Ge mig tips på ett bra spel att "försvinna in i"

Permalänk
Medlem

Dungeon siege 1 och 2 är lätt att slå ihjäl några timmar med utan att det är så svårt att komma in i.
2:an är dessutom jävligt kul.Tror att de i stort sätt är gratis.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Tetris. Det bästa spelet från Sovjetunionen. Leve kommunismen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hollow knight, riktigt bra plattformsspel i 2D. Stort som satan och gott om bossar att fightas med. Snygg grafik och bra ljud, kan varmt rekommenderas.

https://www.gamespot.com/reviews/hollow-knight-review-an-exce...

Permalänk
Medlem

No man's sky kanske hade passat för dig, skall ju vara ett komplett spel nu efter alla uppdateringar, och reas dessutom ut.
Jag har hunnit testa det lite snabbt och verkar vara riktigt bra tutorial så allting man gör känns naturligt och enkelt väldigt snabbt 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem

Ypperligt läge att börja köra igenom Ultima serien, är du ny på serien så börja på fyran
Vill du ha mer strategiskt så är SSI AA&D spel underbara med, börja då på antingen pool of darkness eller senare The Eye of the beholder!

Nu har du kvällarna räddade till 2035!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Football Manager där 2019 är väl senaste versionen. Där har du ett spel man kan försvinna i. Välj t ex ett lag i lägsta serien i England och ta upp laget till Premiere League.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag skulle vilja ha något riktigt bra spel som är typ litet som sims i uppbyggnad där man kan vara en eller flera "gubbar" man sätter samman och kontrollerar själv, bygger hus man själv designar, osv, men där det går ut på att sköta en bondgård, odla saker (även på riktiga åkrar) och sälja, sköta om djur, köra maskiner, osv.

Vet inte om det finns dock...

Farming Simulator! Bra spel som man tom kan spela online! Fastnar du så kommer du troligtvis vilja bli bonde!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr nick:

Spelen skall vara hyffsatt lätta och komma in i också, då jag har svårt att lägga ner en massa tid på att lära mig, avancerade spel som börjar med bra tutorials är bra

Kör hearthstone. Solo/multiplayer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Factorio
Stellaris
Satisfactory
Crusader Kings 2

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Litenskit:

Farming Simulator! Bra spel som man tom kan spela online! Fastnar du så kommer du troligtvis vilja bli bonde!

Ah, hade nästan glömt av den, jo, den är ju given på listan!

Någon mer här som följer "ship building simulator" förresten? Är väldigt nyfiken på vad det blir av den när den släpps...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh:

Kan du länka?:)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Litenskit:

@Mizzarrogh:

Kan du länka?:)

steamlänk

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Måste först och främst tacka alla som har svarat i tråden, många bra förslag och väldigt seriöst, följande har jag gjort grundat på tråden;

1) Stellaris = Har bara provat en gång men verkar svårt att komma in i, kanske provar igen längre fram
2) The long dark = Verkar lovande, har spelat en gång och kommer ge det fler chanser
3) Fotball Manager 2019 = Har spelat manager spel sen Amigans tid och Premier manager tiden, sen CM 98/99 men sen tyckte jag att känslan försvann och jag slutade. Nu gav jag detta spel en chans och visst, det är inte samma känsla men förvånansvärt bra, jag har spelat två kvällar i rad nu och är lite "fast"
4) Civ 4, började spela men hittade inget större sug den här gången. Annat var det förr i tiden då de första versionerna gick varma.

Väldigt nöjd över alla tips och planerar att fortsätta prova nya spel grundat på er input, Tack!

Permalänk
Avstängd

Ingen har än så länge nämt ”European Truck Simulator” där man efter 20 minuter tutorius kan lägga ett par hundra timmar och bygga upp sitt företag. Vill man så kan man även köra online på ETS MP.
Finns också ett American Truck Simulator.

Farming Simulator som nämnts ovan är också ett trevligt spel som man kan spela samtidigt som man kollar annat.

Som en bonus så släpps snart Command And Couqer REMASTER”, många gamla minnen med ny grafik.
Annars är det snart dax för WOW men där finns en månadskostnad om man inte är beredd att köra privatservrar. Kommer garanterat att starta många ”nya” nu när Classic släpps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela lite Minecraft nån timme vissa kvällar, fastnade aldrig i det för ett par år sen. Nu är det mycket roligare

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Command And Couqer REMASTER

WOW!!!

Finns det något release datum??

Permalänk
Medlem

@dr nick: Kolla på Europa Universalis IV eller Crusader Kings II. Inte en personlig favorit, men folk gillar Stellaris.

Permalänk
Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision