Permalänk
Medlem

Tangentbord utan nav cluster med numpad?

Varför är detta inte vanligare?
Ser överallt 60% tangentbord och liknande alltid utan numpads. Jag förstår att vissa inte använder dem men jag känner likadant fast för nav clustern eftersom alla dess funktioner och mer kan tas upp av numpad.
Cooler Master har sitt rapidfire TK men det är det enda av sitt like.

Skulle vilja se mer personligen så varför är detta inte en grej?

Permalänk
Medlem

Du har ju 1800-layouten som är ganska vanlig.

Maxgaming har Leopold FC980M med det upplägget om man inte vill bygga har ett custom eller bygga något eget.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Ja det var en spännande layout. Tycker mer om cooler masters quickfire tk lösning på problemet med piltangenterna inbyggda men jag ska komma ihåg 1800.
Jag har också petat runt lite runt custom men special pcb/chassi är något jag troligen inte skulle lägga pengar på i nuläget. Har haft massor av idéer av att byta brytare ur quickfire osv men med grundkvalitén på det tangentbordet är jag inte säker på det hela.

Permalänk
Medlem

Förresten: "Quickfire TK" ersattes av "MasterKeys Pro M" för några år sedan, men jag tror att det har försvunnit från marknaden också vid det här laget.

"1800-layouten" är namngiven efter det klassiska tangentbordet "Cherry G80-1800" (ifall du undrade). Leopold gör ett mer modernt tangentbord, och de har superb byggkvalitet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Finns rätt många med de du söker, men vill du ha med eller utan Ftangent raden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vortex Vibe verkar bra och populärt. Gillar layouten jättemycket, den är som Masterkeys M ungefär:

Gillar inte resten av looken bara. Men så såg jag den här modden för ett tag sedan och ska fanemig göra samma
https://deskthority.net/viewtopic.php?f=7&t=22099&p=446575

Förstår mig inte heller på varför tkl är en grej när den här layouten är överlägsen - man får ju både numpad och navkluster i ett och i samma storlek ungefär.

Haft ett FC980M men hatade att AltGr bara var 1U i storlek. Kanske är unikt för mig men det kändes helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Finns rätt många med de du söker, men vill du ha med eller utan Ftangent raden?

Skickades från m.sweclockers.com

De är väl bra och ha med men inte nödvändigt. Funktioner kan ju ersättas med macro kombinationer.