Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

typiskt, men så går det väl när man är seg...

Jag köper en svart, bättre än ingenting alls!

Ja, det ser ju tyvärr inte så väldigt bra men kan man leva med skillnaderna i färgen så är det nog ändå OK:

Oavsett färg så är det ett suveränt chassi

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja, det ser ju tyvärr inte så väldigt bra men kan man leva med skillnaderna i färgen så är det nog ändå OK:

{ data-uri }

Jag kommer inte se den i vilket fall som helst men det skaver i ögat om det är *nästan* samma färg. Då blir svart eller grön bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja, det ser ju tyvärr inte så väldigt bra men kan man leva med skillnaderna i färgen så är det nog ändå OK:

{ data-uri }

Oavsett färg så är det ett suveränt chassi

Vansinne...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag lyckades installera en NH-L12S-kylare i det här chassiet. Det var faktiskt väldigt enkelt att böja till den, och nu sitter den alldeles perfekt i lådan. Kylaren sitter pressad mot sidoplåten så kylförmågan borde t o m förbättras något. Fläkten ligger och trycker på Corsair LPX-minnena (värmespridarna intakta) så alla mått är verkligen med 0,0 mm tolerans.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem

Artic White in progress
http://imgur.com/gallery/k6MuOvw

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Artic white? Menar du Arctic white? Eller är det någon ordlek på gång?

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retro Puter:

Artic white? Menar du Arctic white? Eller är det någon ordlek på gång?

Mitt chassi så får döpa mitt Ghost S1 till vad jag vill.😀

Edit: Säger ni Artic Cat eller Arctic Cat. Kex eller Chex.
Detta kan diskuteras i all evighet.

Men fick mitt vita chassi tillslut men massa jobb bakom.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Mitt chassi så får döpa mitt Ghost S1 till vad jag vill.😀

Edit: Säger ni Artic Cat eller Arctic Cat. Kex eller Chex.
Detta kan diskuteras i all evighet.

Men fick mitt vita chassi tillslut men massa jobb bakom.

Grejen är väl att ordet stavas Arctic. Självklart får du kalla din burk vad du vill, men räkna med att folk kommer kommentera.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Retro Puter:

Jag lyckades installera en NH-L12S-kylare i det här chassiet. Det var faktiskt väldigt enkelt att böja till den, och nu sitter den alldeles perfekt i lådan. Kylaren sitter pressad mot sidoplåten så kylförmågan borde t o m förbättras något. Fläkten ligger och trycker på Corsair LPX-minnena (värmespridarna intakta) så alla mått är verkligen med 0,0 mm tolerans.

Tack! Letat mig bedrövad om man kan köra L12S och Corsairs LPX minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer hålla ögonen öppna nu på RX-5700 med eftermarknadskylare, hittills har jag inte sett någon som kommer passa i en Ghost. Sapphire Pulse är 46,5 mm djup och enligt Louqe så är maxdjup 45mm. Annars så passar kortet.
Asus är för djupt, och gigabytes kort kan jag inte hitta info om. Så det blir att vänta och se ifall det dyker upp fler alternativ. Hoppas kunna slippa referenskylaren.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Tack! Letat mig bedrövad om man kan köra L12S och Corsairs LPX minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Det verkar vara hemligt. Tog chansen och det lönade sig.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retro Puter:

Jag lyckades installera en NH-L12S-kylare i det här chassiet. Det var faktiskt väldigt enkelt att böja till den, och nu sitter den alldeles perfekt i lådan. Kylaren sitter pressad mot sidoplåten så kylförmågan borde t o m förbättras något. Fläkten ligger och trycker på Corsair LPX-minnena (värmespridarna intakta) så alla mått är verkligen med 0,0 mm tolerans.

Vad har du för moderkort? Är fortfarande lite sugen på att testa utan tophat nämligen, har ett Asus z370 och funderar om VRM-heatsinken kommer vara ett problem.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Vad har du för moderkort? Är fortfarande lite sugen på att testa utan tophat nämligen, har ett Asus z370 och funderar om VRM-heatsinken kommer vara ett problem.

Jag har Asrock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac.

Du kan se kompatibilitet här:

https://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-l12s/comp

Följande Asus Z370 verkar funka:

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-E Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-F Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-G Gaming (WI-FI AC)

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-G Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-H Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-I Gaming

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem

Mitt Vita Ghost S1

Ej målat Baksidan pga RMA så blir gjort när nya kommer.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Ville ej komma och förstöra ditt snygga arbete. men heter det inte arCtic?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Retro Puter:

Jag har Asrock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac.

