Permalänk
Medlem

Pålitlig usb switch

Vet inte om detta är rätt forumsdel men gör ett försök.

Har i dagsläget två uppsättningar datorer som jag använder till att streama till twitch med, en gaming pc och en streaming pc.
Problemet, eller ja egentligen är det väl inget större problem, är att jag har ganska litet skrivbord där jag maxar utrymmet med 2 skärmar, 2 tangentbord, 2 möss, mixerbord samt lite annat krafs.

Skulle vilja använda enbart ett tangentbord och en mus till båda datorerna och har provat en Aten US224 till att switcha med. Jag upplever den som otroligt opålitlig då det händer att den inte kopplar över till ena datorn från den andra. Plus att ena tangentbordets bakgrundsbelysning slutar fungera helt och hållet.
Måste ju ha pålitliga grejer när jag switchar.

Har någon erfarenhet av denna switch eller någon annan som fungerar klanderfritt? (Kanske är det skit bakom spakarna i mitt fall 😂)

Mus och tangentbord är för övrigt USB och jag behöver inte switcha monitor.

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Varför inte testa att köra med en mjukvarubaserad kvm istället?
Liknande denna https://symless.com/synergy eller denna https://www.inputdirector.com/

Ska tilläggas, har aldrig använt någon av dessa själv. Men synergy brukar göra en del reklam på diverse sidor

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska inte ha en usb switch utan en kvm switch, mjukvara kan vara en möjlig lösnnig men kräveer i så fall att båda datorerna är på hela tiden.
Du kan även fundera på om du behöver växla på det sätt du gör för jag tror att fjärrskrivbord också kan funka bra i ditt fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för svar 🙂
Har kollat på Synergy mjukvaran tidigare men i ärlighetens namn föredrar jag knappar 😂 Plus att datorerna står i sovrummet så frugan skulle bli vansinnig om dom stod på för jämnan 😅

Jag har nu beställt en kvm switch från iogear jag tänkte testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Kör ett dussin Aten US224 på jobbet. Växlar mellan system utan problem. Men då kör vi inga RGB-tangentbord utan bara mellan linux terminaler och windows desktop.
Det är inte så att ditt tangentbord behöver USB 3.0?

Permalänk
Medlem

Du kan inte kontrollera streaming-datorn via Remote Desktop bara, då?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo