Permalänk
Medlem

@Videoapan: Nope

Edit: Fler ledtrådar: Utspelar sig i White Wolfs "World of Darkness" universum, mer känt från Vampire the Masquerade spelen.
Finns 3st spel i serien, ettan släpptes till Xbox och Gamecube, tvåan till Playstation 2 och trean till Xbox, bilderna är från det tredje spelet i serien.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, det här kan ni väl? Titeln delar namn med en polisserie från 80-talet och ett 3d amigaspel där man kunde köra massor av olika fordon på små öar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Kom igen nu, det här kan ni väl? Titeln delar namn med en polisserie från 80-talet och ett 3d amigaspel där man kunde köra massor av olika fordon på små öar.

Kan det vara Hunter: The Reckoning?

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: Det kan det visst vara! Mer specifikt, "Hunter: the Reckoning - Redeemer"

Bra jobbat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

@Cypress_86: Det kan det visst vara! Mer specifikt, "Hunter: the Reckoning - Redeemer"

Bra jobbat.

Wow! Kul!

Här kommer då mitt bidrag:

https://imgur.com/CBIP0l8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Wow! Kul!

Här kommer då mitt bidrag:

https://imgur.com/CBIP0l8

Jag visste att jag kände igen det där spelet, men det har tagit tills nu att komma ihåg namnet.
Visst är det Enclave? Spelet där goblinerna talar Svenska? "Kom hiiit" "Du får peng!"

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Jag visste att jag kände igen det där spelet, men det har tagit tills nu att komma ihåg namnet.
Visst är det Enclave? Spelet där goblinerna talar Svenska? "Kom hiiit" "Du får peng!"

Jajjemän! Det där med svenskan hade jag helt glömt, men det stämmer! Fy tusan vad corny! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här kommer en barndomsklassiker.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Här kommer en barndomsklassiker.

Ser bekant ut!
Är det på atari 800xl eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: C64.

Ett av dom allra första "Open world" spelen jag spelade. Ett mera laglydigt GTA (fast lika kaotiskt) innan det fanns något GTA.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Roger W: C64.

Ett av dom allra första "Open world" spelen jag spelade. Ett mera laglydigt GTA (fast lika kaotiskt) innan det fanns något GTA.

Det enda jag direkt minns som var likt är Ghost Busters men det inte rätt. Någon mer ledtråd?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Huvudpersonen befinner sig i en stad han vill lämna, men har inga pengar så han måste samla ihop pengar genom diverse bisarra småjobb.

Man kan färdas till fots och köra bil samt åka tunnelbana.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget? Antingen väljer jag för obskyra spel eller så är det dåliga bilder.

Spelet utspelar sig i en av världens mest kända städer och delar även namn med staden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Fortfarande inget? Antingen väljer jag för obskyra spel eller så är det dåliga bilder.

https://i.imgur.com/RGrzoFM.png

https://i.imgur.com/MIE5CVR.png

Spelet utspelar sig i en av världens mest kända städer och delar även namn med staden.

Tror det var lite väl obskyrt men googlande på New York och gammalt atarispel gav New York City: the Big Apple

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tror det var lite väl obskyrt men googlande på New York och gammalt atarispel gav New York City: the Big Apple

Var tvungen att googla lite själv nu, men se där, det fanns till Atari också!Får be om ursäkt till Roger W som faktiskt gissade på Atari 800xl tidigare.

Hur som helst så var bilderna från Commodore 64 versionen av New York City.

Bra jobbat, din tur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Var tvungen att googla lite själv nu, men se där, det fanns till Atari också!Får be om ursäkt till Roger W som faktiskt gissade på Atari 800xl tidigare.

Hur som helst så var bilderna från Commodore 64 versionen av New York City.

Bra jobbat, din tur.

Jag hade svårt att avgöra om det var C64 eller inte på bilderna.. nåja, här går vi lite framåt i tiden med en klassiker som jag misstänker varit med här i tråden tidigare (kanske från mig till och med) men som förtjänar en runda till i så fall

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

nåja, här går vi lite framåt i tiden med en klassiker som jag misstänker varit med här i tråden tidigare (kanske från mig till och med) men som förtjänar en runda till i så fall

Gissar på Laser Squad?

Skrivet av SID 6.7:

Hur som helst så var bilderna från Commodore 64 versionen av New York City.

Verkar vara ett intressant spel - ska kolla upp det på Youtube sen
(jag är lite osäker på om jag sett det på Atari förut eller om jag blandar ihop det med något annat spel)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Gissar på Laser Squad?

Verkar vara ett intressant spel - ska kolla upp det på Youtube sen
(jag är lite osäker på om jag sett det på Atari förut eller om jag blandar ihop det med något annat spel)

Inte laser squad, rpg i rymden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Buck Rogers: Countdown to Doomsday.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Videoapan: Buck Rogers: Countdown to Doomsday.

Oh yeah! Lirade detta mycket hemma hos en kompis med Amiga. Vi klarade det aldrig dock, fanns för många andra spel för att grotta ner sig totalt som hade krävts.

Din boll!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Cool.

Då går vi ännu längre bak i tiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Wow! Kan inte komma på vad detta kan vara men teckengrafik får en att tänka på system utan sprites.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Inte en aning.... set rätt Spectrum-aktigt ut.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Inte en aning.... set rätt Spectrum-aktigt ut.

Tack! Med zx spectrum som skyldig landar jag i City of Death.

Jag antar att det är rätt men är på norra Öland med släkt och kommer inte kunna lägga upp någon bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Inte en aning.... set rätt Spectrum-aktigt ut.

Skrivet av Videoapan:

Tack! Med zx spectrum som skyldig landar jag i City of Death.

Jag antar att det är rätt men är på norra Öland med släkt och kommer inte kunna lägga upp någon bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra jobbat bägge två! Plocka något så obskyrt.

City of Death är rätt! Om inte Videoapan har möjlighet att lägga upp en ny bild så kan väl du ta över bollen RHWarrior?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag känner mig generös så jag bjuder på ett spel till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@SID 6.7:
Har sökt runt lite efter 2D fantasy RTS men hittar inget som är likt nog. UI påminner om Blizzard men de har vad jag vet inte gjort något som såg ut så här.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Nope inte Blizzard, denna serie (finns 3 delar, den senaste som bilden är ifrån släpptes 2004) görs av Australiensare.

Bästa RTS som gjorts enligt mig, med permanenta hjältar som man kan levla upp i all oändlighet i både kampanj, multiplayer co-op/pvp och solobanor. Har nog en 1000 timmar nedlagt på denna underskattade serie.

Tyvärr verkar företaget bakom serien mest göra pusselspel för mobiler numera

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Videoapan: Nope inte Blizzard, denna serie (finns 3 delar, den senaste som bilden är ifrån släpptes 2004) görs av Australiensare.

Bästa RTS som gjorts enligt mig, med permanenta hjältar som man kan levla upp i all oändlighet i både kampanj, multiplayer co-op/pvp och solobanor. Har nog en 1000 timmar nedlagt på denna underskattade serie.

Tyvärr verkar företaget bakom serien mest göra pusselspel för mobiler numera

Kan det vara Warlords: Battlecry-serien?
Älskade att köra 1 & 2 kommer jag ihåg.
Kommer dock inte ihåg om jag körde en 3:a

Permalänk
Medlem

@Zimbaa: Det kan det vara! Dom är mycket lika varandra, mestadels nya raser och trupper och nytt kampanjsystem som skiljer dom åt.

Detta var alltså från Warlords Battlecry 3.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006