Permalänk
Medlem

Bilden funkar inte för mig heller, men klickar jag på länken så kommer bilden upp!
Rätt säker på vad det är (det kan vara jag som lade upp spelet sist?) men jag ger någon annan chansen först

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FixT:

Om du laddar om sidan? Eller länken?
Fick ladda om sidan själv för att se den, gjorde säkert nå fel när jag länka

Skickades från m.sweclockers.com

Testade att ladda om flera gånger samt att gå till länken direkt utan resultat.

Nu fungerar det dock så det var antagligen någonting på min sida.

Permalänk
Medlem

Ingen har ju sagt nått, så är väl dags nu: spelet är Paradroid! Antar det är C64 versionen?
Själv spelade jag bara 16 bitarsversionen Paradroid 90 på Atari ST:n. Riktigt ballt spel - en av mina absoluta favvosar.

... ska försöka komma på en bild, men om någon hinner före är det helt ok

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Den här hittar jag inte när jag söker i tråden...

Inget spel jag spelade själv, men var rätt stort ett tag tror jag?

(Egentligen letade jag efter ett annat taktisk militär fps (WW2?) men kommer f-n inte ihåg vad det heter )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nu kommer ett spel som jag spelade när jag va liten, Någon som vet namnet och vilken plattform den spelades på?

Ifall länken inte fungerar:
https://imgur.com/a/HJzoARq

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

@Roger W: Jag tror det är antingen Sudden Strike eller Blitzkrieg, men ärligt talat kunde jag inte se skillnad på dem ens när de var nya. Var det andra spelet du letade efter Hidden & Dangerous, möjligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ingen har ju sagt nått, så är väl dags nu: spelet är Paradroid! Antar det är C64 versionen?
Själv spelade jag bara 16 bitarsversionen Paradroid 90 på Atari ST:n. Riktigt ballt spel - en av mina absoluta favvosar.

... ska försöka komma på en bild, men om någon hinner före är det helt ok

Yes Paradroid.
Spelade det först på c64 sedan på amiga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Roger W: Jag tror det är antingen Sudden Strike eller Blitzkrieg, men ärligt talat kunde jag inte se skillnad på dem ens när de var nya. Var det andra spelet du letade efter Hidden & Dangerous, möjligen?

Det är Sudden strike Gold tror jag på bilden så jag ger dig rätt för den!

Jepp, det var Hidden and Dangerous jag tänkte på! Jag kom på den en stund senare

...

Det är väl tekniskt Telperions tur, men vi har ju Wastafaris bild uppe redan. Kanske köra på den först?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är väl tekniskt Telperions tur, men vi har ju Wastafaris bild uppe redan. Kanske köra på den först?

Det är helt OK för mig, jag har ändå inget förberett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

Nu kommer ett spel som jag spelade när jag va liten, Någon som vet namnet och vilken plattform den spelades på? https://imgur.com/a/HJzoARq

Ifall länken inte fungerar:
https://imgur.com/a/HJzoARq

Att det är star wars see man ju. Men ingen aning vilken plattform. NES eller Amiga antar jag? Ser för bra ut för att vara c64

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Att det är star wars see man ju. Men ingen aning vilken plattform. NES eller Amiga antar jag? Ser för bra ut för att vara c64

Skickades från m.sweclockers.com

2 rätt!
Nes och starwars, men vad heter spelet?
Någon som känner igen det?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

2 rätt!
Nes och starwars, men vad heter spelet?
Någon som känner igen det?

Det är väl den japanska versionen med Darth Vader som skorpion? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

2 rätt!
Nes och starwars, men vad heter spelet?
Någon som känner igen det?

Haha, nu vet jag vad spelet heter
Men jag googlade så jag är ute. När jag såg omslaget till spelet så insåg jag att jag haft det. Men snes-utgåvan kom strax efter så tror inte jag spelade det så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte stör nån att jag hoppar in med denna. Bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Hoppas att det inte stör nån att jag hoppar in med denna. Bild
https://i.ibb.co/k4NThdF/image.png

Vi försöker hålla oss till en bild i taget. (Blir så rörigt annars)
Se reglerna i första inlägget i tråden.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det är väl den japanska versionen med Darth Vader som skorpion? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer bra! Hade stora problem att komma förbi honom som liten! hatade den fighten

Skrivet av talonmas:

Haha, nu vet jag vad spelet heter
Men jag googlade så jag är ute. När jag såg omslaget till spelet så insåg jag att jag haft det. Men snes-utgåvan kom strax efter så tror inte jag spelade det så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det är ett så vanligt spel, så du kan skriva namnet så kan nästa få lägga upp ^^ Får se om google har rätt!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

Stämmer bra! Hade stora problem att komma förbi honom som liten! hatade den fighten

Tror inte det är ett så vanligt spel, så du kan skriva namnet så kan nästa få lägga upp ^^ Får se om google har rätt!

Det heter Star Wars, men är den japanska upplagan. Som nån ovan skrev, den där Vader är en skorpion

När jag var liten såldes inga nes spel i min by förutom hos en klockreparatör. Och dessa var alla importer till Famicom (hälften så stora kassetter som till NES). Så det mesta jag spelade var konstiga japanska titlar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det heter Star Wars, men är den japanska upplagan. Som nån ovan skrev, den där Vader är en skorpion

När jag var liten såldes inga nes spel i min by förutom hos en klockreparatör. Och dessa var alla importer till Famicom (hälften så stora kassetter som till NES). Så det mesta jag spelade var konstiga japanska titlar

Skickades från m.sweclockers.com

Yes! Brukar kallas för Star Wars Namco för att inte blanda ihop det med något annat. Namco är utecklaren, men det fattade inte jag då

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag skulle vänta lite så att vi inte får dubbla bilder igen, men tre dygn borde nog räcka så här kommer en ny bild:

Permalänk
Medlem

Åh är det Dune?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

@FixT: Det är inte Dune, men i likhet med det spelet utspelar det sig på en främmande planet.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Det här var utvecklarens första släppta spel, men de är mera kända för sin nästa titel, som även den hade rymdtema.

Permalänk
Medlem

Hmm,
Fick googla runt vilt på bilder på gamla RTS spel för att försöka hitta den här
Om jag inte är ute och cyklar, så är det Reunion, en föregångare till Imperium Galactica.

Aldrig sett det här spelet förut, och aldrig kört Imperium galactica heller om jag ska vara ärlig

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna veta vad iknight:s bilspel är, men jag slår till på en ny bild nu när jag har inspiration.

Lite samma tema som telperions...

Hint1: bland de första RTS! (sägs det - jag har inte spelat det )
Hint2: konsollspel!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Jajamän, det var Reunion. Jag har aldrig spelat det heller, men jag såg några bilder från det nyligen och tyckte att det såg rätt intressant ut.

Permalänk
Medlem

Hint3: släppt på Sega megadrive
Hint4: släpptes före Dune 2, som ofta kallas RTS-spelens ursprung.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vart tvungen o googla.. Aldrig hört talas om men sen hade jag ju heller ingeen megadrive.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Hint 5: japanskt spel, men tyskt namn.
Hint 6: en sequel.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hint 5: japanskt spel, men tyskt namn.
Hint 6: en sequel.

Herzog 2
Om det är rätt får någon annan lägga upp i mitt ställe.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Herzog 2
Om det är rätt får någon annan lägga upp i mitt ställe.

Jepp, eller Herzog Zwei om vi ska vara språknoga

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.