Permalänk
Medlem

Billig stationär dator

Jag söker en billig stationär dator. Det vore bra om den inte är allt för proprietär utan kan uppgraderas lite så småningom. Tanken är att senare sätta i ett hyffsat grafikkort och att den då ska klara spel på låga inställningar.
Det måste inte vara ett komplett system, jag har t.ex. chassi, SSD-disk, CPU-kylare och några fläktar men behöver resten.

Jag tänkte att runt 1000:- är ungefär vad jag tänkt mig, men det beror såklart på vad det är för grejer.

Jag frågade på Erikshjälpen idag och dom sa att dom ibland får in 10-tal företagsdatorer som dom rensar och säljer för 500:-/st inkl. skärm, tangentbord och mus. Det hade kanske passat men dom hade inga inne nu så jag frågar här.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Att köpa en dator för att kunna spela nya spel på låga inställningar för 1000 kr går inte jag är lessen .500 kr datorerna på Erikshjälpen funkar inte heller . Inget illa menat en processor som klarar nya spel kostar 1000 kr begagnat typ .Sen funkar det inte så att du har en cpu kylare . Utan vissa funkar till am2-intel v1-osv vad har du för processor kylare ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Det där stämmer inte riktigt, finns ju lite äldre arbetsstationer med tex i3 4150 och liknande som rullar spel rätt bra om dom får ett hyfsat grafikkort.
Runt 1000:- är vad jag tänkt ge för själva datorn, utan grafikkort.
Jag vet att kylare passar olika sockets men jag bygger om ifall det inte passar.

Jag har redan en speldator, detta projekt är för skoj skull

Skickades från m.sweclockers.com