Taggade på The Mandalorian?

Permalänk
Medlem

Taggade på The Mandalorian?

Ja, som tråden lyder. Någon som är taggad på The Mandalorian? Vet ni något kul, några läckor? Jag vet inte ens vad jag kommer kunna se det, eller när!

Permalänk
Medlem

Första gången jag hör något om den, spännande!
Verkar vara i vinter, så lite tidigt att svara på var / exakt när.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Extremt taggad. The Mandalorian kommer antagligen vara en av Fettarna. Läste något om att Bossk och IG-88 kommer vara med 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@John22: "Star Wars Episode IX News" FB grupp lägger ut en del om allt möjligt och inte bara Episode IX.
Har flera SW grupper jag följer på FB som lägger ut om allt möjligt.

Personligen undviker jag alla former av spoilers, men är riktigt hypad på serien ändå!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jag är taggad jag med, kan bli riktigt bra, och som ett litet fan av Star Wars så kan jag inte få för mycket av det.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Får ta och kolla in lite SW-grupper! Men hoppas att serien blir nördig men ändå mainstream nog så att tillräckligt många kollar.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

En första trailer för The Mandalorian har släppts nu, tycker det ser riktigt bra ut! Det ser mer mörkt och skitigt ut än de senaste Star Wars-filmerna, lite åt samma håll som Rogue One (som jag för övrigt tycker är fantastiskt bra). Jon Favreau är också en ruskigt kompetent kreatör, så min hype hoppade faktiskt upp ett par steg nu.

Nu återstår bara frågan: hur länge dröjer det till vi i Sverige kan ta del av Disney+?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loevet:

En första trailer för The Mandalorian har släppts nu, tycker det ser riktigt bra ut! Det ser mer mörkt och skitigt ut än de senaste Star Wars-filmerna, lite åt samma håll som Rogue One (som jag för övrigt tycker är fantastiskt bra). Jon Favreau är också en ruskigt kompetent kreatör, så min hype hoppade faktiskt upp ett par steg nu.

Nu återstår bara frågan: hur länge dröjer det till vi i Sverige kan ta del av Disney+?

https://youtu.be/aOC8E8z_ifw

varje avsnitt kostar ju 100mille så vore konstigt om de inte levererade

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@loevet: Håller med Rogue One var bra just för att den inte är det vanliga gulliga Star Wars. Galaxen är en mörk och smutsig plats och Mandalorians är inte dom gulligaste personerna i galaxen så detta väntar jag med spänning på.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

En första trailer för The Mandalorian har släppts nu, tycker det ser riktigt bra ut! Det ser mer mörkt och skitigt ut än de senaste Star Wars-filmerna, lite åt samma håll som Rogue One (som jag för övrigt tycker är fantastiskt bra). Jon Favreau är också en ruskigt kompetent kreatör, så min hype hoppade faktiskt upp ett par steg nu.

Nu återstår bara frågan: hur länge dröjer det till vi i Sverige kan ta del av Disney+?

https://youtu.be/aOC8E8z_ifw

Tror inte det är så stort bekymmer här på Swec.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Nivity: antar att du syftar på "alternativa metoder" för att se den. Det är jag principiell motståndare till, så jag behöver ha möjligheten att bli Disney+-prenumerant.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Nivity: antar att du syftar på "alternativa metoder" för att se den. Det är jag principiell motståndare till, så jag behöver ha möjligheten att bli Disney+-prenumerant.

Första halvåret av 2020 har jag läst att det kommer bli tillgängligt i Sverige. Vill man inte vänta så får det nog bli alternativa metoder.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Första halvåret av 2020 har jag läst att det kommer bli tillgängligt i Sverige. Vill man inte vänta så får det nog bli alternativa metoder.

Sjukt, hur kan de inte inse att de förlorar pengar på att leverera senare till rika norden med vår piratkopieringskultur..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Nivity: antar att du syftar på "alternativa metoder" för att se den. Det är jag principiell motståndare till, så jag behöver ha möjligheten att bli Disney+-prenumerant.

Borde ju gå att lösa via en annan adress bara? Så man kan regga sig med en adress i ett annat lnd och sen använda den? Gjorde iaf så med mitt Amazon Prime, körde på min Engelska adress för att komma åt S.H.I.E.L.D serien.

Kör man via en Usa adress verkar man kunna få Hulu med..
https://www.techadvisor.co.uk/news/entertainment/disney-plus-....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu finns den att se för Amerikanerna. Vi andra får vänta till i mars (har jag för mig) eller ta på sig pirathatten. Jag vet ju vad jag tänker göra i alla fall.

Visst visst, man kan säkert lösa det med proxy och fejkade adresser men även det är ett lagbrott och varför ska man illegalt stötta ett företag som beter sig såhär?

Jag kommer inte se avsnittet förrän imorgon men jag läste att den bara är ca 35 minuter lång. Vafan... Besviken redan innan jag börjat se det

Någon som sett avsnittet? Vad tycker ni?

Glöm inte spoilertaggarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nu finns den att se för Amerikanerna. Vi andra får vänta till i mars (har jag för mig) eller ta på sig pirathatten. Jag vet ju vad jag tänker göra i alla fall.

