Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Mycket snack här inne utan några slm helst data att backa upp det med. Jag vill se benchmarks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Mycket snack här inne utan några slm helst data att backa upp det med. Jag vill se benchmarks!

Inte bekräftad men verkar rimligt:

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Är lite kluven på luren faktiskt.
Att folk gnäller över hur kameralinserna ser ut förstår jag inte, det är sällan man kollar på telefonens baksida.

Helst hade jag sett att de gick tillbaka till TouchID med läsare under skärmen istället för FaceID.
Sen är det lite hatkärlek på notchen, ser udda ut men å andra sidan är det ändå systemikoner som hamnar där uppe ändå.

Vidvinkellins var ett trevligt tillägg ändå tycker jag. Är ganska ofta som man upptäcker att man inte får med allt man vill i bild, särskilt inomhus

Jag har inte heller något problem med notchen Tänker inte ens på den på min lur, har väl förmodligen vant mig 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

haha, lät jag så bakåtsträvande? xD Har faktiskt goda anledningar till varför jag vill ha de sakerna

Det köper jag - men Apple är inte ett företag som gjort sig känt för att återinföra saker de bestämt hör hemma i historien - på gott och ont. Vi slipper Windowsvärldens absurda bakåtkompatibilitetssträvande på bekostnad av säkerhet och utveckling, men vi får inte heller bestämma när något är färdigutvecklat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Jag menade inte köpa den. Vad jag menade var att Mate 9 är stenåldersandroid. Medan Mate 20 Pro är sjukt bra o snabb.
Den är ett år år gammal inte ett och ett halvt.
iPhone är också en kinesisk telefon fyi men aja

Två saker: det skiljer ungefär ett och ett halvt år mellan Mate9 och Mate 20 Pro, Mate 9 släpptes i november 2016 så den är snart tre år gammal. Argumentet för Android i allmänhet och Huawei i synnerhet blir inte direkt bättre när en tre år gammal high end-modell anses vara stenåldersandroid. Tre år anser jag vara absolut minimum man ska kunna räkna med i praktisk livslängd på en telefon. Betänk då att jag sitter med en fyra år gammal 6S som jag funderar på att byta ut, inte för att jag måste - den hade nog hållt minst ett år till och är garanterad uppdateringar även nästa år.

Sen är det Huawei i egenskap av kinesiskt företag jag har ett problem med, inte att telefonen byggs i kina. Huawei har som bekant starka kopplingar till kinesiska kommunistpartiet och jag stödjer hellre andra företag pga det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Två saker: det skiljer ungefär ett och ett halvt år mellan Mate9 och Mate 20 Pro, Mate 9 släpptes i november 2016 så den är snart tre år gammal. Argumentet för Android i allmänhet och Huawei i synnerhet blir inte direkt bättre när en tre år gammal high end-modell anses vara stenåldersandroid. Tre år anser jag vara absolut minimum man ska kunna räkna med i praktisk livslängd på en telefon. Betänk då att jag sitter med en fyra år gammal 6S som jag funderar på att byta ut, inte för att jag måste - den hade nog hållt minst ett år till och är garanterad uppdateringar även nästa år.

Sen är det Huawei i egenskap av kinesiskt företag jag har ett problem med, inte att telefonen byggs i kina. Huawei har som bekant starka kopplingar till kinesiska kommunistpartiet och jag stödjer hellre andra företag pga det.

Skickades från m.sweclockers.com

Huawei Mate 20 Pro släpptes Oktober 2018 vilket är mindre än 1 år sen. Vet inte varför du säger ett och ett halvt år emellan när det släpps ny Mate varje år på hösten.

Mate 9 är inte stenålderslur. Då är din 6S mer stenålder isf i mitt tycke.

Det man dock får tänka på är att iOS finslipas och förnyas medan Android gör det också fast med Android så har utvecklingen gått snabbare och mkt mera features har kommit hela tiden för varje nytt Android. Android var inte supernice men har kommit ikapp iOS om man pratar om stabilitet och det klassiska "Android lagget" som är ett minne nu och inte finns längre.

Android mobiler är det samma sak med. Själva telefonerna har utvecklats mycket mer. Kamera, batteri osv. Medan på iPhones har det inte lika snabbt och till samma grad så där är de behind nu.

