Permalänk
Avstängd

En onödig tråd...

Det fattas en "onödig tråd" här där man kan "kallprata" samt skriva saker som inte riktigt passar in i någon av de andra skräptrådarna, glad/arg, osv.
tex korta frågor som inte är av sådan dignitet att de förtjänar en egen tråd, allmängiltiga saker, eller vad man nu känner för att skriva och att andra skall kunna svara på om så önskas.

Så kan vi förhoppningsvis hålla sådant koncentrerat till en eller två trådar och de blir lättare att kryssa bort för den som inte vill ha "kategori övrigt trådar" i sin lista.

Försök hålla en trevlig ton mot andra medlemmar i tråden och inget skitsnack i stil med "vad har detta med elektronik att göra?" "Du postade just i denna tråd för bara sex minuter sedan" och liknande, ingen blir glad av att läsa sådant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Den handlar ju bara om saker man är arg eller vill klaga över.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Den handlar ju bara om saker man är arg eller vill klaga över.

Jag har tolkat den som lite allting men det kanske är en feltolkning och som du skriver kanske merparten är just sånt då trådtiteln hintar om det
Men annars bra ide

Citat:

Är ni trötta på livet?
Har varit med om något som fått er att må dåligt?
Eller bara har tråkigt och vill skriva era tankar?
Då har ni kommit rätt!

Permalänk
Avstängd

Ok, i början tyckte jag den var rätt hårt modererad på allt som föll utanför ramen om klagomål så att den var rätt oanvändbar till annat än just klagomål, men det kanske har ändrats nu?

Jag tänkte ställa några frågor om val av vettig lödpistol, men jag är inte förbannad på min gamla för det...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Haha, ja men du har ju uppenbarligen startat en sekt där ni dyrkar din gamla lödpistol , en sektmedlem har fått reda på att du är ute efter en ny kärlek *host* lödpistol och intrigerna startar. Både kärlek sorg och lite galenskap , du behöver sweclockers hjälp att hitta en ny kärl.... lödpistol, prickar in alla krav i tråden

Annars risk för att du har rätt en lödpistol kanske är lite offtopic i den tråden

Permalänk
Sötast

Lödpistoler är för veklingar

PS! Håller på att flytta, tänkte att det var viktigt!

Permalänk
Avstängd

@lappen81:
Allright, moderator får ta ställning till om trådarna skall slås ihop...
Kvittar vilken tråd vi kan använda för min del, bara det funkar att posta frågor...

Japp, det är ett triangeldrama med mina CRT oscilloskop, sådant som av princip inte lämnar skrivbordet.

Nå, jag undrar varför de finns upp till 200W+ i staterna som stapelvara men endast i lågeffekt som stapelvara här (om man inte är intresserad av att investera i svindyra specialprylar dvs...)?
Jag behöver rikta värme rakt nedåt utan att bränna handen eller sätta eld på gamla trächassin, därav önskemålet om el (samt att jag inte vill fippla med öppen eld i samma rum som jag har en massa lättantändliga kemikalier på bordet när jag jobbar...)
(Ni som följer Ron Soyland förstår säkert vad jag menar, men jag behöver även löda boxar och annat utöver förbindelsepunkterna (och, ja, jag har nästan lika många klänningar som honom och betydligt fler brudstasser, tror jag... (åtminstone för närvarande... )).

60-80W är som sagt lätt att hitta.

Helst med koppar och inte plastlackad aluminium.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Fundering2, jag håller på att modifiera slangsystemet på en spånsug just nu, skulle behöva passbitar så att man kan skruva fast slangen på en bit som man kan skjuta in i ett 100mm spirorör skarv (i detta fall ett T rör som går över i en 90 grader vinkel)) finns det färdigt, eller blir det till att såga egna bitar för att få rätt dimension?

(har jag stavat fel på "spånsug" och spirorör eller känner rättstavningsprogrammet verkligen inte igen orden?? ok för att spirorör kanske är en fackterm, men spånsug tycker man bör höra till basala ord i svenska språket idag, 2019... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Lödpistoler är för veklingar

PS! Håller på att flytta, tänkte att det var viktigt!

Jag hade ca 20 flyttlådor senaste gången utöver möblerna, bara för huset och mitt kontor/arbetshörna, brorsan sade att jag inte skulle klaga då han hade 43 (barnfamilj med småbarn) vilket var typ hälften av snittet...