Du kan se kompatibilitet här:

https://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-l12s/comp

Följande Asus Z370 verkar funka:

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-E Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-F Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-G Gaming (WI-FI AC)

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-G Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-H Gaming

LGA1151

Asus

ROG Strix Z370-I Gaming

Ah, såg den där men tänkte om saken ändrar sig när du var tvungen att böja ner kylaren Tack ändå!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Ah, såg den där men tänkte om saken ändrar sig när du var tvungen att böja ner kylaren Tack ändå!

Det beror på hur du böjer den, men det borde inte påverka. Alternativt får du böja om den lite om det blir dåligt. Den är förvånadsvärt flexibel.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Mitt chassi så får döpa mitt Ghost S1 till vad jag vill.😀

Edit: Säger ni Artic Cat eller Arctic Cat. Kex eller Chex.
Detta kan diskuteras i all evighet.

Men fick mitt vita chassi tillslut men massa jobb bakom.

Skrivet av breakwin:

@Jonas79: Ville ej komma och förstöra ditt snygga arbete. men heter det inte arCtic?

Redan förklarat tidigare och förstår inte att folk hänger upp sig på en bokstav istället för att uppskattar folk som moddar byggen och lägger ner massa tid att fullfölja sina visioner.

Aldrig sett att Laine eller Metallacid byggen bara får kommentarer om namnet på deras byggen.

Men jag vågar iallafall göra något eget och skulle aldrig hacka på folk för namnet på deras byggen.

Hoppas detta får folk att tänka flera ggr innan man bara spottar ut sig.

Ingen verkar uppskatta ett Vitt Ghost S1 eller min vision med Sidopanelen med distanser för luftflöde och akrylglas

Hur ska någon annan våga visa sina byggen eller göra något eget när inte ens någon säger något positivt tillbaka?

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Det är skitsnyggt, tumme upp!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Redan förklarat tidigare och förstår inte att folk hänger upp sig på en bokstav istället för att uppskattar folk som moddar byggen och lägger ner massa tid att fullfölja sina visioner.

Aldrig sett att Laine eller Metallacid byggen bara får kommentarer om namnet på deras byggen.

Men jag vågar iallafall göra något eget och skulle aldrig hacka på folk för namnet på deras byggen.

Hoppas detta får folk att tänka flera ggr innan man bara spottar ut sig.

Ingen verkar uppskatta ett Vitt Ghost S1 eller min vision med Sidopanelen med distanser för luftflöde och akrylglas

Hur ska någon annan våga visa sina byggen eller göra något eget när inte ens någon säger något positivt tillbaka?

Nu skriver jag inte det här för att klanka ner på dig eller ditt bygge. Du har all rätt att vara stolt över att du har förverkligat din vision.

Det kommer alltid finnas de som tycker att en mod är snygg och de som tycker den är mindre bra, så är det bara. Ingen av kommentarerna har klankat ner på själva modden utan bara påpekat ett stavfel.
Hade jag lagt den tid och möda som du har på din mod bara för att upptäcka att man har stavat fel när allt är klart hade jag nog blivit oerhört frustrerad. Av två anledningar:
1. Jag tycker personligen att det känns oproffsigt, oavsett hur snygg modden är, om det är felstavat och hade inte varit nöjd.
2. Att behöva lägga tid och energi en gång till för att få det rätt...

I slutänden kan bara du avgöra om du tycker det är värt tiden och mödan att göra om fönstret eller om du är nöjd som det är, men fakta kvarstår. "Artic" är felstavat och i de flestas ögon drar det ner helheten. I mitt fall tycker jag en sån sak drar ner betyget avsevärt. Jag tycker tyvärr det känns slarvigt.

Angående Laine och MetallicAcid så är jag helt säker på att de hade varit tacksamma om de fått hjälp med att rätta upp ett så rudimentärt fel som en felstavning. Bygger man sponsrade byggen vore det ju oändligt pinsamt att skriva Crosair istället för Corsair I ett akrylfönster. Det går ju liksom inte riktigt att dra till med argumentet "Jag säger så", talspråk och skriftspråk är olika saker.

Huvudsaken är ju att du är nöjd, är du det så skit I vad folk säger och njut av din mod istället.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonas79:

Redan förklarat tidigare och förstår inte att folk hänger upp sig på en bokstav istället för att uppskattar folk som moddar byggen och lägger ner massa tid att fullfölja sina visioner.

Aldrig sett att Laine eller Metallacid byggen bara får kommentarer om namnet på deras byggen.

Men jag vågar iallafall göra något eget och skulle aldrig hacka på folk för namnet på deras byggen.

Hoppas detta får folk att tänka flera ggr innan man bara spottar ut sig.

Ingen verkar uppskatta ett Vitt Ghost S1 eller min vision med Sidopanelen med distanser för luftflöde och akrylglas

Hur ska någon annan våga visa sina byggen eller göra något eget när inte ens någon säger något positivt tillbaka?