Sen vilken anledning du vill stödja Huawei eller inte är en annan femma. Allt snack stör inte mig och är sjukt nöjd med min Mate 20.

Annars så är det samma sak för andra androids överlag. Hårdvaran har kommit ikapp och gått om. Medan mjukvaran nu med Android 9 och 10 kommit ikapp. Och allt för en mindre peng.

I mitt tycke borde iPhones ligga på ett lägre pris än Androids pga mindre features och sämre OS (inte stabilitet utan där med features och frihet).

Men Apple folk är ju frälsta av Apple produkter så aa vad ska man säga. Dock hade jag inte ens köpt denna iPhone om det var den bästa androiden på marknaden som såg ut så.

De tre kamerorna på baksidan är det fulaste jag sett på en mobil någonsin. Annars är det exakt samma design som förra XS och XS Max o samma storlek o upplösning på skärmen så det är också tråkigt.

Att Apple står för innovation är ett stort skämt idag.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Android mobiler är det samma sak med. Själva telefonerna har utvecklats mycket mer. Kamera, batteri osv. Medan på iPhones har det inte lika snabbt och till samma grad så där är de behind nu.

Jag är helt klart med på att vissa Android-telefoner vann på kamerafronten över iPhone XS senast. Men när det gäller batteritider, ser det ändå inte ut som att Apple nu har gjort ganska stora förbättringar för iPhone 11 Pro? Det talas om ca 25-30% längre batteritid vid videouppspelning i denna generation. Hur bra det blir i praktiken lär vi få veta nästa helg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Jag är helt klart med på att vissa Android-telefoner vann på kamerafronten över iPhone XS senast. Men när det gäller batteritider, ser det ändå inte ut som att Apple nu har gjort ganska stora förbättringar för iPhone 11 Pro? Det talas om ca 25-30% längre batteritid vid videouppspelning i denna generation. Hur bra det blir i praktiken lär vi få veta nästa helg...

Yes ska bli kul att se hur batteritiden är för de nya!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

IPhone XS placerade sig på andra plats i DxOMark efter Huawei P20 när den släpptes. 11 Pro är inte testad än.

Att Apple skulle ligga efter stämmer alltså inte. De är med och slåss om toppen. Vad de särskilt gör bra är bildprocesseringen som ger väl balanserade, naturliga, bilder och fungerar väldigt konsekvent samtidigt som de får ut så mycket som möjligt från sensorn. Utöver det är kameran bra på allt, utan något negativt som sticker ut. Typiskt för Androider är att vara riktigt vassa på vissa saker, men med påtagliga svagheter i vissa situationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

”iPhone 11 Pro’s A13 Bionic Chip Geekbench Score Shows Impressive Multi-Core Performance Improvement”

http://www.iphonehacks.com/2019/09/iphone-11-pro-a13-bionic-g...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Shit, single core måste väl vara i nivå med en klart högre klockad Skylake? Den är snabbare än min gamla 5820K i 4,2Ghz...

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att få tag på Geekbench 4 till iOS? Jag hittar bara Geekbench 5. Har man det sedan tidigare och inte uppdaterat förstår jag att det fortfarande går att köra.
Det är imponerande värden om de stämmer. XS och XS Max fick ca 4800 om jag minns rätt.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Huawei Mate 20 Pro släpptes Oktober 2018 vilket är mindre än 1 år sen. Vet inte varför du säger ett och ett halvt år emellan när det släpps ny Mate varje år på hösten.

Mate 9 är inte stenålderslur. Då är din 6S mer stenålder isf i mitt tycke.

Det man dock får tänka på är att iOS finslipas och förnyas medan Android gör det också fast med Android så har utvecklingen gått snabbare och mkt mera features har kommit hela tiden för varje nytt Android. Android var inte supernice men har kommit ikapp iOS om man pratar om stabilitet och det klassiska "Android lagget" som är ett minne nu och inte finns längre.

Android mobiler är det samma sak med. Själva telefonerna har utvecklats mycket mer. Kamera, batteri osv. Medan på iPhones har det inte lika snabbt och till samma grad så där är de behind nu.

