Permalänk

Nerladnings format

HJÄLP! när jag laddar ner saker (från internet) så öppnar min dator alltid dom som notes filer. Så att jag inte kan använda dem. Hur ändrar jag så att det går tillbaka till att ladda ner filerna i deras vanliga tillstånd. ifall det behövs mer info var inte rädda för att fråga

Permalänk
Medlem

Det räcker inte med ett högerklick på filen sen välja öppna med?
Välj därefter vilket program du önskar öppna med, du får även valet om du vill att den alltid ska öppna den typen av fil med det programmet.

Om inte det funkar kanske du kan ändra filnamnet själv om du vet vad för fil det handlar om. Alltså: Filnamn.jpg tex.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Om det är just att filerna öppnas med fel program och inget annat som är fel kan då återställa det i Windows settings.

Klicka här och välj reset längst ner. Länken bör funka om du kör Windows 10.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

@Wiiga: Nej det räcker inte med att högerklicka det är det som är problemet jag högerklickar och råkade klicka öppna med notes och enda sen dess har den bara öpnat med notes men jag ska prova att ändra formatet själv får see om det funkar. glöm detta jag tror jag fixade det tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Shift och högerklick