Logitech presenterar musen MX Master 3 och tangentbordet MX Keys

Permalänk
Melding Plague

Logitech presenterar musen MX Master 3 och tangentbordet MX Keys

Den uppskattade produktivitetsinriktade musen MX Master från en uppföljare med bland annat ett magnetiskt skrollhjul. Musen får även sällskap av det nya tangentbordet MX Keys.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet blir ett köp direkt för soffan som uppgradering från microsofts mediatangentbord förutsatt att det stödjer NKRO (eller minimum 6KRO).

Permalänk
Medlem

Mx Master 3 kan vara intressant på jobbet. Har kört en MX Master nu i flera år och är SKITNÖJD! Fungerar riktigt bra i Photoshop när man hanterat stora filer och även i typ PDF dokument.

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Blir nog en MX Master 3 senare, grymt nöjd med med min nuvarande MX Master som fungerar perfekt för både arbete och spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tangentbordet ska jag verkligen testa i butik när det kommer! Men är lite fundersam på att de är så skålade och lågprofil. Sitter med MS sculpt Comfort nu.

Master MX mössen är tyvärr lite för stora för mina små händer. Kör MX Anywhere 2 hemma och är supernöjd med den.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

De verkar ha lyckats att göra en grym arbetsmus ännu bättre, genom att flytta knapparna för framåt och bakåt till ett mer vettigt ställe. Klart köp när min nuvarande MX Master ger upp.

Permalänk
Medlem

Den nya MX Master såg ju nästan vettig ut nu. Jag använder bakåt- och framåt-knapparna väldigt mycket på min Performance MX, så en vettigare placering av dem på nya Master är välkommet.

Scrollhjul helt i aluminium kan kanske vara bra också, gummit på hjulen brukar annars vara det första som ger upp. Jag tror jag bytt hjulet på min Performance MX tre gånger genom åren p.g.a. att gummit börjar släppa och ta emot när man scrollar.

Permalänk

Deras "unifying" mottagare är uppenbarligen väldigt känslig för störningar, undra om de gjort några förbättringar på den med tro? Jag har testat ett antal möss från Logitech och har alltid haft problem (även på flera olika datorer) att musen hackat och laggat emellanåt trots att jag befunnit mig väldigt nära mottagaren.
Problemen försvinner om man sätter mottagaren i en usb-sladd istället direkt i datorn (Google hittar fler med problemen).

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Vet att det inte ska spela roll egentligen men MX Master 3 såg väldigt tråkig ut, men vill testa den, har två Mx Masters (en hemma en på jobbet), och batterierierna börjar bli till åren....

Komer kolla tangentbordet också, men hoppas inte för mycket, har ett Dinovo Edge som är till åren, men batteriet håller i månader per laddning och är super att skriva på, förstår inte hur Logitech inte har släppt en värdig uppföljare.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har använt den ursprungliga MX Master de senaste fyra åren på kontoret och tycker att det är en riktigt trevlig mus med god ergonomi! Trean verkar ju äntligen fixa placeringen på tumknapparna, vilket var det överlägset sämsta med ettan.

Permalänk
Medlem

Kommer nog slå till på både musen och tangentbordet! Har kört Mx Master både hemma och på jobbet sen den första släpptes och är just nu på jakt efter ett tangentbord med låga tangenter. Köpte ett Microsoft Surface i förrgår att ha hemma men eftersom det är bara blåtand fungerar det inge bra till KVM-swtichen på jobbet. Där har ju Logitech fördelen med möjligheten att köra gamla hederliga 2,4GHz donglar istället.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Köpte tvåan förra året och var generellt nöjd förutom att det var mikro b (vilket de nu åtgärdat, bra!) och vikten. Musen var väldigt tung, runt 140 g om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tangentbordet ska jag verkligen testa i butik när det kommer! Men är lite fundersam på att de är så skålade och lågprofil. Sitter med MS sculpt Comfort nu.

Tangentbordet ser precis ut som ett Logitech Craft utan sin ratt, så jag skulle bli förvänad över om det skulle vara så mycket annorlunda.
Logitech Craft finns på Elgiganten för 1096 kr just nu f.öv, (!) men endast i butik.