Sen vilken anledning du vill stödja Huawei eller inte är en annan femma. Allt snack stör inte mig och är sjukt nöjd med min Mate 20.

Annars så är det samma sak för andra androids överlag. Hårdvaran har kommit ikapp och gått om. Medan mjukvaran nu med Android 9 och 10 kommit ikapp. Och allt för en mindre peng.

I mitt tycke borde iPhones ligga på ett lägre pris än Androids pga mindre features och sämre OS (inte stabilitet utan där med features och frihet).

Men Apple folk är ju frälsta av Apple produkter så aa vad ska man säga. Dock hade jag inte ens köpt denna iPhone om det var den bästa androiden på marknaden som såg ut så.

De tre kamerorna på baksidan är det fulaste jag sett på en mobil någonsin. Annars är det exakt samma design som förra XS och XS Max o samma storlek o upplösning på skärmen så det är också tråkigt.

Att Apple står för innovation är ett stort skämt idag.

Sorry, jag hade blandat ihop releasedatumet med P20 som kom förra våren. (Är den också stenåldersandroid föresten?)

Men ok, så om man sammanfattar ditt inlägg så är det i princip "Android var sämre förut men är bättre idag" (oklart varför, benchmarks visar på motsatsen om vi pratar SoC-prestanda åtm) följt av lite subjektivt tyckande om utseende. Förstå mig rätt nu - det är helt ok att ha åsikter om telefoner, men jag tycker att det klingar falskt när du av alla människor i denna tråden börjar prata om "apple-frälsta".

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Vilken färg

Min gamla är ganska dassig vid det här laget. Funderar därför på att slå till på den nya. Frågan är färgval. Vilken färg skulle ni ha valt? Midnattsgrön är lite oprövat kort men ser bra ut på bild....

Permalänk
Medlem

Folk gnäller på designen och tycker den telefonen de har är mycket snyggare, och så har de ett skal på den...😂

Det viktigaste är ju innehållet, vilka funktioner den har och vad du behöver.
Apples telefoner brukar vara bekymmersfria och mycket bättre att ha i jobbet, om man vill vara produktiv och kunna läsa mail utan att mailen halar upp sig och slutar synka rätt vad det är (känga till Samsung mfl).

Tycker ni att den är för dyr finns andra alternativ att välja på, men jag kan förstå att en del kan bli sura över priset när de hade sett fram emot att köpa en och inser att de kommer få äta nudlar i 2 år om de köper den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagobert1:

Min gamla är ganska dassig vid det här laget. Funderar därför på att slå till på den nya. Frågan är färgval. Vilken färg skulle ni ha valt? Midnattsgrön är lite oprövat kort men ser bra ut på bild....

Jag kör nog space grey, alltid haft svart innan, men den gröna färgen var snygg ändå måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig vart enklare att avstå en ny iphone. Då har jag ändå X

Ändå: 3 måste ha bästa erbjudandet?

Obegränsad surf
Pro max
+ AirPods

För 749:-/mån i 24 mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Aldrig vart enklare att avstå en ny iphone. Då har jag ändå X

Ändå: 3 måste ha bästa erbjudandet?

Obegränsad surf
Pro max
+ AirPods

För 749:-/mån i 24 mån.

Det var ett oväntat bra erbjudande.

Såg annars att Apple höjt priset med ca 100Kr från Xs. Telenor vill ha 480Kr mer, men ger 1200Kr rabatt på abbonemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagobert1:

Min gamla är ganska dassig vid det här laget. Funderar därför på att slå till på den nya. Frågan är färgval. Vilken färg skulle ni ha valt? Midnattsgrön är lite oprövat kort men ser bra ut på bild....

Jag skulle nog också köpa den gröna och i andra hand rymdgrå. Detta förutsätter att det går att få tag på ett bra transparent skall. Annars skulle jag inte bry mig om man ändå inte kommer se färgen utan beställa/köpa den färg som finns i lager alternativt har kortast leveranstid.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Sorry, jag hade blandat ihop releasedatumet med P20 som kom förra våren. (Är den också stenåldersandroid föresten?)

