No Man's Sky får massiv uppdatering och byter till Vulkan-gränssnittet

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte den till PC och lämnade tillbaka den. Sen när spelet kom till Xbox One köpte jag det igen och gillade det skarpt. Personligen är det en typ av spel som passar mig. Visst är det grind men samtidigt lugn grind. Jag tyckte det var kul flyga runt, leta djur, leta bra ställen att fixa resurser etc. Fick min första transportskepp. Det är lite som Elite var när jag hade det på C64. Visst var det lite mer strid men mkt av min tid gick åt att flyga runt och köpa/sälja. Allt behöver inte vara full action hela tiden. Det finns plats för lite lugnare spel.

Sen kom jobbet mellan och jag har inte spelat på ett tag. Men ska nu sätta igång igen.
Det är inte ett spel för alla. Och det lanserades för tidigt. Men de har jobbat hårt med att uppdatera spelet (helt gratis) och jag tycker det är lite fånigt att nu flera år senare dra upp lanseringen igen.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Jag vet inte om det är mkt eller lite, men som jämförelse så kan 250,000st spela en mod i Dota2 samtidigt.

Så om det verkligen är väldigt många eller inte är en definitionsfråga

Ja men sen väljer du att jämnföra med det överlägset mest spelade spelet på steam. På Top 10 mest spelade spel så ligger just nu 10e platsen på ca 30000 spelare. No man's sky har vid just detta tillfälle 27000 spelare. Så ja det är många som spelar No man's sky just nu.

Källa: www.steamcharts.com

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

var dags köpa nu

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det här åka genom den färgglada rymden i 3-15 minuter varje gång man ska spela... va tusan handlar det om? Har läst mig till i lite trådar från 2016 att det kan bli så med långsam dator, men svårt att se hur 16 trådar och en Samsung 960 M2 skulle kunna klassas som "långsam".

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

Ja men sen väljer du att jämnföra med det överlägset mest spelade spelet på steam. På Top 10 mest spelade spel så ligger just nu 10e platsen på ca 30000 spelare. No man's sky har vid just detta tillfälle 27000 spelare. Så ja det är många som spelar No man's sky just nu.

Källa: www.steamcharts.com

Skickades från m.sweclockers.com

Sådär ja, nu snackar vi fakta

Tack för info!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Ser det så här.

No Man's Sky är ett lysande exempel på att man aldrig skall förhandsboka spel, att man skall vänta på recensioner, att man skall vänta på att andra spelar det, osv.

Dock, utan tvekan så är det något att hålla upp för att visa på en utvecklare som efter att spelet visade sig vara allt annat än utlovat valde att ägna sig åt förbättra det och försöka göra det mer som vad de hävdade att de skulle vara vid släppet, istället då för att ta pengarna, och sedan lägga ner eller fokusera på något annat.

Sen kan man ju välja att vara mer eller mindre arg beroende på om man blev lurad av löftena, förhandsbokade, och sen inte gillade orginalspelet, eller inte.