Androidutveckling - kurs för nybörjare

Permalänk
Medlem

Androidutveckling - kurs för nybörjare

Jag har tänkt att lära mig Androidprogrammering. Jag är nybörjare, men har grundläggande förståelse för datorer och programmeringskoncept.

Jag letar nu efter lämplig onlinekurs/bok/whatever som tar mig steg för steg, från start till min första enkla Androidapp.

Det finns ju hur mycket som helst på nätet. Någon som har tips på BRA kurser/böcker i ämnet?

Permalänk
Medlem

Har du koll på Java eller Kotlin? Du behöver inte vara nån mästare för att börja med Android men det är väl bra om du har någorlunda koll.

Jag har lärt mig massor på sidan Udemy, finns hur många kurser som helst i allt tänkbart inklusive Android. Kurserna brukar vara mycket långsammare än om du lär dig från en bok säg men på alla andra sätt är de bekvämare, dessutom brukar de uppdatera kurserna om det är en bra lärare.

Permalänk
Medlem

Jag har själv köpt den här kursen på "Udemy Android App Development Masterclass using Kotlin" har däremot ingen aning om den är bra eller inte då jag inte börjat än eftersom jag håller på med elektronik förstunden

Permalänk
Skrivet av Anzee:

Jag har tänkt att lära mig Androidprogrammering. Jag är nybörjare, men har grundläggande förståelse för datorer och programmeringskoncept.

Jag letar nu efter lämplig onlinekurs/bok/whatever som tar mig steg för steg, från start till min första enkla Androidapp.

Det finns ju hur mycket som helst på nätet. Någon som har tips på BRA kurser/böcker i ämnet?

Jag skulle rekommendera GluonHQ. Då kan du både göra till Iphone och Android, samt Win,Lin,Mac, utan att ens behöva ändra i din kod