Kom igång med övervakning av hemmet – smarta övervakningskameror

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Som min morfar alltid sagt, skaffa en hund om du inte vill ha inbrott hemma.

Louqe Ghost S1 | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC | Corsair SF600 Platinum | Samsung 970 PRO 1TB | Vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Kvickstick:

Som min morfar alltid sagt, skaffa en hund om du inte vill ha inbrott hemma.

En sån här då kanske ?

https://www.electrokit.com/produkt/rorelsedetektor-med-larm-skallande-hund/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2001

@aragon: Vilken modell hikvision har du? finns tusen olika har funderat på Axis eller hikvision länge också. Verkar som det är dessa man ska ha om man vill ha riktig snabb response. wyze är nog helt ok också med det priset men inte för utomhus även om man kan ha under tak. Tror inte de gör lika bra jobb som hikvision heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

@reza666: jag har 3 olika, dessa har ett par år på nacken nu.
ett par DS-2CD2032-I ett par DS-2CD2332-I dessa köpte jag från kina och flashade med firmware för europa.
samt två st ptz med 20x zoom dessa är dock inte rena hikvision utan använder en modul från dom CMR-HD200-20-k

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001

Ok! Imorn så kommer troligtvis min Arlo Go.
Det är 'bara' 720p, men verkar lovande, det är en kamera med inbyggd 4G så absolut inga kablar.
Får se hur många problem det blir med det.

(Det har varit nån och snått våra kräftor ett par gånger nu de senaste två åren jag fiskat och det stör mig som f*n.)

Så om det är något jag ska titta på/testa så får ni skriva det här.

En kompis tipsade mig om HiLook, t.ex.: https://www.inet.se/produkt/5406681/hilook-ipc-d140h-4mp
Vilket verkar vara ett prisvärt alternativ om man vill dra med PoE och köra. https://www.hikvision.com/europe/Products/HiLook/Network-Came...
Ska tydligen gå att lagra med koppling mot NAS (Synology bla.). Inget jag själv kan bekräfta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001

Arlo Go + biltema kamo-bandage.

För 1900 kr hade det varit en klockren kamera, nu känns den lite för dyr.
Kör utan abonnemang och är generellt nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Mar 2003

Jag hade tänkt att köpa 4st UniFi G3-Flex och sätta upp här hemma men finns det något smidigare och mer prisvärt alternativ?
Har en mac mini som står på hela dagarna och rullar windows 10 som plex server som kan agera server för kameror men vill inte ha något som tar timmar att konfigurera. Får gärna vara POE och annars har jag hela nätverket med UniFi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av lasseTM:

Jag hade tänkt att köpa 4st UniFi G3-Flex och sätta upp här hemma men finns det något smidigare och mer prisvärt alternativ?
Har en mac mini som står på hela dagarna och rullar windows 10 som plex server som kan agera server för kameror men vill inte ha något som tar timmar att konfigurera. Får gärna vara POE och annars har jag hela nätverket med UniFi

Jag har själv testat G3-flex på en windows-burk och det var väldigt smidigt att sätta upp. Bara att installera programmet och sedan ge kameran ström. Efter att kameran hittats så uppdaterades firmware direkt per automatik.

I programvaran kan man enkelt ställa in om och hur inspelning ska triggas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av aragon:

@reza666: jag har 3 olika, dessa har ett par år på nacken nu.
ett par DS-2CD2032-I ett par DS-2CD2332-I dessa köpte jag från kina och flashade med firmware för europa.
samt två st ptz med 20x zoom dessa är dock inte rena hikvision utan använder en modul från dom CMR-HD200-20-k

Tack tack, ska kolla in de. Köper nog direkt från de eller Amazon.de eller uk i så fall.

@lasseTM: det märket har jag hört talas om för att ha bra kvalite. Ska kolla även in dessa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001

Håller fortfarande på och utvärderar min Arlo Go.

Kan tilläggas att sen laddning i torsdags föra veckan så är den nu nere på 28% efter att ha spelat in en massa katter under natten. Jag loggar naturligtvis in relativt frekvent också.

Men med nuvarande användning så skulle min Arlo Go hålla sig i ca. 10 dagar.
Inte riktigt de 1-3 månaderna som de gör reklam med.

Ska nu ladda ordentligt igen och se vad som händer när jag installerar den vid dörren.
Kanske har jag bara haft 'otur'?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001

Laddade om, satte om till power savings, har tittat in lite mindre frekvent.
Men som sagt så verkar Arlos Go kamera hålla ca. 10 dagar för mig.
Inte 1-3 månader.

Känns som helt bananas marknadsföring eller har jag fått ett måndags exemplar?

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av riche:

Laddade om, satte om till power savings, har tittat in lite mindre frekvent.
Men som sagt så verkar Arlos Go kamera hålla ca. 10 dagar för mig.
Inte 1-3 månader.

Känns som helt bananas marknadsföring eller har jag fått ett måndags exemplar?

Det beror väl på hur ofta de aktiveras och spelar in. Själv kör jag Arlo Pro 2, som efter ca. 4 månader är på 29% batteri.