Är sjuksköterskaprogrammet i Ljungby bra eller dålig?

Permalänk
Medlem

Är sjuksköterskaprogrammet i Ljungby bra eller dålig?

Berätta för- och nackdelar med utbildningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av momme99:

Berätta för- och nackdelar med utbildningen.

Det absolut viktigaste är att man kan få praktikplats. Dessa är det brist på.
Så jag skulle säkerställa att de garanterar praktik först.

Vilket universitet är huvudman för utbildningen? Ljungby har ju inget sånt.

Jag skulle prioritera utbildningarna där det finns ett universitet bakom som har en bra utbildning och forskning anknyten till den.
Forskning kanske inte påverkar dig så mycket men fler forskningsplatser = mer attraktivt för lärare = fler duktiga lärare = bra utbildning för dig.

Så om Lunds universitet (som har en bra sjuksköterskeutbildning) är huvudman skulle jag säga kör!
är det nån annan skola skulle jag vara lite mer vaksam.

OM du kan. Säk in till Lund eller någon skola med renome istället. Du kommer få en bättre utbildning och det är rätt trevligt vara på plats med studentkollegor med mera. Det är ett socialt jobb i team och därför 'är det rätt bra att träna på det så fort som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Det absolut viktigaste är att man kan få praktikplats. Dessa är det brist på.
Så jag skulle säkerställa att de garanterar praktik först.

Vilket universitet är huvudman för utbildningen? Ljungby har ju inget sånt.

Jag skulle prioritera utbildningarna där det finns ett universitet bakom som har en bra utbildning och forskning anknyten till den.
Forskning kanske inte påverkar dig så mycket men fler forskningsplatser = mer attraktivt för lärare = fler duktiga lärare = bra utbildning för dig.

Så om Lunds universitet (som har en bra sjuksköterskeutbildning) är huvudman skulle jag säga kör!
är det nån annan skola skulle jag vara lite mer vaksam.

OM du kan. Säk in till Lund eller någon skola med renome istället. Du kommer få en bättre utbildning och det är rätt trevligt vara på plats med studentkollegor med mera. Det är ett socialt jobb i team och därför 'är det rätt bra att träna på det så fort som möjligt

Spelar nog mindre roll med renome för en sjuksköterskeutbildning, hade det varit en civilingenjör, teknisk fysik eller ekonomi där man möjligtvis vill jobba internationellt hade det du säger givetvis varit viktigt. Jag är ytterst tveksam till att ett Svenskt sjukhus skulle döma någon av den anledningen.

Jag hade tagit de som var närmast hem, alternativ där de var lättast att finna billig bostad.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

alternativ där de var lättast att finna billig bostad.

Då utesluter man Lund kvar blir Ljungby då!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Då utesluter man Lund kvar blir Ljungby då!

Japp, fast gillar man studentlivet och studentkår osv så är nog lund att föredra.

Visa signatur

=)

Permalänk
Skrivet av AppendixSE:

Vilket universitet är huvudman för utbildningen? Ljungby har ju inget sånt.

Borde väl rimligtvis vara Linnéuniversitetet som är huvudman? Ett helt okej universitet faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Borde väl rimligtvis vara Linnéuniversitetet som är huvudman? Ett helt okej universitet faktiskt

Du får gärna berätta lite mer om universitet