Permalänk
Medlem

Corsair RM750x mysterium

Hej!

Jag har senaste veckan byggt ihop en ny gaming dator med ett sprillans nytt nätagg(corsair RM 750x v2).
Njöt av mitt nya rigg de senaste 4 dagarna tills igår kväll då dog datorn mitt i spelet. Då hade säkringen gått på det eluttaget. Jag gick och lyfte upp säkringen men den spraka till och gick ner lika snabbt. Jag stängde av datorn från nätagget och lyfte säkringen utan några problem förens jag satte på nätaggregatet och då gick säkringen igen. Hade hem en elektriker för att kontrollera elskåpet efter några tappra försök på olika faser utan någon succé. Idag tog jag loss nätaggregatet helt från datorn och lossa alla kablar med samma resultat, säkringen går. Min fråga är ja, vad kan det vara frågan om, ett sådant nätagg i toppklass som dör efter 4 dagar, hur och varför? Jag ska iväg imorgon för att byta nätagget och hoppas att det löser sig men vad om något annat i datorn orsakar detta? Kommer inte på något sätt att felsöka resten av datorn. Kan vara värt att nämna att jag har en vattenkylning(corsair h100x) kopplad till CPU men kan inte hitta någon läcka då det är snustorrt i datorn och runtom kylaren. Vad kan orsaka en säkring i en sådan PSU att gå undrar jag.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

måndagsexemplar, shit happens helt enkelt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det är förhoppningsvis fallet, tänkte kolla om någon annan kanske vet bättre om jag missat något:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är ett trasigt nätaggregat. Dubbelkolla så att du har använt de modulära kablarna som följde med nätaggregatet och kopplat dem rätt. Kolla även strömkabel mellan dator och nätaggregat, eventuella grendosor och vägguttag osv. Om allt sånt är okej så är det nog ett returärende hos butiken du köpte det hos alternativt Corsair själva. Håller tummarna för att det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaqobe:

Det låter som att det är ett trasigt nätaggregat. Dubbelkolla så att du har använt de modulära kablarna som följde med nätaggregatet och kopplat dem rätt. Kolla även strömkabel mellan dator och nätaggregat, eventuella grendosor och vägguttag osv. Om allt sånt är okej så är det nog ett returärende hos butiken du köpte det hos alternativt Corsair själva. Håller tummarna för att det löser sig!

Jag fick byta ut den utan några problem på Elgiganten som tur va, har trippelkollat allt och även bytt alla kablar till dem som följde med i den nya PSU, kopplat en ny kabel mellan väggen o PSU i ett eget vägguttag, elektriker undersökte mina uttag:) får se nu hur den håller sig, blir det fel igen så måste jag ha en jäkla otur med mina köp eller så får Corsair göra om göra rätt. Uppdaterar här om samma problem uppstår:) tack för lycko önskningar!!

Skickades från m.sweclockers.com