Permalänk
Medlem

Eneba, ok butik?

Hej,
Om man kikar spel på prisjakt så brukar Eneba ligga billigast många gånger. Är det en ok butik eller vad är dom för några nissar egentligen?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Moderator
Forumledare

@KorvMos: Beror på vad man menar med ”ok butik”.
Det är ett företag från Litauen och med tanke på priserna så skulle jag gissa på att det handlar om något i stil med G2A mfl, dvs någon sorts marknadsplats i gråzonen av vad som är/bör vara tillåtet.

Tittar man på recensionerna på prisjakt så ser det överlag ok ut men i vanlig ordning har folk fått nycklar som inte fungerat vilket kan tolkas som att det funkar som ovan.

Personligen avstår jag men det gör jag även med G2A, kinguin etc

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@KorvMos:

Verkar vara en "grey market" sida dock fått bra betyg på tex trustpilot.

Några negativa omdömen om utebliven hjälp gällande nycklar som inte fungerar.
Beroende på hur betaltjänster som tex paypal m.m. ser på sådana sidor kan man ju använda sig av dom för att få lite extra trygghet om produkterna inte funkar. (Nu gissar jag att dom är okej med sådana sidor.)

Dock kan jag nog tycka att väldigt många av betygen ser ut att vara väldigt generiska i stil med: Best store, Very cheap m.m. och betygslämnarna bara har 1 utlåtande . (Känns som att det inte är riktiga utlåtanden)

Om man skippar den moraliska biten kring det hela tror jag att du kan handla relativt säkert där.

Permalänk
Medlem

Hej, igen.
Så ni är inne på att dom verkar antagligen liknande som G2A & Kinguin. Då avstår jag från dom. Konstigt att det inte finns en enda tråd på här på siten om denna butik, känns som dom har funnits ett tag nu.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Kanske en necro bump men har köpt spel här under sommaren till mitt Steam konto trots att jag inte spelar för tillfället. Fina priser och allt har fungerat som det ska utan problem.

Permalänk
Medlem

Samma här. Har köpt spel till Steam, GOG ,Epic, Rockstar och Microsoft under det här året och det har fungerat riktigt bra. Men visst kan det hända att koden blir fel eller inte fungerar. Man får hoppas på att deras kundtjänst löser det då. Ändå mycket billigare än i butik.