Konstig app Pretty Love, behöver lite råd.

Permalänk

Konstig app Pretty Love, behöver lite råd.

Hej! Första gången jag någonsin skriver här för att för första gången hittar jag ingen som har samma fråga som jag har.

Frågan är lite halvpinsam att ens fråga men det är såhär:
Min flickvän skapade sig en "leksak" som man kan styra från mobilen. Vi tänkte att det där vill vi prova, så går in och kollar och appen heter Pretty Love och kan bara hämtas via en webbsida, dvs den är inte med på Google play.
First red flag.
Laddar ner appen från någon konstig kinesisk sida och får upp den här varningen:

Och den var en ganska så stor red flag så vågade inte installera appen.
Jag hade en gammal mobil men där lyckades jag inte uppdatera Android efter FR så jag tänkte om kanske någon här vet om det finns något sätt att blockera rättigheter innan man installerar appen, eller kommer det komma upp när appen behöver det?
Liksom Google maps frågar inte efter location förrän man trycker på "My location".

Kan man kanske istället stänga av nätet, ta bort rättigheter, sätta igång nätet?
Jag har googlat ganska mycket och bara hittat reviews på själva leksaken men inget om appen.

Ber om ursäkt om det här är fel plats för sådana App frågor men är lite losr

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuciferMorningstar:

Hej! Första gången jag någonsin skriver här för att för första gången hittar jag ingen som har samma fråga som jag har.

Frågan är lite halvpinsam att ens fråga men det är såhär:
Min flickvän skapade sig en "leksak" som man kan styra från mobilen. Vi tänkte att det där vill vi prova, så går in och kollar och appen heter Pretty Love och kan bara hämtas via en webbsida, dvs den är inte med på Google play.
First red flag.
Laddar ner appen från någon konstig kinesisk sida och får upp den här varningen:
http://i.imgur.com/RhjeXDB.jpg

Och den var en ganska så stor red flag så vågade inte installera appen.
Jag hade en gammal mobil men där lyckades jag inte uppdatera Android efter FR så jag tänkte om kanske någon här vet om det finns något sätt att blockera rättigheter innan man installerar appen, eller kommer det komma upp när appen behöver det?
Liksom Google maps frågar inte efter location förrän man trycker på "My location".

Kan man kanske istället stänga av nätet, ta bort rättigheter, sätta igång nätet?
Jag har googlat ganska mycket och bara hittat reviews på själva leksaken men inget om appen.

Ber om ursäkt om det här är fel plats för sådana App frågor men är lite losr

Tack på förhand!

Den där listan verkar ju ge tillgång till precis allt, och jag tvekar grovt på att den ens behöver 30% av alla de där rättigheterna.

Jag skulle i dina kläder ha installerat appen på en "slavtelefon".
Alltså en telefon där det varken finns innehåll som bilder filmer osv, sedan skulle jag modifiera telefonen, hälla lim i mikrofoningången, tepja för kameran osv.

För den där listan hade inte jag varit okej med iallafall.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuciferMorningstar:

Hej! Första gången jag någonsin skriver här för att för första gången hittar jag ingen som har samma fråga som jag har.

Frågan är lite halvpinsam att ens fråga men det är såhär:
Min flickvän skapade sig en "leksak" som man kan styra från mobilen. Vi tänkte att det där vill vi prova, så går in och kollar och appen heter Pretty Love och kan bara hämtas via en webbsida, dvs den är inte med på Google play.
First red flag.
Laddar ner appen från någon konstig kinesisk sida och får upp den här varningen:
http://i.imgur.com/RhjeXDB.jpg

Och den var en ganska så stor red flag så vågade inte installera appen.
Jag hade en gammal mobil men där lyckades jag inte uppdatera Android efter FR så jag tänkte om kanske någon här vet om det finns något sätt att blockera rättigheter innan man installerar appen, eller kommer det komma upp när appen behöver det?
Liksom Google maps frågar inte efter location förrän man trycker på "My location".

Kan man kanske istället stänga av nätet, ta bort rättigheter, sätta igång nätet?
Jag har googlat ganska mycket och bara hittat reviews på själva leksaken men inget om appen.

Ber om ursäkt om det här är fel plats för sådana App frågor men är lite losr

Tack på förhand!

nu vet jag inte vad det är för leksak, men jag kan tänka mig att dom flesta rättigheterna har att göra med funktion, tex ska ni texta eller prata genom appen behöver den ha rättigheter för det. ska ni filma eller lagra ljud behöver den rättigheter för detta, men visst kan du blocka vad den kan göra, installera den, gå sedan till appens rättigheter och bocka ur vad du vill. risken är dock att saker ni vill kunna göra inte kommer att fungera eller att den i inte startar efter du tagit bort vissa rättigheter. ja det är en liten flagga att den inte finns med på store, men det finns flertal appar som inte är det. installera bittdefender om du känner dig osäker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av appen, men hujedamig vilken diger lista av saker man inte vill låta den ha tillgång till. Du kan naturligtvis installera den på en skruttelefon och manuellt stänga av det mesta i listan, men det kanske finns någon alternativ app som inte är såpass invasiv?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

nu vet jag inte vad det är för leksak

En "vuxenleksak" som vibrerar gissar jag på, och som man därmed kanske vill vara lite extra privat med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

En sådan här?

https://www.rimba.eu/en/egg-vibrator/3437-pretty-love-abner-6...

Verkar konstigt med alla de rättigheterna, tydligen möjlig att fjärrstyra men det borde ju inte kräva tillgång till så mycket. Gissar att rådet ovan (att bocka av rättigheter efter installation) är rätt väg att gå.

Återmata gärna här med erfarenheter från användandet av produkten

Permalänk
Medlem

@twit: jojo det var ganska självklart, jag tänkte mer på typen, finns ju en uppsjö med mer eller mindre skumma prylar för det området.
(om det är endast för fjärrstyrning eller om den även är meningen att tex prata genom)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.