Command & Conquer remastered

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av NodCommander:

Bästa spelet av alla i serien!

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av NodCommander:

På det temat: https://www.escapistmagazine.com/v2/2019/08/27/remembering-co...

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

"Blir det nån andra vers eller?" Hur går det, några nyheter?

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Valonen:

"Blir det nån andra vers eller?" Hur går det, några nyheter?

Det kommer lite sporadiskt då och då! Bäst är att kika på https://www.reddit.com/r/commandandconquer/new/ samt https://cncnz.com/ som är den största nyhetssidan för allt kring C&C.

Men jag försöker skriva här med så fort jag hittar något spännande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

@NodCommander: Toppen, tack för länkarna!

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2002

Är verkligen glad att de gör en remastered samt att de verkar hålla sig ganska nära orginal artstylen.
Dock är det lite som stör mig med designvalen och det är att allt ser ut som leksaker tack vare smådetaljer.

Construction yarden ser tex ut som den har en enorm spårskruv och är ihopsatt av enorma popnitar. och lite andra småsaker som gör att det intrycket ges.

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Perkka:

Är verkligen glad att de gör en remastered samt att de verkar hålla sig ganska nära orginal artstylen.
Dock är det lite som stör mig med designvalen och det är att allt ser ut som leksaker tack vare smådetaljer.

Construction yarden ser tex ut som den har en enorm spårskruv och är ihopsatt av enorma popnitar. och lite andra småsaker som gör att det intrycket ges.

Jag kan faktiskt hålla med en del. Jag gillar mycket mera den autentiska stilen som använts tidigare. Hoppas att det ser bättre ut när vi får se lite mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Sep 2011

Efter att ha blivit slukad av en dilophosaurus i Jurassic Park började Dennis Nedry tydligen skriva för Escapist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av cyklonen:

Bästa spelet av alla i serien!

Älskade första spelet C&C "Tiberian Dawn", Red Alert var helt ok om man gillade rysslandstemat(jag gillade GDI vs Nod bättre) men jag köpte själv C&C Tiberian Sun när det kom och tyckte det var så dåligt att jag gav bort det.

Däremot Command & Conquer 3: Tiberium Wars levererade stort när det kom(och jag tror det åldrats hyfsat eftersom det har en modern spelmotor) och fick tillbaka känslan från originalet. Kan varmt rekommenderas!

Ryzen 7 1700 || Noctua NH-L12 || Asrock AB350 mITX Fatal1ty || Asus Dual GTX1060 6Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF450 || Louqe Ghost S1 Limestone

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2005

Köpte Tiberian Sun när det kom ut, 20 årsen. Då gick man första året i gymnasiet.

Tiden springer iväg, kan knappt bärga mig inför remaster versionerna ... !

| i9900K @ 5.1GHz | Asus 1080Ti @ 2076MHz | Corsair 32GB DDR4 @ 3466MHz CL16 | EK Custom Loop | Asus 43" XG438Q | Samsung M2 EVO 970 500GB | Soundblaster Z | Fractal Design R6 TG | Asus Z390-A Prime |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2019
Skrivet av p.lindblom:

Efter att ha blivit slukad av en dilophosaurus i Jurassic Park började Dennis Nedry tydligen skriva för Escapist.

Haha! Galet likt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@Jumpcut: Det är nog för att det är Wayne Knight på bilden. https://bbook.com/tv/sitcom-veteran-wayne-knight-defends-the-laugh-track/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Sep 2011

@Telperion: Där ser man! Jag trodde att skribenten bara var otroligt lik honom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Nu var det dags igen! Dagens tema... Den legendariska musiken från Frank Klepacki!

https://www.reddit.com/r/commandandconquer/comments/d97drh/re... (Klicka er in för att höra musik ifrån den nya "Jukeboxen"!

Citat:

Fellow Command & Conquer fans,

I wanted to start this post by saying I’ve seen all the comments with the desire to see in-game footage, and thought it would be helpful to provide some context on the timing here. Essentially, we want to make sure we have all the supporting assets in place (like an updated C&C website) before revealing the in-game content. This will allow us to utilize some more flexible media components for the reveal, and ultimately help our awareness so we can get more gamers excited about C&C and the Remaster (which is beneficial for all of us). And while I cannot provide an exact date, getting all this in place is one of my top priorities and I’m crossing my fingers it can happen soon. But overall, our gameplay implementation is right on schedule, with Petroglyph currently focusing on getting the Nod campaign all stitched together.

