Hjälp med datorbygge, cirka 8k kr (gaming dator)

Permalänk

Hjälp med datorbygge, cirka 8k kr (gaming dator)

Hej!
Jag kommer från göteborg och min gaminglaptop som jag använt några år la av för några veckor sedan och behöver hjälp att välja komponenter till mitt datorbygge. Jag kommer att ta hjälp av några kusiner att sätta ihop datorn men de har inte tid att hjälpa mig med komponenter just nu.

Kommer mest att spela overwatch, r6s osv. Men behöver dock ett litet bygge som jag kan ha med mig när jag flyttar från boende till boende(bor varannan vecka hos föräldrar som jag vill ta med mig datorn till). Tänker mig något som jag kan ta bussen och spårvagn med som håller.

Jag har redan skärm, tangentbord osv(alltså behöver bara datorn).
Budgeten är runt 8k kr(kan gå över lite).

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Vet inte om en stationär är något du kan ta med dig, men det här är i den mindre klassen av dem.

Lista från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 5 2600 (1 448 kr hos Elgiganten)
Grafikkort: MSI Radeon RX 580 Armor OC grafikkort 8G (2 190 kr hos NetOnNet)
Chassi: Fractal Design Define Nano S (699 kr hos Elgiganten)
Moderkort: MSI B450I GAMING PLUS AC (1 449 kr hos Inet)
RAM: Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Sport LT Grå (799 kr hos NetOnNet)
SSD: Kingston A2000 500GB NVMe M.2 SSD (739 kr hos Inet)
PSU: Seasonic FOCUS+ 550W Gold (949 kr hos Inet)
Summa: 8 273 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av HejoPotatis:

Hej!
Jag kommer från göteborg och min gaminglaptop som jag använt några år la av för några veckor sedan och behöver hjälp att välja komponenter till mitt datorbygge. Jag kommer att ta hjälp av några kusiner att sätta ihop datorn men de har inte tid att hjälpa mig med komponenter just nu.

Kommer mest att spela overwatch, r6s osv. Men behöver dock ett litet bygge som jag kan ha med mig när jag flyttar från boende till boende(bor varannan vecka hos föräldrar som jag vill ta med mig datorn till). Tänker mig något som jag kan ta bussen och spårvagn med som håller.

Jag har redan skärm, tangentbord osv(alltså behöver bara datorn).
Budgeten är runt 8k kr(kan gå över lite).

Tack i förväg!

Här har du en jättebra build med dedikerad kylare snabbare ram och bättre grafikkort en det förra förslaget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HejoPotatis:

Hej!
Jag kommer från göteborg och min gaminglaptop som jag använt några år la av för några veckor sedan och behöver hjälp att välja komponenter till mitt datorbygge. Jag kommer att ta hjälp av några kusiner att sätta ihop datorn men de har inte tid att hjälpa mig med komponenter just nu.

Kommer mest att spela overwatch, r6s osv. Men behöver dock ett litet bygge som jag kan ha med mig när jag flyttar från boende till boende(bor varannan vecka hos föräldrar som jag vill ta med mig datorn till). Tänker mig något som jag kan ta bussen och spårvagn med som håller.

Jag har redan skärm, tangentbord osv(alltså behöver bara datorn).
Budgeten är runt 8k kr(kan gå över lite).

Tack i förväg!

Hör har du med ett lite mindre chasi ska du ha ett itx Build Kan de bli dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alternativt detta chassi ser lite mer robust ut

https://www.webhallen.com/se/product/207466-Fractal-Design-Co...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Hör har du med ett lite mindre chasi ska du ha ett itx Build Kan de bli dyrt

https://www.webhallen.com/api/cart-img/284732,297229,289144,281737,236943,302382,292404,281716

Skickades från m.sweclockers.com

Länkade fel disk tidigare se ny Build