
Medlem

Öppna. Bättre ljud.

Permalänk
Medlem

Beror på ditt användningsområde och miljön runtomkring dig.

Öppna lurar kommer låta bättre men du kommer höra mer ljud omkring dig och folk omkring dig kommer höra ljudet från dina hörlurar.

Stängda lurar låter inte lika bra men läcker både in och ut mer ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

Beror på ditt användningsområde och miljön runtomkring dig.

Öppna lurar kommer låta bättre men du kommer höra mer ljud omkring dig och folk omkring dig kommer höra ljudet från dina hörlurar.

Stängda lurar låter inte lika bra men läcker både in och ut mindre ljud.

Avstår min röst men håller helt med denna posten.

Sitter man i tunnelbanan kan det vara najs med slutna lurar. Då de blockerar bruset runt om kring dig. Så du kan fokusera mera på ljudet.
Öppna lurar är bredare i ljudbilden men gör också att du hör mer saker runt om kring. På något sätt blir ljudet luftigare och för mig oftast lite naturligare.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Ah borde kanske skrivit att du sitter helt ensam i ett helt tyst rum.

Permalänk
Medlem

Alltid slutna! Oavsett miljö och situation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

På små in-ear hörlurar så är det enorm skillnad på öppna och slutna hörlurar där jag föredrar öppna.

Hade ett par Bose in-ears som var öppna. Jag var så kär i dem att jag köpte 3st och fick 3st nya på garanti när de gick sönder under en period av några år då de användes mycket flitigt. Sedan övergick jag till true-wireless och har inte hittat några öppna om man inte ska over-ear

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag har alla tre. Stängda när man tex sitter på tåg, klippet gräs etc.
Öppna när jag sitter vid datorn på kontoret (själv) och halvöppna när jag är ute och motionerar m.m.

Lite efter behov

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det är ju helt och hållet en smaksak vad man vill ha. Jag gillar visserligen Peltor-lurar, men Sennheiser Orpheus är också ena riktiga godingar.

Permalänk

Beror på...

Hemma - Öppna
-> Beyerdynamic DT 990 Pro

På tunnelbanan/jobbet - Slutna med brusreducering
-> Bose® QuietComfort® 35 II trådlösa

Visa signatur

-