Söker efter riktig bilsimulator

Permalänk
Medlem

Söker efter riktig bilsimulator

Någon som vet något bra spel för detta, tänkte att jag kan utnyttja racingriggen bättre genom att låta tjejen övningsköra med den

Tänker på något där man kan få kärringstopp och växellådan skramlar när man växlar fel osv, alltså en riktig simulator, sen om bilarna toppar i 100km/h eller 400 km/h spelar mindre roll.

Kollade på City Car Driving på Steam men verkar som den har dåligt stöd för ratt, eller snarare få möjligheter att finjustera den, men det kan vara utdaterad information då spelet verkar få uppdateringar konstant.

Fanns också personbilsmoddar till Euro Truck men tydligen beter sig bilarna som tunga lastbilar av det jag såg.

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls insatt men vet att Live for Speed är känd för rätt så galen realism, men det är ju dock fortfarande racingbanor och så, men kanske finns någon mod för statskörning? xD

Permalänk
Medlem

Assetto med manuella bilar är nog bäst. Lite svårt att få realistisk koppling med dragläge men man kan komma rätt nära.
City Car Driving är dynga än så länge.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

assetto och live for speed lär dig rejsa inte gubbköra i trafik Kan inte säga att min stadskörning blev direkt säkrare efter att ha börjat rejsa på dator. Dock är det ju ändå bra att få in rätt reflexer om man råkar gå över gränsen för greppet så man vet vad man ska göra.

euro truck simulator 2 kan nog ge lite bra idéer i alla fall. Gäller ju att få med sig lasten med så lite skador som möjligt och gäller få koll på trafikrytmen och inte köra för fort och helst kunna tolka ljussignaler också.

Själva körkänslan får du ju inte. Av de simulatorer jag kört så undrar jag om inte GT sport ändå kommer närmast standardvagn när man inte kör on the limit i alla fall. Har ingen fartkänsla så känns ungefär som när man tuffar runt i 100 km/h när man kör 250 i GT sport. Sen kan hon ju testa något som Richard burns rally eller kanske mer realistiskt dirt rally för att få lite känsla för grus och is körning. Inte för att det är en klockren simulator men man får ju in reflexerna i alla fall.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Finns inget som kan jämföra sig med att köra på riktigt. Men Asetto corsa och iRacing är antagligen de mest realistiska racing simarna.

Permalänk
Medlem

Tänkte låna denna tråd, då det gått nästan två år sen sista inlägget. Ifall någon vet fall det kommit något nytt passande "spel" som ger lite körkänsla för billiga körlektioner? Kanske även inom VR?

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Medlem

"BeamNG"

Har rekommenderat det flera gånger här, väldigt underhållande allt är simulerat.
Kostar 23eur på steam.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

Tänkte låna denna tråd, då det gått nästan två år sen sista inlägget. Ifall någon vet fall det kommit något nytt passande "spel" som ger lite körkänsla för billiga körlektioner? Kanske även inom VR?

Det enda jag kan tänka mig som körsimulator i stadsmiljö är faktiskt Eurotruck Simulator 2.
Man kan ställa in det till manuell låda också.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

Tänkte låna denna tråd, då det gått nästan två år sen sista inlägget. Ifall någon vet fall det kommit något nytt passande "spel" som ger lite körkänsla för billiga körlektioner? Kanske även inom VR?

Kanske spelet city car driving som det skrevs om tidigare i tråden har hunnit mogna på dom över 2 åren som gått sen det lanserades.
Verkar ju vara tänkt som ett slags komplement till att övningsköra på riktigt.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan rekomendera är eurotruck simulator 2 med bilmods.
Om du inte vill ha racing ofc