Samsung planerar integrerade kretsar med AMD RDNA-grafik inom två år

Permalänk
Melding Plague

Samsung planerar integrerade kretsar med AMD RDNA-grafik inom två år

Samsungs tidigare aviserade planer för integrerade kretsar med AMD:s RDNA-grafik väntas lanseras inom två år, och planer finns för att använda tekniken utanför mobila produkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Förmodligen rdna 3.0 som samsung kommer använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Förmodligen rdna 3.0 som samsung kommer använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Och vad får dig att anta detta?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vi väntar alla på kompetenta ARM-laptops, och i förlängningen ARM-desktops, Samsung kanske kommer att vilja vara med i frontledet. Spännande.
x86 är långlivat, men det kommer knappast att leva i all oändlighet.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Samsung lär troligtvis ha bra drivrutiner redan från start då AMD både har en öppen drivrutin för linux samt en blobb om så önskas vilka bör kunna utgöra grund för drivrutin.
AMDs drivrutiner är rätt bra samt har rätt standariserat beteende till skillnad mot de konstigheter en del grafikkort i mobiltelefoner dras med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Och vad får dig att anta detta?

RDNA 2.0 kommer nästa år.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxys med 580X prestanda? Ja tack förutom kanske 30 min batteri tid då

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Vi väntar alla på kompetenta ARM-laptops, och i förlängningen ARM-desktops, Samsung kanske kommer att vilja vara med i frontledet. Spännande.
x86 är långlivat, men det kommer knappast att leva i all oändlighet.

Även om jag personligen tror att streaming av spel och annat kommer ta över och decimera pc-marknaden, så vore det kul med arm på desktops. Kanske med en skrivbordsversion av Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Samsung Galaxys med 580X prestanda? Ja tack förutom kanske 30 min batteri tid då

Vill man se fin, får man lida pin...

Jag själv skulle nog vara mer orolig för var du ska göra av med all effekt i batteriet på en halvtimme i kylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

RDNA 2.0 kommer nästa år.

Fast samtidigt så är detta ett chip som vi inte vet om det kommer i början av nästa år (inte så troligt då enligt ryktet så kommer "stora" nuvarande navi i slutet på detta år/början på nästa) eller slutet av nästa år i samma veva som ps5/nya xbox.

Jag tror visserligen att du har rätt men snarare då Samsung förmodligen går ner på 5nm nästa år och tror då mer att rdna "3.0" kan tänkas köras i 5nm istället för 7nm (att köra olika noder som i zen 2 lär inte va möjligt på samma vis på mobiler som på PC)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!