Snyggt jobbat! Man blir ju väldigt sugen på ett vitt Loque Tror inte folk menar illa så strunt i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Nu skriver jag inte det här för att klanka ner på dig eller ditt bygge. Du har all rätt att vara stolt över att du har förverkligat din vision.

Det kommer alltid finnas de som tycker att en mod är snygg och de som tycker den är mindre bra, så är det bara. Ingen av kommentarerna har klankat ner på själva modden utan bara påpekat ett stavfel.
Hade jag lagt den tid och möda som du har på din mod bara för att upptäcka att man har stavat fel när allt är klart hade jag nog blivit oerhört frustrerad. Av två anledningar:
1. Jag tycker personligen att det känns oproffsigt, oavsett hur snygg modden är, om det är felstavat och hade inte varit nöjd.
2. Att behöva lägga tid och energi en gång till för att få det rätt...

I slutänden kan bara du avgöra om du tycker det är värt tiden och mödan att göra om fönstret eller om du är nöjd som det är, men fakta kvarstår. "Artic" är felstavat och i de flestas ögon drar det ner helheten. I mitt fall tycker jag en sån sak drar ner betyget avsevärt. Jag tycker tyvärr det känns slarvigt.

Angående Laine och MetallicAcid så är jag helt säker på att de hade varit tacksamma om de fått hjälp med att rätta upp ett så rudimentärt fel som en felstavning. Bygger man sponsrade byggen vore det ju oändligt pinsamt att skriva Crosair istället för Corsair I ett akrylfönster. Det går ju liksom inte riktigt att dra till med argumentet "Jag säger så", talspråk och skriftspråk är olika saker.

Huvudsaken är ju att du är nöjd, är du det så skit I vad folk säger och njut av din mod istället.

Hade jag gjort är sponsrat bygge till Louqe hade jag självklart ändrat texten innan jag visat detta till min kund.

Är väll en självklarhet men detta är mitt personliga bygge.

Så jag som bor i Norrland och uttalar ordet "Kex" hade varit tvungen att byta texten till "Chex" om jag var i Göteborg då ?

Vi säger som sagt Artic Cat på snöskoter och kommer nog aldrig säga Arctic Cat.

Jag har alltid varit någon som vågat gå min egen väg och är väll bra om inte alla följer strömmen och ger med sig pga påtryckningar.

Jag har valt namnet Artic White och tänker stå upp för detta och retar det folk så låt det vara så.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hade jag gjort är sponsrat bygge till Louqe hade jag självklart ändrat texten innan jag visat detta till min kund.

Är väll en självklarhet men detta är mitt personliga bygge.

Så jag som bor i Norrland och uttalar ordet "Kex" hade varit tvungen att byta texten till "Chex" om jag var i Göteborg då ?

Vi säger som sagt Artic Cat på snöskoter och kommer nog aldrig säga Arctic Cat.

Jag har alltid varit någon som vågat gå min egen väg och är väll bra om inte alla följer strömmen och ger med sig pga påtryckningar.

Jag har valt namnet Artic White och tänker stå upp för detta och retar det folk så låt det vara så.

Poängen var väl lite att problemet är att du blandar talspråk och skriftspråk, så länge du gör det kommer det att bli fel oavsett. Chex är alltid fel och Kex är alltid rätt, det spelar ingen roll var i landet du bor, precis som det engelska ordet arctic alltid är rätt och artic alltid är fel oavsett var i världen du bor och hur konstigt du än uttalar det.

Som sagt, det viktigaste är ju att du är nöjd. Men det kan ju vara värt att ha i bakhuvudet att 99% av befolkningen förhåller sig till svenska skrivregler och kommer alltid att göra så. Konsekvenserna att avvika från de kommer bara drabba dig så att säga, oavsett om det är en mod som visas på swec eller ett mail som skickas på jobbet.

Njut av din låda! Jag tycker absolut att det är roligt att folk gör sina moddar osv. och tycker inte att du ska sluta dela dina.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Redan förklarat tidigare och förstår inte att folk hänger upp sig på en bokstav istället för att uppskattar folk som moddar byggen och lägger ner massa tid att fullfölja sina visioner.

Aldrig sett att Laine eller Metallacid byggen bara får kommentarer om namnet på deras byggen.

Men jag vågar iallafall göra något eget och skulle aldrig hacka på folk för namnet på deras byggen.

Hoppas detta får folk att tänka flera ggr innan man bara spottar ut sig.

Ingen verkar uppskatta ett Vitt Ghost S1 eller min vision med Sidopanelen med distanser för luftflöde och akrylglas

Hur ska någon annan våga visa sina byggen eller göra något eget när inte ens någon säger något positivt tillbaka?

