fundering angående moped vid dödsbo.

Permalänk
Medlem

fundering angående moped vid dödsbo.

Funderar på hur detta funkar så skulle behöva råd.

I dödsboet som jag och min syster nyligen blev arvingar till finns en moped som är skrot och ingen av oss vill ha.
fFanns inga övriga tillgångar överhuvudtaget i dödsboet så inte så att vi vill plocka russinen ur kakan så att säga

Den är värderad till 0kr men den står även 30mil bort från där vi båda bor.
Min fundering är, om ingen av oss skriver över äganderätten utan bara låter den stå på dödsbon, kan vi då bara ignorera den och slippa bry oss, eller blir vi på nå't sätt tvingade att ta hand om den och se till att den skrotas?

hoppas någon kan bringa klarhet i vad som gäller?

Permalänk
Medlem

Tänk om alla bara lämnade bråte kvar som ingen vill ha.
Det skall ni som dödsbodelägare sköta om.
Precis som det varit era egna prylar.

Permalänk
Medlem

gamla mopeder - om det är rätt sort och hyffsat kompletta (sk orginal-skick) - kan ibland säljas till rent löjligt höga belopp, även om det klassas 0:- så kan det finnas ett värde om det bjuds ut...

Permalänk
Medlem

Som ovan. Veteranmopeder har blivit en grej, gamla Zündapp, flakmoppar, etc man skrattade åt i tonåren är värda tiotusentals kronor idag, även i rätt risigt skick.

Det skulle inte förvåna mig heller om värderingsmannen helt har varit ute och cyklat. Vet du vad det är för moppe?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Vad är det för moppe å har du bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Om ni vill skrota den är det relativt enkelt, bara hiva den i metallåtervinningen på återvinningsstationen. Eller lägg ut den på Tradera så kan den inbringa en hel del pengar om ni har tur.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Hej,

Vilken stad finns mopeden?
Kanske någon här på forumet hjälper er att bli av med ert "problem"?