Permalänk

Köpråd för nytt grafikkort

Hej.
Behöver lite råd och info.
Har införskaffat alla komponenter utan grafikkort och är ute efter ett bra grafikkort i 2070 Super klassen och uppåt.
AMD eller NVIDIA spelar ingen roll för mig, kan ju vara kul att få två spel med om jag beställer innan morgondagen men det är inte hela världen då moderkortet kommer i början av september. Gärna så tyst som möjligt och som får plats i en Ghost Louqe (två slot max).
Har ett 1080 idag så det kanske inte är värt att uppgradera?

Sitter på en 3440x1440p 60hz skärm idag men ser att uppgradera till något med minst 120hz inom en snar framtid, dock mest för att få någon typ av Free eller G sync.

Komponenter
Ghost Louqe
Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16
AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB
Corsair SF750 750W 80+ Platinum
Noctua NF-A12x25 PWM
Noctua NF-A12x15 PWM Premium 120mm
Alpenföhn Black Ridge
Corsair Force MP510 480GB
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI

MVH Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem

Detta ser ut som ditt bästa alternativ, dock kan du inte vara petig med ljudnivå när du har valt sådana limiteringar på kortet.
https://www.webhallen.com/se/product/298651-MSI-GeForce-RTX-2...

Detta är den billigaste variaten av MSIs grafikkort så den kommer inte precis vara knäpptyst.

Permalänk

@Muumin:
Tack Muumin, skall kika på det eller det som NetOnNet har just nu.
Gigabyte 2080 Windforce

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av snurrekanin:

@Muumin:
Tack Muumin, skall kika på det eller det som NetOnNet har just nu.
Gigabyte 2080 Windforce

Notera att den är en utgående modell som bara finns kvar i några fåtal butiker och inte på deras Webblager.

Permalänk
Medlem

om du vill gå amd skulle jag säga https://www.webhallen.com/se/product/305323-MSI-Radeon-RX-570... den kan vara som en 2080 på vissa spel men på vissa andra spel kan den vara som en 2060 S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riddlich:

om du vill gå amd skulle jag säga https://www.webhallen.com/se/product/305323-MSI-Radeon-RX-570... den kan vara som en 2080 på vissa spel men på vissa andra spel kan den vara som en 2060 S

Jo men den uppfyller inte kraven, tar upp för mycket plats. Så fort du max kan använda 2 expansionsplatser försvinner de flesta alternativen.

Permalänk
Medlem

@Muumin: ok, det visste jag inte det bara såg ut som att det skulle passa för att det ser ut som det är 2st expansionsplatser på gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riddlich:

@Muumin: ok, det visste jag inte det bara såg ut som att det skulle passa för att det ser ut som det är 2st expansionsplatser på gpu

Specifikationen säger att den tar upp 2,3 expansionsplatser men kan inte svara på om det finns tillräckligt med spelrum i chassit. Kanske skulle funka men jag skulle personligen inte chansa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Detta ser ut som ditt bästa alternativ, dock kan du inte vara petig med ljudnivå när du har valt sådana limiteringar på kortet.
https://www.webhallen.com/se/product/298651-MSI-GeForce-RTX-2...

Detta är den billigaste variaten av MSIs grafikkort så den kommer inte precis vara knäpptyst.

Satte in ovanstående i grabbens mitx, faktiskt riktigt tyst och svårt att höra över chassifläktarna. Hade 1080ti ref innan och skillnaden var rätt stor till ventus fördel.

Permalänk

tack för alla svar.
Får se ifall jag kan ta mig till Frölunda om det inte försvinner innan.
Det är ju ett bra pris iallafall.

ser att dessa är måtten på vad som går in.
2.1-Slot: 144 (H) x 45 (W) x 305 (D) mm

MVH Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk

Nu har jag beställt ifrån Webhallen, det gick inte igår men det gick idag så jag passade på.
Så nu hoppas jag att de kan leverera.
Tack igen.

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Skrivet av stamp1s:

Satte in ovanstående i grabbens mitx, faktiskt riktigt tyst och svårt att höra över chassifläktarna. Hade 1080ti ref innan och skillnaden var rätt stor till ventus fördel.

Tja jag har Asus vanliga AC5300 om du är sugen bor i stickholm säljes för jag hsr comhem nu

Skickades från m.sweclockers.com