In the meantime, we wanted to share some special content with you for this post. If you remember, earlier this year we asked the community to provide input on our approach for the soundtrack, including what versions of the tracks you wanted to see in the Remaster. All of us on the team listened intently, and we heard a general consensus for having the most variety possible. So with that request in hand, we pushed hard to include all the versions of the tracks. This means the classic low fidelity versions (without voices), the original soundtrack versions now remastered (with voices), and then of course the Remastered versions of all classic tracks. This will also include many of the rare / unreleased tracks, several of which have never been heard before in higher fidelity. But getting there wasn’t always easy, and here’s an overview from Frank describing the remastering experience:

“The process of going through every single piece of music and bringing it to a higher quality standard has been quite a journey back in time for me, and I’m really glad that all of these tracks will finally be heard in full high quality for the remastered game experience. After combing all possible archives, a handful of tracks were just nowhere to be found – this included ‘Snake’ and ‘Fogger’ from C&C Red Alert. One thing that I did back in the Westwood era, was mirror my home studio with the same gear I had at work, and fortunately I had kept much of it all these years. So I started there, and I went to painstaking detail and trial and error to track down and match as much of the exact original sounds and instrumentation I could find, to recreate these songs from scratch in order to have the best high quality versions once again for the remaster. Hearing these new versions, especially in stereo now, is a whole new experience.”

To add it all up, between the classic and remastered versions of the tracks, we’re clocking in at over 10 hours worth of music across 175 tracks!

Now, with that much music and variety, we figured players would need a way to organize all the music content. So we are excited to share that the Jukebox will be making a full comeback in the Remaster, and be more enhanced than ever before. The Jukebox will allow players to create their own playlist utilizing any combination of music to their desire. Easy to use filters help the sorting process, and for the first time you can listen to Red Alert music in Tiberian Dawn or vice versa. This feature was a labor of love for Frank and some of the original Westwood engineers on the project, who wanted to deliver the best music experience possible for the community. Overall we just can’t wait to put the Jukebox in your hands, and see all the unique playlists the community puts together.

As a special treat to celebrate this post about the soundtrack, Frank has put together a compilation of several Remastered tracks for your enjoyment. You’ll be hearing a sample of the Remastered versions of Act on Instinct (without voices), Demolition (which was never included on the OST), and Fogger (which Frank described above as being recreated from scratch in high fidelity). To help provide a comparison, each track also includes a short intro of the classic low fidelity version as heard in the original game.

And finally, you may notice there’s an unchecked box called “Bonus” in the Jukebox. Well, we haven’t forgotten about the voting you did earlier this year on your favorite tracks, and as such we’ll have a special surprise to reveal at a later date : )

As always thanks for your ongoing patience and support, and we’re looking forward to hearing your feedback on the soundtrack details, Jukebox, and the music itself.

Cheers,

Jim Vessella

Jimtern

Peace Through Power

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av NodCommander:

Nu var det dags igen! Dagens tema... Den legendariska musiken från Frank Klepacki!

https://www.reddit.com/r/commandandconquer/comments/d97drh/re... (Klicka er in för att höra musik ifrån den nya "Jukeboxen"!

Peace Through Power

Slänger in speglingen av jukeboxen från Youtube också! Hade glömt hur mycket jag diggar Fogger från Red Alert, och remastern låter verkligen inte helt fel när den jämförs mot originalet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

C&C Fanns väl i flera varianter än ett, vilken utav dem är det som de gör om?

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Sopanen:

C&C Fanns väl i flera varianter än ett, vilken utav dem är det som de gör om?

Det är Command & Conquer (1995) och Command & Conquer: Red Alert (1996) som får remakes.

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Well i'll be damned.
Looking pretty much the same, but clearer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2014

Underbart att se. Jäkligt glad att de behåller stilen från de gamla liren!

Dessutom enormt kul att man med en toggle kan byta fram och tillbaka till den gamla grafiken under tiden man spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Är ju typiskt att jag är bortrest just dom dagarna och missar när dom visar upp det. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2014

Jag hoppas att de kombinerar detta med att släppa ett rejält kartpaket så MP kan lyfta. Kartorna var för små och hade andra brister som jag ofta tänkte på då. Som 13-åring...

Ska bli enormt kul att få spela dessa två spel snart!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

KANE LIVES!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av ShirtStain:

KANE LIVES!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Kommer dom göra remaster på Red Alert 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2019

Hoppas och ber innerligt att Tiberian Sun får en remaster... ett spel som definierade ordet atmosfär för mig och verkligen har förtjänat alla bortkastade timmar ända sedan 1999. Och musiken! Kan fortfarande slänga på skivan på Spotify en helgkväll.

Mycket intressant att Klepacki går in så seriöst för att återskapa nyinspelningarna av låtarna. Det kan inte vara lätt att få till 90-talsvibbarna på annat vis.