Annars var nypris runt 2000 för Logitech Craft när det kom för ett år sedan (pga den där multifunktions-ratten som ingen verkar hitta användning för annat än volymkontroll. :-þ )

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Deras "unifying" mottagare är uppenbarligen väldigt känslig för störningar, undra om de gjort några förbättringar på den med tro? Jag har testat ett antal möss från Logitech och har alltid haft problem (även på flera olika datorer) att musen hackat och laggat emellanåt trots att jag befunnit mig väldigt nära mottagaren.
Problemen försvinner om man sätter mottagaren i en usb-sladd istället direkt i datorn (Google hittar fler med problemen).

Problemen med störningar ligger i hur USB 3.0 fungerar. Det är ett känt problem att USB 3.0 stör på 2.4 GHz-bandet om man inte skärmar det ordentligt. Uppenbarligen har inte Logitech gjort det. Personligen har jag inga problem med de lite nyare donglarna, så antagligen har Logitech uppgraderat designen. För de lite äldre löste jag det genom att sätta dongeln i en USB 2.0-port.

Ett litet whitepaper om problemet om någon är intresserad:

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/docs/io/univ...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Tangentbordet ser precis ut som ett Logitech Craft utan sin ratt, så jag skulle bli förvänad över om det skulle vara så mycket annorlunda.
Logitech Craft finns på Elgiganten för 1096 kr just nu f.öv, (!) men endast i butik.

Annars var nypris runt 2000 för Logitech Craft när det kom för ett år sedan (pga den där multifunktions-ratten som ingen verkar hitta användning för annat än volymkontroll. :-þ )

Missat helt Logitech Craft tangentbordet. Ser ju exakt ut som det. Synd att det inte Craft fanns i min stad. få se om det nya kommer så man kan prova det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Lyckades själv köpa Craft tangentbordet för tusenlappen på Elgiganten och som Findecanor skrev så verkar det här tangentbordet vara en kopia av den. Kan varmt rekommendera den, har använt den både på jobbet och hemma, både till att skriva mycket och spela och den är nog det skönaste tangetbordet som jag någonsin skrivit med.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

@Lagers @CazeW Såvitt jag uppfattat så är det i princip samma tangentbord men nu utan hjulet uppe i hörnet. Så i princip ett av de mest bekväma kontorsbordet till ett mer överkomligt pris

Permalänk
Medlem

Kör första generationen på jobbet och andra generationen hemma. Bra att de löst placeringen av bak och fram. Som det är nu har jag den lilla knappen vid scrollhjulet som bakåt, samt även hjulet på sidan. De tänkta bak och fram används sällan men har lagt någon tangent i något spel där ibland. Tumtrycket är öppna i ny flik-klick. USB-C är med trevligt, det skulle de börjat med redan på 2:an om man frågar mig. Men blir inget byte, det är det inte värt.

Tangentbordet skulle vara intressant att testa. Även om jag har röda mekaniska brytare så är jag nog mer en sådan som gillar slimmade tangenter.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en värdig ersättare till världens bästa mus: Microsoft Sidewinder [Originalet]

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir nog köp så småningom. Har en svart från första generationen, en vit från andra samt en MX Anywhere 2s för resor. Ser fram emot att testa den magnetiska scrollen, inte helt förtjust i hur hjulet rullar i tre sekunder efter ett snabbt drag.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Har väntat länge på en ny MX Master, sitter med första versionen och den är grym. Men saknade ändå en del som denna tyckas infria.

Även tangentbordet ser mycket trevligt ut.

Börjar USB-C äntligen hitta ut ordentligt?

Permalänk

Hur billiga tror ni Mx Master 2S blir? Nere på 699 nu, vågar man hoppas på att priserna kapas till 500? Kan leva med mikrousb och scrollhjul i plast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Tangentbordet blir ett köp direkt för soffan som uppgradering från microsofts mediatangentbord förutsatt att det stödjer NKRO (eller minimum 6KRO).

Tror du inte Corsairs K83 är bättre lämpat för soffan?
Jag har Logitech Craft nu, riktigt tungt tangentbord, inget att ha i knäet direkt.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.718428/corsair-k83-wireless...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hopppasdefunkar:

Hur billiga tror ni Mx Master 2S blir? Nere på 699 nu, vågar man hoppas på att priserna kapas till 500? Kan leva med mikrousb och scrollhjul i plast.

Skickades från m.sweclockers.com

Det priset har den väl legat runt från och till de senaste åren?

Permalänk
Medlem

Älskar designen på tangentbordet! Undrar hur de presterar i spel, ghosting osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Köpte musen, riktigt nöjd. Dongeln visar dig samma störningsproblematik som tidigare, får köra den med en USB-förlängningssladd för att lösa problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,