Permalänk
Medlem

Ny mindre mobil

Jaha, min samsung s8 sjunger på sista versen nu tror jag så tänkte höra ifall det finns några bra tips på vad min nästa mobil kan bil...

Skulle gärna se att storleken är under 5,5", bra skärm, bra batteritid, ok kamera, bra stöd för custom rom (alt tillverkaren) och generellt bättre prestanda än min nuvarade lur.

Har kollat runt en del men inte hittat nån som ens kommer i närheten av min "gamla" s8 när man vill ha en mindre skärm..

Hjälp

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk

Går rykten om en ny iPhone SE

Permalänk

Den har ju varit super

Permalänk
Medlem
Skrivet av martorgerson:

Går rykten om en ny iPhone SE

De verkar vara för 2020 dock.
Sen skrev han custom rom så antar det är Android han är ute efter.

Permalänk
Medlem

Har en Xperia XZ1 Compact. Android 9, 720p(dvs helt okej batteritid), 3.5mm, usb C. Kameran är inte världsbäst men om man inte är speciellt kräsen så duger den gott och väl.

Haft min i 1.5 år och batteriet håller en hel dag (ca 4h skärmtid, med mestadels kommunikation och webbläsande och även BT-lurar med musik).

Rekommenderas! Stora pluset är att den är billig nu, om man får tag på den dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är i samma sits, har en Xperia XZ 1 Compact som är fantastiskt men har börjat bli sugen på en ny, dock går det verkligen inte hitta en i samma format med bra hårdvara och funktioner i.
under 14cm i höjd tack.

Blev besviken på Xperia 5 som skulle vara compact

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Under 5.5 i skärmstorlek blir nästintill omöjligt om du inte kikar på äldre begagnande.

Samsung Galaxy S10e
Sony Xperia 5
Xiaomi Mi 9 Se

Är dom modellerna i mellan/övre segmentet som har lanserats iår.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Samsung a40 var rätt så nätt.
A40 är mindre än min Honor 8 som har 5.2″ skärm trots att den har 5,9" skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceder_78:

Jaha, min samsung s8 sjunger på sista versen nu tror jag så tänkte höra ifall det finns några bra tips på vad min nästa mobil kan bil...

Skulle gärna se att storleken är under 5,5", bra skärm, bra batteritid, ok kamera, bra stöd för custom rom (alt tillverkaren) och generellt bättre prestanda än min nuvarade lur.

Har kollat runt en del men inte hittat nån som ens kommer i närheten av min "gamla" s8 när man vill ha en mindre skärm..

Hjälp

Det är svårt att hitta så "små" bra telefoner, men tänk på att bildförhållandet gör skärmstorleken lite missvisande på dagens extra smala enheter.

Kan du överleva en större skärm kanske Fairphone 3 kan vara något att fundera på. Utbytbart batteri och reparationsvänlig (10 av 10 från Ifixit). Inte direkt topprestanda dock.

Permalänk
Medlem

Pixel 3a eller vänta och se om det kommer en Pixel 4a.