Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem

Sweclockers egna mini blocket (annons hörnan) klassas kanske inte som butik men nästan hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen.
Bra service och bra erbjudanden.

Permalänk
Medlem

NetOnNet! Bra priser, aldrig krångel vid garantiärenden och väldigt utbredd sortiment.
Priserna kan man inte klaga på heller. Bland dom billigaste i Sverige!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Avstängd

Netonnet, Inet, CDON, Webhallen, Dustin och Komplett.
PS: Taobao + Aliexpress också

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har faktiskt inte köpt något (av värde) i år som jag kan komma på med rak arm men handlat saker har man ju gjort.

Inet har haft grymt bemötande. Är uppe i över 50kkr där nu.
Webhallen inga som helst problem och lika snabb frakt. Bara köpt småsaker här o där.

Kan inte mer än att nominera både Inet och Webhallen i år.

Däremot så får väl vissa andra butiker anses som billigare och bättre stundvis men inte alls lika konsekventa som ovan.

Jag är uppe över 70k på Inet och handlat där sedan 2009. Sist beställde jag ett grafikkort som de flyttade datumet på till december. Fick inte köpa annat till liknande pris utan de försökte kränga på mig nästan dubbelt så dyr grafikkort istället. Gissa om jag kommer handla där igen...Nu är det Proshop, Netonnet och Webhallen som gäller.

Permalänk
Medlem

Inet finns ingen som får iväg paketen så fort som dom dessutom gratis frakt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Inet finns ingen som får iväg paketen så fort som dom dessutom gratis frakt.

Jag inte helt säker
När jag beställde från CDON skrevs det att paketet kommer ifrån Inets lager.

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Avstängd

Även jag vill nominera Databyran på gotland. liten i jämförelse med resten men jag har varit kund där i flera år.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag nominerar kylning.com because nostalgi.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASwedeLune:

Jag inte helt säker
När jag beställde från CDON skrevs det att paketet kommer ifrån Inets lager.

Åfan har dom samma lager då eller vad?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

En undersökning utformad på detta vis kommer gynna de butiker som har störst kundkrets, och säger ingenting om hur stor andel av dessa som faktiskt är nöjda. Gör man exempelvis en miljon sälj om året med 1% nöjda kunder, kommer man få tio gånger fler röster än den som bara gör tusen sälj, men har 100% kundnöjdhet. Resultatet blir vilseledande för oss, och det är dessutom direkt oschysst mot konkurrensen att ge jättarna utmärkelser att skylta med på felaktiga grunder.

Då det egentligen är helt omöjligt att göra en sådan här undersökning helt rättvisande, kunde "Årets datorbutik" gott kunnat få stanna i graven för min del, men om man nu ändå nödvändigtvis ska köra det, skulle resultatet hamna betydligt närmre verkligheten om man också kunde lägga en negativ röst på den butik man tycker sig ha fått sämst bemötande av under året.

----

När allt flyter på och grejerna funkar som de ska funkar vilken butik som helst, det är när man drabbas av strul agnarna kan skiljas från vetet. Nu har jag tyvärr (?) haft så lite krångel med mina grejer att jag egentligen inte har något riktigt underlag, men har ett anekdotiskt exempel där Dustin på eget initiativ gick betydligt längre än de behövt för att kompensera mig för en defekt produkt, tillsammans med ett synnerligen trevligt och professionellt bemötande. Om jag nu ändå ska nominera någon, så blir det dem.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Inet, alltid en fröjd att handla hos dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Åfan har dom samma lager då eller vad?

Tror jag, på Postnord app står det "Från Inet.se"

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk

Webhallen. De har ett stort utbud, bra priser och framförallt rear de ut produkter som man faktiskt vill köpa.

Efter att Inet har försökt sälja en använd skärm som ny till mig blir det inte dom i år....samt att de är dyrare än Webhallen.

Permalänk
Medlem

Min nominering går till Webhallen!

Jag har lika långt till både NoN, Inet, Elgiganten, och Webhallen. Men det är ändå för mig ett väldigt enkelt val.

De har ofta bättre priser och har de inte haft det så har de prismatchat diskar jag köpt. Är jag i ”akut” behov av det jag söker är det inte långt att åka till lagerbutiken heller.

Ett annat gott skäl till nomineringen är de otroligt bra priserna de oftast har på Lego, så det är inte bara teknikprylar jag har handlat.