Men ok, så om man sammanfattar ditt inlägg så är det i princip "Android var sämre förut men är bättre idag" (oklart varför, benchmarks visar på motsatsen om vi pratar SoC-prestanda åtm) följt av lite subjektivt tyckande om utseende. Förstå mig rätt nu - det är helt ok att ha åsikter om telefoner, men jag tycker att det klingar falskt när du av alla människor i denna tråden börjar prata om "apple-frälsta".

Det är ju så typiskt trådar som handlar om Apple. En jäkla massa tyckande presenterat som fakta, varvat med förolämpningar mot alla som köper deras produkter. Krydda gärna med helt påhittade saker.

Är det inte lite sjukt att valet av en jävla telefon är ett så infekterat ämne? Diskussioner om Apple och invandringspolitik är unika i hur de lyfter fram de sämsta sidorna hos folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Aldrig vart enklare att avstå en ny iphone. Då har jag ändå X

Ändå: 3 måste ha bästa erbjudandet?

Obegränsad surf
Pro max
+ AirPods

För 749:-/mån i 24 mån.

Nackdelen är att du är fast med 3 i 24 månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är ju så typiskt trådar som handlar om Apple. En jäkla massa tyckande presenterat som fakta, varvat med förolämpningar mot alla som köper deras produkter. Krydda gärna med helt påhittade saker.

Är det inte lite sjukt att valet av en jävla telefon är ett så infekterat ämne? Diskussioner om Apple och invandringspolitik är unika i hur de lyfter fram de sämsta sidorna hos folk.

Jag håller helt med dig, folk blir helt hetsiga över att andra köper en dyr mobil. Jag tror det är väldigt många av dessa kommentatorer som skulle vilja ha en iPhone Pro men som nu frenetiskt måste dissa den för att de någonstans hoppades på ett lägre pris.

Sen har vi skaran som bara måste försöka intala andra att det ena är ett bättre val än det andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste bli ett litet uppsving från en samsung s7 till en Iphone 11? Vanliga 11an då...
Haft denna i 4 år, och den hänger sig ofta nu, och är seg och börjar bli dålig batteritid...
Men varför finns bara 64gig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Måste bli ett litet uppsving från en samsung s7 till en Iphone 11? Vanliga 11an då...
Haft denna i 4 år, och den hänger sig ofta nu, och är seg och börjar bli dålig batteritid...
Men varför finns bara 64gig?

Vad menar du med att den bara finns med 64GB?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Vad menar du med att den bara finns med 64GB?

på tre kunde jag inte välja med större lagring... eller missade jag det?
Sidan kraschade ju hela tiden igår, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

på tre kunde jag inte välja med större lagring... eller missade jag det?
Sidan kraschade ju hela tiden igår, hehe

Den finns med större lagring. Dock kan det ju vara så att Tre av någon anledning valt att endast sälja instegsvarianten med 64GB.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Den finns med större lagring. Dock kan det ju vara så att Tre av någon anledning valt att endast sälja instegsvarianten med 64GB.

Ok... men man kan kanske köpa till om man ´nu behöver större i framtiden?
När kommer dom finnas färdiga för leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok... men man kan kanske köpa till om man ´nu behöver större i framtiden?
När kommer dom finnas färdiga för leverans?

Det går inte att köpa till större lagring i framtiden då det inte finns möjlighet att sätta i tex ett SD-kort. Behöver du större lagring får du byta telefon. Dock fixar iPhone att lagra en del saker i molnet istället för på själva telefonen vilket skulle kunna vara en lösning.
Leverans beror på hur hög efterfrågan är i förhållande till tillgängliga enheter. Säljstart är 20/9 om jag minns rätt och väljer du att köpa från någon som inte redan sålt slut torde du kunna få den samma dag.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk

(Tele2) Blev erbjuden ny 11 Pro 256Gb 24mån bindning med 30Gb data för 669:-/mån dock endast nyteckning, ville jag förlänga mitt nuvarande och behålla numret gick det INTE? skumt.
Beställer Ny på Tisdag av min kontakt på T2 företag, som skulle försöka matcha dealen, jag behöver dock inte 30gb data, kör 7 nu och gör av med 2-4gb/mån

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa en så dyr smartphone med bara 64 GB minne. Visst, den blir ännu dyrare om man väljer en större variant men om man ändå betalar så mycket pengar är det dumt att göra sig begränsad av lagringen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.