Visst visst, man kan säkert lösa det med proxy och fejkade adresser men även det är ett lagbrott och varför ska man illegalt stötta ett företag som beter sig såhär?

Jag kommer inte se avsnittet förrän imorgon men jag läste att den bara är ca 35 minuter lång. Vafan... Besviken redan innan jag börjat se det

Någon som sett avsnittet? Vad tycker ni?

Glöm inte spoilertaggarna

Jag har sett det och är allt annat än besviken! Jag fullkomligt älskade detta avsnitt och tror fan att det kan bli en riktigt bra serie! Längtar efter nästa avsnitt som jag tror släpps 15/11.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att de fortfarande inte lärt sig det där med globala tittare.

X får det nu
Y får vänta
Z får vänta lite längre..

Eller sverige i ett nötskal.. när stargate sg1 läggs ner så börjar den sändas på svensk tv.. "ååh ny serie som bara hållt på i 10 år" (för att ta ett exempel)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Borde ju gå att lösa via en annan adress bara? Så man kan regga sig med en adress i ett annat lnd och sen använda den? Gjorde iaf så med mitt Amazon Prime, körde på min Engelska adress för att komma åt S.H.I.E.L.D serien.

Kör man via en Usa adress verkar man kunna få Hulu med..
https://www.techadvisor.co.uk/news/entertainment/disney-plus-....

Skickades från m.sweclockers.com

Ett problem dock är att de inte tar Svenskregistrerade Paypal eller MasterCard verkar det som, även om du nu skulle bo i Disneystudion.

Permalänk
Medlem

Är det nu piratkopieringen ökar med 10000% igen :/

Känns segt att sitta och vänta till minst Mars 2020, är det någon som kommit på en laglig lösning. VPN ?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gamsurn:

Är det nu piratkopieringen ökar med 10000% igen :/

Känns segt att sitta och vänta till minst Mars 2020, är det någon som kommit på en laglig lösning. VPN ?!

VPN är inte olagligt och inte heller att bryta mot en tjänsts användarvillkor, i alla fall inte i Sverige. Jag kör en liknande lösning för att komma åt bland annat Hulu, DNS-redirect via unblock-us.com.

Testade igår och gick jag direkt till Disney+ hamnade jag på den svenska sidan som typ bara var en teaser för att något skulle komma så småningom, men gick jag till disney.com och klickade mig fram till Disney+ hamnade jag på den amerikanska. Tänkte vänta lite med det dock, testperioden är sju dagar och jag är inte så säker på att jag vill fortsätta efter det, då det är typ bara denna serie som är intressant för mig. Min son gillar nog deras barnfilmer, men han är för liten för att läsa texten så det är inte så intressant med den amerikanska tjänsten, om de inte låter en välja språk helt fritt då Disney förstås har alla ljudspår men det tror jag inte är så sannolikt.

Permalänk
Medlem

Verkar ju gå "typ", men Disney plus kräver Zip-code som inte verkar gå att komma förbi med kreditkort. Blir ju 50 spänn för DNS redirect och 70 spänn för Disney plus.

Permalänk
Medlem

Själv är jag sjukt taggad på Disney+ överhuvudtaget! Jag tänker hålla mig tills det släpps i sverige, även om jag knappt kan bärga mig.

Permalänk
Medlem

Bästa jag sett i SW-väg sedan jag såg de tre första tidigt 80-tal. Avskyr idag allt vad SW heter, men det här var ganska bra, det ska erkännas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte första avsnittet var riktigt bra!
Mörkt och skitigt, som det ska vara med bounty hunters.

Hoppas det håller samma nivå genom hela säsongen. Då kan detta bli bland det bästa i Star Wars väg på länge.

Permalänk
Medlem

Kan informera att det varken fungerar med Paypal eller kreditkort. Går ej slutföra "free trial" eftersom man har svenskt kreditkort/paypal-konto.

Surt

Permalänk
Medlem

En av anledningarna (som många verkar ha missat) till att det inte släpps överallt samtidigt är på grund av rättigheter. T.ext släpps det i Storbritannien i Mars då SKY har rättigheterna att visa Disneys material fram tills dess så Disney får inte lov att göra det själva.

Gissar på att det är samma anledning för många andra länder.

Permalänk
Medlem

bara att vänta långt in på vårkanten innan man kan få Disney plus...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dex:

En av anledningarna (som många verkar ha missat) till att det inte släpps överallt samtidigt är på grund av rättigheter. T.ext släpps det i Storbritannien i Mars då SKY har rättigheterna att visa Disneys material fram tills dess så Disney får inte lov att göra det själva.

Gissar på att det är samma anledning för många andra länder.

Jo, fast det gäller ju även i USA. Disney har inte alla rättigheter till sina egna serier och program då de har licensierat ut en del exklusivt. Alltså hade de kunnat lansera med det innehåll de har rättigheterna för i respektive region samtidigt. Mandalorian har de alla rättigheter för överallt exempelvis, och andra saker specifikt producerade för Disney+. Det hade sannolikt inneburit ett ganska dåligt utbud på många ställen, men de hade ju kunnat justera priset på grund av detta också.

Permalänk
Medlem

Hur har man missat detta, tack alla på swec som visar vad man inte ska missa i framtiden

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Såg precis första avsnittet, helt ok!
Kul att Werner Herzog är med...