Hjälp med att ersätta reklamerad Omen 17

Permalänk
Medlem

Hjälp med att ersätta reklamerad Omen 17

Hej!

I vintras köpte jag en HP Omen 17 för 19888 kr (var nedsatt ca. 7000 kr). Den har dock trasslat en hel del och jag ska nu försöka reklamera den. Om det går vägen kommer jag alltså kunna byta till en annan produkt via Komplett eller får tillbaka hela summan.

Vad kan jag få för 20000 kr som är så nära en Omen 17 i prestanda som möjligt? Det kanske är svårt att nå dit eftersom den var nedsatt så pass mycket?

Här är länk till datorn för specifikationer: https://www.komplett.se/product/1074124?noredirect=true.

Den har bl.a.: GTX1070, Core i7-8750H, 32 GB ram, 512 GB SSD och 1 TB HDD.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

du kanske kan be om pengarna tillbaka i form av presentkort och lägga till om det är en möjlighet? Vet inte vilka rutiner de har för pengarna tillbaka ärenden

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Denna bör vara en värdig ersättare!
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5156271

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Vad kan jag få för 20000 kr som är så nära en Omen 17 i prestanda som möjligt? Det kanske är svårt att nå dit eftersom den var nedsatt så pass mycket?

Du har även rätt att kräva en likvärdig vara.
Du ska inte behöva lägga ut mer pengar än det du redan betalat vid ursprungliga köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Bohman08: Hävande av köp (pengarna tillbaka) är sekundärt erbjudande och du har möjlighet att be om ersättning i form av likvärdig produkt, även om priset kan vara något högre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja, det är sant. Det bör jag göra i så fall. Skulle dock vara bra att veta vilka datorer det är så jag har lite koll när de visar vad de kan erbjuda i ersättning.

Tar gärna emot fler tips! Helst ska den vara 17 tum, men 15 kan vara intressant.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått svar på HP. Jag kommer få reklamera datorn, men tyvärr har de ingen 17 tumsenhet. De erbjuder en 15 tum med samma komponenter fast bättre grafikkort. Men jag är nog inte intresserad av en 15 tum, så jag kommer nog därför kolla vidare.

Vad är det bästa jag kan få för 20.000 kr i nuläget? Tar gärna emot fler förslag än de ovan.