Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Måste vara Marble Madness, en sann klassiker!
Ifall det var rätt slänger jag in nästa... eller så får folk gissa på ändå.

Jepp, Marble Madness var det!
Din bild hade jag ingen aning om, men går att lista ut via länken.. Så tjuvtitta inte ni andra gissare

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Måste vara Marble Madness, en sann klassiker!
Ifall det var rätt slänger jag in nästa... eller så får folk gissa på ändå.

http://www.gb64.com/oldsite/gameofweek/12/gemstonewarrior/Gemstone_Warrior.gif

Ser ut som något baserat på grekisk mytologi, Hercules? (ren chansning)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ser ut som något baserat på grekisk mytologi, Hercules? (ren chansning)

... och där avslöjade du namnet på spelet i länken
(svårt att inte tjuvtitta nu!)
Spelet heter uppenbarligen Gemstone Warrior.

Har någon en bra bild på G? Då får ni gärna passa på

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

... och där avslöjade du namnet på spelet i länken
(svårt att inte tjuvtitta nu!)
Spelet heter uppenbarligen Gemstone Warrior.

Har någon en bra bild på G? Då får ni gärna passa på

Hehe, missade mitt misstag där men tekniskt sett kom då svaret i mitt inlägg. Poäng till mig! På jobbet nu så kör på en låttext istället :

War! Never been so much fun x 4
Go to your brother, kill him with your gun,
Leave him lying in his uniform, dying in the sun.
War! Never....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Hehe, missade mitt misstag där men tekniskt sett kom då svaret i mitt inlägg. Poäng till mig! På jobbet nu så kör på en låttext istället :

War! Never been so much fun x 4
Go to your brother, kill him with your gun,
Leave him lying in his uniform, dying in the sun.
War! Never....

Skickades från m.sweclockers.com

Cannon Fodder!

Edit: Här kommer en ny som säkert varit med innan, men det börjar bli tunnt med spel som inte varit det

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Cannon Fodder!

Edit: Här kommer en ny som säkert varit med innan, men det börjar bli tunnt med spel som inte varit det

https://i.imgur.com/9dSfVcu.png

Misstänker också att det varit med, Syndicate Wars. Jag gillade det massor även om det var lite klumpigt.

Fortfarande på jobbet så får försöka komma på något som inte kräver bild ..

"that's one doomed space marine"

Easter egg i välkänt spel.. Vilket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

"that's one doomed space marine"

Easter egg i välkänt spel.. Vilket?

Duke Nukem 3D

---

Jag tar en till på samma tema... En monolog som inte spelaren själv säger:
Is a man not entitled to the sweat of his brow?
No, says the man in Washington, it belongs to the poor.
No, says the man in the Vatican, it belongs to God.
No, says the man in Moscow, it belongs to everyone.
I rejected those answers. Instead, I chose something different.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Duke Nukem 3D

---

Jag tar en till på samma tema... En monolog som inte spelaren själv säger:
Is a man not entitled to the sweat of his brow?
No, says the man in Washington, it belongs to the poor.
No, says the man in the Vatican, it belongs to God.
No, says the man in Moscow, it belongs to everyone.
I rejected those answers. Instead, I chose something different.

Oh, chockerande val! (ledtråd)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Får döpa om och tanka upp bildfilen nånstans nästa gång, men det var givetvis rätt.
En tidig dungeon crawl på 64:an, typ.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag fyller på min citering med resten av texten:
I rejected those answers. Instead, I chose something different. I chose the impossible. I chose... Rapture.
A city where the artist would not fear the censor; where the scientist would not be bound by petty morality; where the great would not be constrained by the small!
And with the sweat of your brow, Rapture can become your city as well.

Nu borde det väl vara lättare? Speciellt med Videoapans hint

Skrivet av RHWarrior:

Får döpa om och tanka upp bildfilen nånstans nästa gång, men det var givetvis rätt.

... eller gräva fram en bildfil som inte har spelnamnet direkt i sökvägen (det är så jag brukar göra - man brukar alltid kunna hitta någon. Tex i värsta fall en youtubelänk)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ok, ett helt annat citat nu då, som torde göra det uppenbart för den som spelat spelet:
Would you kindly

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

inte alltför svårt bioshock

här kommer en ny :

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirage:

inte alltför svårt bioshock

här kommer en ny :

https://i.imgur.com/PvidOTS.png

Liknar jewel thief men inte riktigt rätt. Ledtråd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Spelade det på c64 men släpptes till en mängd plattformar, det kom även en uppföljare till detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirage:

Spelade det på c64 men släpptes till en mängd plattformar, det kom även en uppföljare till detta

Tack för ledtråd men känner att åtminstone jag behöver lite mer.. Vilken sorts spel? Spelar man som fågeln? Känns som bilden är beskuren, något avslöjande UI?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Bilden är beskuren tror det blir för lätt annars, man spelade olika figurer alltingen mot varandra eller datorn

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av schorlivs77:

rätt

@schorlivs77 din tur

Permalänk
Medlem

Slänger in en ny:
https://imgur.com/a/A4IzaHu

Jag minns att jag tyckte det var läskigt (och svårt) när jag spelade det.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Slänger in en ny:
https://imgur.com/a/A4IzaHu

Jag minns att jag tyckte det var läskigt (och svårt) när jag spelade det.

Är det något Gabriel Knight?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det något Gabriel Knight?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte det.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Slänger in en ny:
https://imgur.com/a/A4IzaHu

Jag minns att jag tyckte det var läskigt (och svårt) när jag spelade det.

Det ser intressant ut, men inget jag känner igen.
Det har "standard-actions" som i de flesta peka-och-klicka-spel, ex. "look", "open", "move" osv. men "taste", den var ny!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Nej, inte det.

I have no mouth and i must scream?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Inte rätt.

Man börjar på ett dårhus och skall ta sig därifrån, samtidigt som man får flashbacks till varför man hamnat där. Från 1990.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Inte rätt.

Man börjar på ett dårhus och skall ta sig därifrån, samtidigt som man får flashbacks till varför man hamnat där. Från 1990.

Får mig att tänka på Sanitarium, men det är väl många år senare?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Får mig att tänka på Sanitarium, men det är väl många år senare?

Ja, det är fel.

Från skaparna av det bästa(?) golfspelet från samma tid.

Man är satt på dårhuset i väntan på avrättning för ett brott man inte begått. Har minnesförlust men får tillbaka minnet allteftersom man lyckas ta sig från dårhuset och vidare. Som namnet antyder har man en viss tid på sig att lösa allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@Shakermaker: Oh, Countdown. Jag var inne på något tidigt Tex Murphy tidigare på grund av menyn längst ned, men jag fick det inte riktigt att stämma. Och om man söker på genren äventyrsspel på Mobygames saknas åren 1989-1990 på grund av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Shakermaker: Oh, Countdown. Jag var inne på något tidigt Tex Murphy tidigare på grund av menyn längst ned, men jag fick det inte riktigt att stämma. Och om man söker på genren äventyrsspel på Mobygames saknas åren 1989-1990 på grund av någon anledning.

Korrekt!

https://www.myabandonware.com/game/countdown-v1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som ett spel som var snyggt för sin tid. RTS men kan inte placera det ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W