Vid de tillfällen något inte stämt så har det aldrig varit något tjafs eller konstigheter, oavsett vilken WH-butik jag handlat/hämtat varan i så har det varit den närmaste jag vänt mig till vid reklamation och frågor.

Samma service har jag inte upplevt på någon av de andra butikerna, förutom då Elgigantens generösa öppet-köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Webhallen och Komplett.

De har skänkt prylar för ca 100k till olika välgörenhetsprojekt som har gjorts tillsammans med medlemmar här på Swec.

Permalänk
Medlem

Komplett.se, nominerad pga suverän kundtjänst vid flertalet kontakttillfällen.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några bekymmer med någon av de jag handlat av, men tycker Inet är de som erbjudet bäst kundservice helt klart.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Webbiz aka Webhallen.

Bra service i alla butiker jag handlat i (4-5 st) över tid
Bra utbud
Bra erbjudanden och priser
Smidiga betalningsalternativ (Klarna suger) och snabb leverans

Permalänk
Medlem

Webhallen

Snabb leverans på förhandsbokade spel, bra utbud och deras medlemsfunktion ger rabatt och ibland får man även en gratis frakt i lådorna man kan öppna på fredagar eller efter ett viss antal ordrar eller level up, vilket har varit trevlig vid hemkörning av lite större ordrar.

Men Inet, Komplett och Netonnet kommer inte långt efter. Tycker det är svårt att välja en individuell butik som är den självklara favoriten då dom alla har sina för och nackdelar och utbudet från olika märken och produkter kan skilja på sig mellan butikerna.
Ska tilläggas att jag har aldrig blivit dåligt bemött i kundtjänsten hos varken Webhallen, Inet, Komplett eller Netonnet. Alltid trevliga och professionella i sina respektive kundtjänster.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

tycker netonnet, är riktigt underskattad hos många. oftast billigast. Har aldrig haft problem med support mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASwedeLune:

Jag inte helt säker
När jag beställde från CDON skrevs det att paketet kommer ifrån Inets lager.

Skrivet av crew seven:

Åfan har dom samma lager då eller vad?

Skrivet av ASwedeLune:

Tror jag, på Postnord app står det "Från Inet.se"

Nej de har ingen egentlig koppling. CDON funkar numera som en marketplace, där vilken återförsäljare som helst kan skriva kontrakt och sälja sina varor. Köper du Inets varor på CDON.com får CDON sin lilla % av priset och resten går till Inet som står för vara och leverans

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Inget från mig. Har inte köpt nåt på ett par år tror jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASwedeLune:

Jag inte helt säker
När jag beställde från CDON skrevs det att paketet kommer ifrån Inets lager.

CDON är en marknadsplats likt Amazon där de dels bedriver egen försäljning men där det även finns massvis med andra aktörer som sköter sin försäljning genom CDON och du har troligtvis köpt varan av Inet även om beställningen skett genom CDONs hemsida.

Edit: tvåa på bollen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Proshop

Väldigt brett sortiment av nästan just allt samt att priserna är så billigare att man kan tro misstankar att produkten kommer vara defekt. Men nej inget av allt jag har köpt, för så mycket billigare pris har varit skärp.

På något vis tycker jag att dom har blivit motsvarigheten till internationella Amazon.

Även CDON, Webhallen, Dustin samt Inet har varit bra som dom alltid är.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

CDON är en marknadsplats likt Amazon där de dels bedriver egen försäljning men där det även finns massvis med andra aktörer som sköter sin försäljning genom CDON och du har troligtvis köpt varan av Inet även om beställningen skett genom CDONs hemsida.

Edit: tvåa på bollen...

Skickades från m.sweclockers.com

Aaaaa, okay
Darför det stog att skickades från Inet.se
Tack

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Medlem

Webhallen, mitt go-to #1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet alla dagar i veckan. Har haft att göra med både Komplett, Webhallen och och NeTonNet vid garantiärenden. Och efter att ha avklarat mitt ärende på under 4 arbetsdagar, dvs från dess att jag skickat in produkten och en ny/reparerad enhet hämtats ut så hade dom övriga butikerna inte ens startat mina ärenden. Solklart vart jag vänder mig, även om priset ibland diffar lite jag vet vad jag får. Det är en trygghet i min mening värd att betala för.
@Inet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inet.
Bästa servicen.
Har bara god erfarenhet av Inet.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Computersalg, har sparat tusenlappar, fått RMA-ärende löst och fått tag på produkter de vanliga återförsäljarna inte haft, årets uppstickare!