Lisa Su: "Högpresterande Navi-baserade grafikkort lanseras framöver"

Permalänk
Melding Plague

Lisa Su: "Högpresterande Navi-baserade grafikkort lanseras framöver"

I samband med presentationen av AMD:s senaste kvartalsrapport tillfrågas Lisa Su kring kraftfulla Navi-kort och mobila processorer. Svaret är att de kommer och håller schemat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Underbart! Förhoppningsvis är AMD med på grafikkortssidan snart.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att de hoppar över referenskort och går direkt till AIB-leveranser istället.

Permalänk
Medlem

Kul att se hur AMD är super relevant igen. Kom lite plötsligt.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för AMD, hade varit roligt med ett priskrig nästa generation.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Kanske snart dags att pensionera mitt 5700xt och köra på deras värsting modell senare

Permalänk
Medlem

Vet att många inte håller med, men hade gärna sett raytracing-stöd på de där.

Permalänk
Medlem

Låter bra att det bekräftas utav henne snarare än att höra från alla rykten sidor.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Planerat att vänta till Black Friday och sen inhandla en komplett dator (i delar).
Låter som en lovande plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Vet att många inte håller med, men hade gärna sett raytracing-stöd på de där.

Det har dom

Permalänk
Medlem

Hade ju varit roligt om AMD kunde skaka om marknaden lite som de gjorde med Ryzen mot Intel.

Skrivet av ExcZist:

Kanske snart dags att pensionera mitt 5700xt och köra på deras värsting modell senare

ditt 5700XT: Am I a joke yo you?

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Hade ju varit roligt om AMD kunde skaka om marknaden lite som de gjorde med Ryzen mot Intel.

ditt 5700XT: Am I a joke yo you?

Haha typ så men det är alltid kul med nytt och får man RTX 2080 Super prestanda eller lite mer så blir det säkert en uppgradering bara för att sen borde man skaffa en 3950x med

Permalänk
Medlem

Börjar dyka upp fler rx 5700 kort med eftermarknadskylare Denna såg helt ok ut. Biffig kylare.
https://videocardz.com/newz/custom-xfx-radeon-rx-5700-xt-pict...

Även powercolor.. fast utan bild då... och avslöjar priset med:

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

https://videocardz.com/newz/custom-xfx-radeon-rx-5700-xt-pict...
Börjar dyka upp fler rx 5700 kort med eftermarknadskylare Denna såg helt ok ut. Biffig kylare.

Såg ju förjävlig ut, p12 kom och hjälp mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Såg ju förjävlig ut, p12 kom och hjälp mig.

Inte lika snygg som deras äldre modeller till 280x eller 7000-serien, men fortfarande ok imo.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det har dom

Var är beviset? Eller menar du "alla som stödjer compute shaders stöder RT" , vilket givetvis är sant, men inte svaret på frågan som folk oftast menar.

Enda jag har är indikationer och pusselbitar som starkt tyder på att de har hårdvaruaccelererad RT, men jag kan inte med 100% säkerhet säga att så är fallet. AMD är iallafall en del av Vulkan Ray Tracing Task SubGroup som leder utvecklingen av en motsvarighet till DXR i Vulkan. De släpper det så snart det finns två implementationer redo av det (ena är NVIDIA, andra är förmodligen AMD ).

Permalänk

@magma86: Faller detta herrn mer i smaken?

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@magma86: Faller detta herrn mer i smaken?

Om du bara visste...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte få upp förhoppningarna förrän man vet något konkret, men det vore ju väldigt kul om de fick till bra, högpresterande kort :]

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av strömförsörjningen och prestanda/watt. Vega-serien var ju vansinne, men 5700-serien har visat att det ser ganska lovande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det har dom

med den logiken har alla icke rtx kort det också...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv

Nice, dags att byta ut mina Evga 1080 classified nu.
Dock har jag ju 4år garanti kvar på de från evga.

Permalänk
Medlem

Mitt 1080 fräste till igår så dom kan väl se till att få ut partnerkort på befintliga navi innan dom fokuserar på något annat. Fett sugen på rött denna gången!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk

Det var väl inte helt oväntat att ny teknik kommer framöver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Börjar dyka upp fler rx 5700 kort med eftermarknadskylare Denna såg helt ok ut. Biffig kylare.
https://videocardz.com/newz/custom-xfx-radeon-rx-5700-xt-pict...

Även powercolor.. fast utan bild då... och avslöjar priset med:
https://i.redd.it/n1atn863ktd31.jpg

oh nice med 399$ starting price! Kan absolut tänka mig att betala ett premium för en fet kyl-lösning, men härligt att se börjar ödmjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

med den logiken har alla icke rtx kort det också...

Exakt

Permalänk
Medlem

Kul om de faktiskt släpper en riktigt värsting kort, inte för att jag köper det just nu men kul med lite konkurrens till Nvidia.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Inte kul att vara Intel nu om AMD dessutom kommer med 7 nm mobila cpu:er. AMD slår verkligen till från alla håll nu. Vore schysst om de på allvar kunde hota Nvidia också.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@magma86: Faller detta herrn mer i smaken?

Legit skulle jag vilja köpa det första kortet, vertical mount och härdat glas bara för att förarga annat folk som vill ha coola kort.

(dock måste prestandan och priset vara acceptabelt, det går före utseende)

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot nästa år som verkar bli än mer intressant än detta året trots att detta varit ett bra år.
Nästa års mobila kretsar för laptops från båda AMD och Intel gör att det blir uppdatering av laptop även det året.
AMD kommer förhoppningsvis vara ett intressant alternativ på GPU och CPU/APU då även om årets nyheter inte varit dåliga.

Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Jag gillade det första kortet som var typisk asiatiskt med en katt