Har nog värmt huset i närmare en vecka nu med gamla kontorspapper som inte längre behöver arkiveras, har varit tvungen att portionera upp det då kaminen nästan glödde... ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag hade ca 20 flyttlådor senaste gången utöver möblerna, bara för huset och mitt kontor/arbetshörna, brorsan sade att jag inte skulle klaga då han hade 43 (barnfamilj med småbarn) vilket var typ hälften av snittet...

Har nog värmt huset i närmare en vecka nu med gamla kontorspapper som inte längre behöver arkiveras, har varit tvungen att portionera upp det då kaminen nästan glödde... ha ha.

Jag köpte 10.
Tänkte det räcker nog!
Sen köpte jag 10 till och tänkte, this will be enough.

Köpte 10 till idag, orkar inte mer. Halp.

Permalänk
Medlem

Det finns en realtidsversion av detta; geeks discord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nasso:

Det finns en realtidsversion av detta; geeks discord.

Ok, thank's mon!
Hade faktiskt glömt den...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Drar in en fråga här då: Varför löder man inte fast kylaren på CPU direkt? Typ lägger på lite hett lödtenn och "smack" ned med kylaren. Nästan så att jag tycker det är värt att testa, förstår att det såklart blir vajsing med att ta bort kylaren kanske, men vatusan?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd

Jahopp:
(från min junk adress)
fan vad synd man inte kan svara ( han lär väl skicka något skit man får rensa bort om man gör det vilket jag inte har tid eller lust med just nu, eller så utebllir svar... Spammare är förbaskat tråkiga idag tycker jag, men det hade varit kul att trolla honom litet om man haft tid... ), hade faktiskt velat att han visade den då jag undrar hur han skulle ha kunnat spela in film utan kamera eller mick när jag tydligen åkt hela vägen och r--- i sömnen på kontoret enligt honom då...

"
Jag är en hacker som har tillgång till ditt operativsystem.
Jag har också full tillgång till ditt konto.
Jag har sett dig i några månader nu.
Faktum är att du smittades av skadlig programvara via en vuxenwebbplats som du besökte.

Om du inte är bekant med det kommer jag att förklara.
Trojan Virus ger mig full åtkomst och kontroll över en dator eller annan enhet.
Det betyder att jag kan se allt på din skärm, sätta på kameran och mikrofonen, men du vet inte om det.

Jag har också tillgång till alla dina kontakter och all din korrespondens.

Varför ditt antivirus inte upptäckte skadlig programvara?
Svar: Min malware använder drivrutinen, jag uppdaterar dess signaturer var fjärde timme så att ditt antivirus är tyst.

Jag gjorde en video som visar hur du tillfredsställer dig i den vänstra halvan av skärmen, och i den högra halvan ser du videon som du tittade på.
Med ett musklick kan jag skicka den här videon till alla dina e-postmeddelanden och kontakter på sociala nätverk.
Jag kan också publicera åtkomst till alla dina e-postkorrespondenser och meddelanden som du använder.
Men oroa dig inte för mycket, det finns ett sätt vi kan åtgärda denna sekretessproblem. Allt vi behöver är en Bitcoin-betalning på £8,960.00 GBP, vilket jag tror är ett rimligt pris med tanke på omständigheterna.

Bitcoin-adress för betalning är: 19rchvmuFkVZLFQWaKo4sz5ieeuBxJyCBZ

OBS: HUSK ATT GODKÄNNA BITCOINADRESSEN MED OSS FÖR ATT GÖRA BETALNING FÖR ATT UNDVIKA ATT GÖRA BETALNING två gånger.

Om du inte förstår bitcoin, gå på YouTube och söka efter "hur man köper bitcoin" eller googlar efter "lokala bitcoins", är det ganska enkelt att göra det.

När jag har betalat kommer jag att radera videon och du kommer aldrig att höra från oss igen.
Jag ger dig 48 timmar att betala. Jag har ett meddelande som läser detta brev och timern fungerar när du ser detta brev.

Att skicka ett klagomål någonstans är inte meningsfullt eftersom detta e-postmeddelande inte kan spåras som min bitcoin-adress.
Jag gör inga misstag.
Om jag upptäcker att du har delat detta meddelande med någon annan kommer videon att distribueras omedelbart.

Svara bara för att bekräfta Bitcoin-adressen för betalning eller så har du frågor om betalning och klicka sedan på svar. Försök inte ta kontakt med mig eftersom jag använder ett e-postmeddelande som har hackats och utsatts.
"

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number