Fractal Design Define C - delvis Inkompatibel med msi Z390-A PRO ?

Permalänk

Fractal Design Define C - delvis Inkompatibel med msi Z390-A PRO ?

Anslutningssladden från Frontpanelen till "JUSB3" går mot gummiskyddet på genomdragnings hålet i chassit och spänner åt sidan.
Kontakterna matchar alltså upp dåligt.

Detta resulterade såklart i att 2pins har böjts vid mitt datorbygge, Alternativt så var dom redan lite böjda vid leverans, men det vet jag alltså inte.
Kan också nämna att "JUSB3" på just detta moderkort är vinklat framåt och det därför svårt att se exakt vid montering.

Butiken hävdar nu att det var handhavande fel.
Citerar:

"Tack för ditt mejl,

Man bör vid monteringen kontrollera just att kablar etc. inte tar emot exempelvis pins, och justera detta med hjälp av exempelvis buntband eller omdragning av kablar vid behov. Define c+Z390-A pro är en utav de vanligare konfigurationer som vi bygger med på Inet och har tidigare inte upplevt problem med detta. Så här handlar det tyvärr om handhavande fel snarare än inkompatibilitet mellan chassi samt moderkort.
Vi kan i goodwill ta in moderkortet och se ifall vi kan böja tillbaka stiften åt dig och kontrollera om det åtgärdar problemet om du önskar, återkom i sådana fall så guidar vi dig vidare"

Jag undrar därför om det är någon här i forumet som har kombinationen Define C och Msi Z390-A Pro ?

Mer mail:
""Vi har besvarat ditt ärende gällande de böjda stiften på ditt moderkort som har orsakats utav av att kablar har tryckt emot den interna USB kontakten, vi har erbjudit dig att ta in moderkortet för ett kostnadsfritt reparationsförsök då det inte täcks utav garantin."

Garantin är alltså gången p.g.a dåligt passande delar ??
Skulle det vara så att stiften var böjda från början så hade garantin också rykt oavsett eftersom det är svårt att bevisa ?

Jag har mailat Fractal design, msi mfl. för att höra om dom har något att säga.

Byggt kanske 8-9 datorer innan genom åren och aldrig lyckats böja några pins, varken på processorsockeln eller usb kontakten.