Vilken övervakningskamera rekommenderar ni? Max 1600:-

Permalänk

Vilken övervakningskamera rekommenderar ni? Max 1600:-

Ska helst funka så att man får upp en bild/video på mobilen när någonting rör sig.
Helst trådlös över wifi!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Blink funkar perfa för mig

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

Bryr du dig inte om internetsäkerheten eller kan separera ditt hem-LAN från kamerans så kan du ju alltid köpa en kina ip-camera, de flesta funkar ju som du vill ha det, pålitligheten är väl sisådär på rörelselarmen.

Men å andra sidan får du ju en någorlunda högupplöst kamera för halva din budget.

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

Köp något från ett seriöst bolag värt namnet.
Du kommer vilja att den uppkopplade prylen får patchar osv.

Dlink osv har kameror med ok pris, men är sämst på support och uppdateringar.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av reverend benny:

Köp något från ett seriöst bolag värt namnet.
Du kommer vilja att den uppkopplade prylen får patchar osv.

Dlink osv har kameror med ok pris, men är sämst på support och uppdateringar.

Det sista vet jag inte om det stämmer, tycker de kameror mm från d-link som jag och en polare äger har fått många uppdateringar med nya finesser och patcher genm åren.

Inte har dessa kameror som ser väldigt bra ut på pappret, vet inte om de går under kategorin "Kina kameror" dock.
https://www.inet.se/hitta?q=HiLook

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Wyze från amazon.com, har för mig det landar på runt 500 med tull, moms och frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Det sista vet jag inte om det stämmer, tycker de kameror mm från d-link som jag och en polare äger har fått många uppdateringar med nya finesser och patcher genm åren.

Inte har dessa kameror som ser väldigt bra ut på pappret, vet inte om de går under kategorin "Kina kameror" dock.
https://www.inet.se/hitta?q=HiLook

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan bara gå på egna erfarenheter på den utekamera jag pensionerade nyligen, visst, appen uppdateras men inte programvaran på själva kameran.
Möjligt att det är skillnad på deras modeller, dom har ju en del proffs varianter som kostar lite mer.
Men deras vanliga konsumentprylar har inget bra trackrecord när det gäller uppdateringar.

Permalänk
Medlem

HiLook är väl, vad jag förstått, HikVisions instegs-kameror och räknas absolut som en kina-kamera i mina ögon om än några av de bättre (hikvision dvs, hilook serien har jag inte testat, men fortfarande tveksam säkerhet dock).

Jag köpte en sån här sist :
hikvision 4MP Ebay

Och jag är helnöjd med den. MEN jag kör den ihop med BlueIris på en server så kameran har ingen tillgång till nätet själv. (litar ju inte helt på mjukvaran i de billigare kamerorna.)

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Skrivet av Broberg:

Bryr du dig inte om internetsäkerheten eller kan separera ditt hem-LAN från kamerans så kan du ju alltid köpa en kina ip-camera, de flesta funkar ju som du vill ha det, pålitligheten är väl sisådär på rörelselarmen.

Men å andra sidan får du ju en någorlunda högupplöst kamera för halva din budget.

Intressant, kan du utveckla vad du menar med att separera hem-LAN från kamerans och varför?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Kolla på Netgear Arlo men kolla på den äldre av dessa då den inte har någon månadskostnad om du nu inte måste kunna spara videos upp till molnet mer än en månad.
Går att spara ner på USB-minne också.
Smidiga och enkla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Intressant, kan du utveckla vad du menar med att separera hem-LAN från kamerans och varför?

Enklast gjort via VLAN så du får två separerade nätverk. Anledningen till att göra så är för att hindra kameror med dålig nätverkssäkerhet (vilket så gott som alla mindre IOT prylar lider av i någon utsträckning) från att skicka eller ta emot data annat än inom det lokala nätverket.
I samma VLAN så sätter du upp en NVR (Network Video Recorder) antingen en hårdvaru NVR eller mjukvaru NVR som t.ex Zoneminder, BlueIris etc. som sköter inspelning/larm etc. För att sen komma åt det sätter du upp routing regler för att komma åt NVRen från ditt andra "primära" VLAN där alla andra enheter ligger.

För att komma åt det externt sen så är en VPN lämplig att använda jämfört med att bara öppna upp en port utåt med routing till din NVR (även om det är enklast).

Nu är ju inte allt det helt skottsäkert heller, men bra mycket säkrare än att bara låta kamerorna ligga direkttillgängliga på nätet, förmodligen även med UPNP föraktiverat på de billigare routrarna så kamerorna kan göra precis som de vill.

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com