Permalänk
Medlem

Bästa racingspelen?

Nämn det racingspel ni tycker är bäst

Rubrik något justerad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av AceStorm:

Nämn det racingspel ni tycker är bäst

Bästa spel? Det är väldigt subjektivt vad du tycker är bra hatar nån annan.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag spelar just nu F1 2019 ganska roligt men då måste man vara intresserad av formel 1 också

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade need for speed underground 2. Bästa racing spel jag spelat, tror dock inte jag spelat något annat.

Permalänk
Medlem

Roligaste: Mario Kart (64/8)
Bästa gratis: Trackmania Nations Forever
Bästa simulator(?): Gran Turismo 5
Rally: Dirt Rally

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Vilken kategori?

  • För simulering och onlinespel är iRacing utan tvekan bäst.

  • För mest ögongodis samtidigt som fysiken är helt ok så är det Project Cars 2

  • För lite mer simulering men ändå lite mer ~användarvänlig så Assetto Corsa.

  • För rally är det Dirt Rally (har tyvärr ännu inte spelat uppföljaren). Richard Burns Rally med en massa moddar är väl kanske bättre om man vill få de där extra procenten i simuleringskategorin men det spelet har ju ett par år på nackdelen.

  • För att leka är Forza Horizon en stark kandidat, men NFS underground 2 är än idag svårslaget.

  • För att leka på bana är det gran turismo/forza motorsport.

Det här är förstås mina personliga åsikter. Själv kör jag nästan uteslutande iRacing men ibland vill jag bara köra utan att prestera fullt ut och då blir det pC2. Emellanåt blir det lite rally också men inte sp ofta numera.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo Sport mest verkliga simulator, sen är väl Forza Horizon ganska kul då det finns mycket bilar o open world

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Gran Turismo Sport mest verkliga simulator, sen är väl Forza Horizon ganska kul då det finns mycket bilar o open world

Bara för att det står så på kartongen gör det inte till sanning

Permalänk
Medlem

Stunts och Wacky Wheels och Need for Speed 2 från 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Bara för att det står så på kartongen gör det inte till sanning

hahahaha, jo men det var min åsikt av de jag spelat :3

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Har kört en del Project Cars 2, Assetto Corsa, rFactor 2 och Forza 7.

AC är bra men överskattat. Framförallt när man går över gränsen lider det lite av sim-sjuka, där greppet släpper alldeles för fort. FFB är svår att få till bra också.

Project Cars 2 är kanske det bästa i fråga om dynamik och hur däcken beter sig på och över gränsen. Sen har det även bra simulering av väder och väglag. Att det är fullt av bra innehåll gör inte saken sämre (AC har förvisso moddar, men de kan vara allt från bra till usla).

RFactor 2 är rätt likt pCars 2 i hur bilarna beter sig. Jag har dock aldrig blivit vän med deras FFB. Ibland är den bara konstig. Innehållet är starkt beroende av moddar. Vissa är riktigt bra, som KartSim Pro.

Forza 7 är väldigt mycket arkad och verkar rikta sig till en åldersgrupp som har kepsen bakochfram. UI;t har fått mig att ragequitta flera gånger och körkänslan är inget att skriva hem om. FFB;n är den sämsta jag varit med om, där motståndet i ratten mest känns som en fjäder och sen har lite skakningar uppepå det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om vi ska inkludera rally har jag kört Dirt 1 och 2, WRC 7 och Richard Burns Rally.

RBR med moddar är fortfarande kungen. Det är liksom den där typen av spel där du förmodligen behöver köra igenom skolan först, innan du har en chans. Bilarna har bra vikt, du känner förflyttningen av lasten, greppet är realistiskt (med moddar, original är bilarna lättare och har mer grepp) och dynamiken är riktigt bra. Du behöver bemästra riktig körteknik för att vara snabb.

WRC 7 är raka motsatsen. Bilarna är skitsnabba och har massor av grepp. Sen reagerar de inte heller som de borde. Det är exempelvis för svårt att överstyra genom att lyfta gasen, eller kontrollera bilen genom vänsterbroms.