Det handlar ej om att om att ingen säger något positivt, men lägger du upp ett arbete på sweclockers där du HAR skrivit fel så får du vara beredd att ta åt kritik. Det stavas ARCTIC oavsett hur du väljer att uttala det i norrland eller var som helst i världen, det är de facto. Jag kommer från Göteborg och ingen skriver Chex bara för att man kommer härifrån, det stavas fortfarande Kex, de facto återigen.

Hade metallicAcid eller Laine haft the stavfel i deras byggen tror jag istället att de hade tagit åt sig kritiken istället för att bli så defensiva som du. Om du är trött på att folk frågar samma sak 2 gånger eller eventuellt fler så föreslår jag att skriva i ditt bildupplägg istället att du valt att skriva artic p.g.a att du uttalar det så. För det är ingen som tänker på eller orkar gå tillbaka flera inlägg för att kolla varför du valt att skriva fel. Jag tycker iallafall det är ett snyggt bygge men ett slarvigt fel, vilket andra verkar hålla med om.

Som nämnts tidigare, i slutändan spelar det ingen roll vad jag tycker eller någon annan här sålänge du är nöjd, men att bli såpass defensiv som du när kritiken kommer upp hjälper ingen, minst sagt dig.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Poängen var väl lite att problemet är att du blandar talspråk och skriftspråk, så länge du gör det kommer det att bli fel oavsett. Chex är alltid fel och Kex är alltid rätt, det spelar ingen roll var i landet du bor, precis som det engelska ordet arctic alltid är rätt och artic alltid är fel oavsett var i världen du bor och hur konstigt du än uttalar det.

Som sagt, det viktigaste är ju att du är nöjd. Men det kan ju vara värt att ha i bakhuvudet att 99% av befolkningen förhåller sig till svenska skrivregler och kommer alltid att göra så. Konsekvenserna att avvika från de kommer bara drabba dig så att säga, oavsett om det är en mod som visas på swec eller ett mail som skickas på jobbet.

Njut av din låda! Jag tycker absolut att det är roligt att folk gör sina moddar osv. och tycker inte att du ska sluta dela dina.

Men grundorsaken att jag reagerade är att svenskar alltid nästan hackar på annorlunda personer kan vara uttal, kläder, dialekter m.m.

Ska alla då bara ändra sig och rätta in sig i ledet för att det är enklast eller våga stå upp för sig.

Vi som nördar måste stött på detta i vardagen och jag tycker att det är viktigt att man vågar vara sig själv och ej ändrar sin identitet.

Självklart kommer jag få ta skit för att jag är annorlunda men iallafall är jag sann mot mig själv.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Men grundorsaken att jag reagerade är att svenskar alltid nästan hackar på annorlunda personer kan vara uttal, kläder, dialekter m.m.

Ska alla då bara ändra sig och rätta in sig i ledet för att det är enklast eller våga stå upp för sig.

Vi som nördar måste stött på detta i vardagen och jag tycker att det är viktigt att man vågar vara sig själv och ej ändrar sin identitet.

Självklart kommer jag få ta skit för att jag är annorlunda men iallafall är jag sann mot mig själv.

Snygg lackning av spöket! Var också en av dem som ville ha färgen arctic white, men nöjde mig med Limestone. Jag lägger mig inte i stavningen, men jag tycker du ska lägga lite mer kärlek på designen av plexiglaset då det skulle lyfta hela bygget. Plexiglas är svårt att få fin finish på så kanske finns företag som kan skära ut motivet man vill ha med typ vattenskärning eller dylikt så det blir snyggt. Eller göra som Faggan och bara ha ett rent plexiglas och arbeta med interiörens utseende och belysning istället!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Är på gång att uppgradera grafikkortet till något RX 5700 till mitt spöke.
Funderade på Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, men det är tyvärr 1.5 mm för brett enligt specarna. Annars har det fått bra recensioner.
Väntar på tester för Radeon RX 5700 XT Challenger.

Någon annan här som är ut efter ett RX 5700 till sitt spöke?

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Har paket påväg till mig från louqe.. Undrar vad det kan vara.
Mailade för ett tag sedan och frågade om det fanns limestone batch 1 tophats och Mio svarade jag ska kolla och ville att jag bekräfta adressen sen dess har jag inte hört något.

Någon som vart med om liknande?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Har paket påväg till mig från louqe.. Undrar vad det kan vara.
Mailade för ett tag sedan och frågade om det fanns limestone batch 1 tophats och Mio svarade jag ska kolla och ville att jag bekräfta adressen sen dess har jag inte hört något.

Någon som vart med om liknande?

Jag har gjort RMA på en M tophat och två sidopaneler i Limestone från batch 1 som hade väldigt dålig passform och de nya delarna är på väg till mig via UPS.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12