Permalänk
Medlem

Då kör jag en ny!

Permalänk
Medlem

@Zimbaa: Carmageddon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzir:

@Zimbaa: Carmageddon!

Japp, måste det vara...
Men en skum variant av den... Är det mobilvarianten månne? (med tanke på ikonerna med pedaler osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Ja, jäklar. Lade inte märke till ikonerna. Plockade den på gubben i hörnet
Tar mig friheten att posta nästa spel.

Permalänk
Medlem

Ett fightingspel från dos-tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzir:

One must fall 2097.
Oj vad jag har spelat det mycket 😊
<edit> Kom ju en film smått baserad på det som jag inte sett mer än lite av.

Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

@Mr Steed:
Korrekt! Ja det lirades mycket. Kommer ihåg att det var skön musik i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzir:

@Mr Steed:
Korrekt! Ja det lirades mycket. Kommer ihåg att det var skön musik i spelet.

Älskade musiken och känslan i spelet.
Jaguaren var favoriten även fast det var den minst avancerade roboten så var den snabb som tusan.
Kul att jag lyckades ta en till slut, nu ska jag bara hitta ett bra spel att fortsätta med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Okej, ännu ett DOS-spel.
Detta hade jag på min Toshiba T3200 som stoltserade med en EGA-skärm där alla gråskalorna var röda
Jag har den kvar men har inte startat upp den på ett tag.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Tänkte först på 688 Attack Sub men känner inte igen den där bilden... men nåt ubåtsspel är det ändå.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Panzir Det var korrekt med Carmageddon. Som sagt bilden är från en mobil-variant för att det inte skulle vara helt uppenbart

@Mr Steed Silent Service? Osäker på om det är korrekt men det var en ubåtssimulator som jag kommer ihåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Tänkte först på 688 Attack Sub men känner inte igen den där bilden... men nåt ubåtsspel är det ändå.

Ubåtsspel är korrekt, jag har inte spelat 688 Attack sub det ser lite mer avancerat ut.

Det det fanns en rolig bugg i detta spelet om man fick ont om torpeder så kunde man ladda en typ som var slut så fick man en annan istället.
Ganska vanlig bugg förr i spel att minus blev plus. I Transport Tycoon byggde jag alltid en superlång tunnel i början som blev så dyr att man fick pengarna istället, men med åldern så minskar lusten att "fuska".

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

@Mr Steed Silent Service? Osäker på om det är korrekt men det var en ubåtssimulator som jag kommer ihåg.

Det har jag inte spelat heller, det har funnits en del ubåtsspel även om det kanske inte är den mest populära genren.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Efter lite koll på gamla Dos ubåtssimmar så måste det vara Das Boot.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Efter lite koll på gamla Dos ubåtssimmar så måste det vara Das Boot.

Das Boot är korrekt! Din tur

Edit: Finns att spela här: https://www.freegameempire.com/games/Das-Boot/Run-in-browser

Tillägg
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

[quote postid="18035717" userid="292487" name="Mr Steed"]
Das Boot är korrekt! Din tur

Slänger upp denna då, borde inte vara alltför svårt att lista ut.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Privateer 2 the darkening

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirage:

@Kilrah: Privateer 2 the darkening

Det stämmer. Varsågod!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Kör på en ny, tror det var mitt första rollspel jag lira.

Permalänk
Medlem

@Mirage: Jag vet inte vad det där är för spel, men jag gillar vad jag ser! Liknar gamla hederliga Wastelands i stilen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tror jag har hittat namnet på det där spelet nu men låter den ligga kvar en stund till om nån annan vill försöka.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Lirade det på c64, spelet kom ut 88 släppt av en gaming studio som gjort titlar som Command & Conquerer

Permalänk
Medlem

@Roger W: du brukar ju kunna sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirage:

@Roger W: du brukar ju kunna sånt här

Ha, får hoppa in och säga Mars Saga då

Tittade på ett klipp från youtube på C64-versionen, såg ju riktigt snyggt ut med små animationer och allt. Hade jag kunnat engelska då hade jag velat spela det tror jag. Istället blev mitt första CRPG Pools of Radiance.

Lägger in ett nytt lir här som jag gillade men som inte riktigt slog som utgivaren ville.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Alex Kidd! Klassiker från Master System tiden!

Måste vara från Miracle World va? Med sten, sax och påse bosstriderna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Videoapan: Alex Kidd! Klassiker från Master System tiden!

Måste vara från Miracle World va? Med sten, sax och påse bosstriderna.

Det var tanken med bilden, ville ha med när han sitter och äter sin riskaka där Bra jobbat!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ok ny utmaning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Inga fighting fans närvarande?
Dags för ledtrådar: Plattformen är Neo Geo och det är INTE Samurai Shodown/Spirits det handlar om.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inga fighting fans närvarande?
Dags för ledtrådar: Plattformen är Neo Geo och det är INTE Samurai Shodown/Spirits det handlar om.

Det där känner jag igen. Jag är ganska säker på att det är The Last Blade.

Permalänk
Medlem

@Freds: Du har så rätt så.

Bollen är din.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006