Lisa Su: "Crossfire är inte en betydelsefull prioritet för AMD"

Permalänk
Medlem

Att köra spel på multipla grafikkort (SLI/Crossfire) kommer nog att försvinna rätt så snart. Spel utvecklarna kommer inte att lägga ner något jobb på att stödja något som en bråkdel av konsumenterna använder.

Permalänk
Medlem

@Alling: Ah, då är jag med och jag håller med dig
Sen är det väl så att dom flesta Sweclockers medlemmar inte tillhör den stora massan av PC användare. Vilket är bra, så att dom som vill kan köpa sina mastodont chassin, eller RGB disco chassin för dom som har den böjelsen

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nautilus011:

@Alling: Ah, då är jag med och jag håller med dig
Sen är det väl så att dom flesta Sweclockers medlemmar inte tillhör den stora massan av PC användare. Vilket är bra, så att dom som vill kan köpa sina mastodont chassin, eller RGB disco chassin för dom som har den böjelsen

Tja … det beror nog på vad man menar med gruppen "SweClockers-medlemmar". Det finns drygt 300 000 registrerade konton[1], varav långt ifrån alla är ens det minsta aktiva. Många av dessa lär vara registrerade bara för att de en gång skapat en tråd om att deras dator inte startar eller dylikt, så jag tror att den gruppen är väldigt representativ för "den stora massan av [stationär] PC-användare".

Men även med en striktare definition av "SweClockers-medlem" tror jag att "de flesta" kan vara att ta i. Som illustrativt exempel tillhör undertecknad en av de mest aktiva medlemmarna på forumet[2], och jag kommer verkligen inte ha ATX i min nästa dator. (Jag har det nu, mest för att det inte fanns några mindre moderkort med LGA 2011‑3 när jag skulle köpa en bräda till min 5930K.)

Jag har egentligen svårt att hitta något annat argument för ATX än dubbla grafikkort, och det är väldigt nischat även bland de mer aktiva medlemmarna. Ett bra argument för större chassin i allmänhet är vattenkylning, vilket även det är otroligt nischat. Men som sagt, "SweClockers-medlem" är inte helt entydigt.

Källor

  1. Det finns i skrivande stund en användare med ID 312950.

  2. Topp 20 på en lista sorterad på antal inlägg per dag som @bardbard sammanställde för ett tag sedan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

2-3 eller 4 st 2080ti så skulle prestandan redan idag duga för trådspårning beroende på spel/ upplösning.

Tråkig utveckling sedan är det en utmaning att kyla +1000w.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090