Dirt 1 har lite samma problem som ovan, men inte lika uppenbart. Sen väger bilarna för lite. Du kan t.ex. köra finska rallyt genom att mer eller mindre flyga över vägen.

Dirt 2 är mycket bättre än ettan och börjar utmana RBR. Banorna är dock lite jobbigt designade, där vägen ofta är inbyggd som en tunnel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Horizon 3/4 är handsdown de definitiva racing spelen om man gillar bilar.

Permalänk

Har inte någon keps "bak och fram" men uppskattar enkelhelheten i FM 7. Larvar mig en del i H4 med, men det spelet känns menlöst på något vis. Mycket att göra - men samtidigt galet tunt, på något vis. PC2 är trevligt, även om jag med controller aldrig känt att jag haft full kontroll. Men jag har justerat det till det bättre. "Under färden" har jag dock tröttnat, det har varit så mkt buggar och skit i deras spel att jag inte orkat mer. Ändå köpte jag till PC med efter att bråkat med det på XB1 innan jag köpte XB1X. Det finns något i spelet som jag gillar. Tyvärr kommer inga fler fixar och tillägg då företaget nu jobbar med efterföljaren. AC har jag aldrig testat, inte iRacing heller. Känns mer seriösa än de andra: Men då ska man nog ha ratt, stol och pedaler av bra kvalitet. Å andra sidan är jag mer sugen på att testa vanlig racing när man ändå ligger på den nivån. Köpte en helt okej ratt och pedaler vid tillfälle - men tyckte mest att detta tog plats + att jag inte lirade så mkt. Numera är det en XB1X kontroller som får jobba istället i alla spel. Funkar bra för mig. Dags att ramla i bingen! Ha en bra fortsatt helg!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Såg fram emot fler kommentarer om vad ni kör och varför...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

R3E är min favorit, ljudet är riktigt bra, det finns svenska banor finns att köra samt Volvo 240 Turbo. Om man vill ha det seriöst finns det en del ligor att joina, vilket man behöver söka sig fram.
Har dock ej kört dom andra nämnda här, förutom iRacing dock. Funderar på att införskaffa rFactor 2 för att utöka min arsenal, dock ett gammalt spel, men så vitt jag vet har utvecklaren utökat frekvensen med att uppdatera på senare tid.
Just nu är den paus med bilkörandet då ratt-helvetet har pajat, men en ny är pågång i sep/okt förhoppningsvis.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Håller helt med om R3E.
Sedan jag köpte Raceroom med allt innehåll har jag inte rört Project Cars 2 eller Assetto Corsa.
Kör mest offline dock och då har R3E bra AI och ett grymt system för Multiclass Racing.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vad som är bäst kan jag inte svara på, vad som har gett mig mest glädje när det kommer till racing är faktiskt GTA V. Kommer få skit för det här nu känner jag, men jag står fast vid detta!

Permalänk
Medlem

Oj! Det var ett tag sen man körde bilspel xD
Det sista bilspelet jag körde måste ha varit antingen "NFS: Most wanted" eller "Rallisport challenge 2"

Men ett ganska gammalt men väldigt bra spel är ju SRS ( Street racing Syndicate ) Det kom ut typ 2004?
Men fick aldrig något uppsving (tror det kom runt NFSU 2 kan ju varit därför )
Dock så slog det NFSU på fingrarna i ett par aspekter
Värför är det bättre? Jo, om man krockade så skadades bilen, man kunde paja växlar i växellådan samt att det redan då fanns "sun glare" om man körde race i soluppgång etc och ja, det innehåller de där goa cringy karaktärerna som man hittar i varenda "streeracing influerad film" man kan tänka sig

tycker man borde prova det iaf, även om det kan kännas lite "cringy" p.g.a att man är van vid de lite finare grafikerna idag

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

F-Zero GX e det bästa racing spelet. Gran Turismo e rätt najs också, typ Pokemon fast med bilar måste skaffa alla liksom.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Föredetting

GTR2, Assetto Corsa och Richard Burns Rally.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.