Tro det eller ej, ännu en stationär datortråd! (7000kr)

Permalänk

Tro det eller ej, ännu en stationär datortråd! (7000kr)

Hej här kommer en utmaning till dig som är intresserad. Jag vill spela Classic wow, overwatch, lol och rocket league och jag är inte krävande. Har alltid tidigare spelat på ultra low settings.

Mina ”krav” om man ska kalla det så är följande:
- Jag vill kunna köra spelen med 144 stabila fps
- Datorn ska ej överstiga 7000kr; max total 8k med montering.
- Jag vill beställa den hel (färdigmonterad från valfri sida) då jag ej har lust att ta sönder den.
- Bryr mig till ca 90% om prestanda, ej hur snygg elr tyst den är. Men den behöver inte låta som ett jetplan bara för att.

Om du lyckas få ihop något vettigt så vore jag oerhört tacksam, ni får gärna nämna för och nackdelar med era samt andras byggen så att jag får något att fundera på! Tack på förhand allesammans!

Permalänk
Medlem

Detta är ungefär vad som brukar föreslås för den prisklassen, finns inte mycket du kan ändra här för att få mer prestanda/pris. Det mest krävande av spelen är OW och där kan du få ut 144fps om du ställer ned grafik på hög/medium. Köper du till en bättre kylare kan du överklocka processorn så den presterar som en 2600x, vilket ger en trevlig boost på några procent.
https://www.inet.se/datorbygge/b1102646/rwhrerhe

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Detta är ungefär vad som brukar föreslås för den prisklassen, finns inte mycket du kan ändra här för att få mer prestanda/pris. Det mest krävande av spelen är OW och där kan du få ut 144fps om du ställer ned grafik på hög/medium. Köper du till en bättre kylare kan du överklocka processorn så den presterar som en 2600x, vilket ger en trevlig boost på några procent.
https://www.inet.se/datorbygge/b1102646/rwhrerhehttps://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/datorbygge/bild/b1102646/rwhrerhe

Wow grymt nära budgeten haha riktigt snyggt faktiskt, gillar inet har dessutom värdekupong där så pluspoäng på det! Stort tack för din tid, ska helt klart överväga detta, det ska beställas på måndag så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddeldaddel:

Wow grymt nära budgeten haha riktigt snyggt faktiskt, gillar inet har dessutom värdekupong där så pluspoäng på det! Stort tack för din tid, ska helt klart överväga detta, det ska beställas på måndag så

Skickades från m.sweclockers.com

Med ett bättre grafikkort och m2 ssd.

Rekommenderar jag att du tar denna build snabbare minnen och dubbel diskstorlek och är nvme vilket betyder 3-4ggr snabbare hastigheter i kommunikationen.

Och du borde köpa till en dedikerad kylare om inte nu sen!

Permalänk
Medlem

Behövs windows 10? Eller fixar du själv? Förövrigt borde du satsa på den sista builden som sifri föreslog. Dock skulle jag försöka att skaffa ett bättre nätagg.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Behövs windows 10? Eller fixar du själv? Förövrigt borde du satsa på den sista builden som sifri föreslog. Dock skulle jag försöka att skaffa ett bättre nätagg.

Jag håller med men vi hade begränsat med budget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Behövs windows 10? Eller fixar du själv? Förövrigt borde du satsa på den sista builden som sifri föreslog. Dock skulle jag försöka att skaffa ett bättre nätagg.

Där med ett bättre nätaggregat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alternativt om man vågar med en 2600 med en 2060

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.eba...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt fint paket du fått till :)! Frågar är nu om Windows behövs. Antar att TS har en skärm med 1080p.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Riktigt fint paket du fått till :)! Frågar är nu om Windows behövs. Antar att TS har en skärm med 1080p.

Haha Windows för 25-50kr på Ebay i princip

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Riktigt fint paket du fått till :)! Frågar är nu om Windows behövs. Antar att TS har en skärm med 1080p.

Skärm efterfrågas inte i totalen då hade de varit svårt med budgeten haha men kanske en 3400g a320 Build med ett 570/580 alternativt en 1650/1660 hade fungerat då med en skärm och dator för 7-8tkr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Skärm efterfrågas inte i totalen då hade de varit svårt med budgeten haha men kanske en 3400g a320 Build med ett 570/580 alternativt en 1650/1660 hade fungerat då med en skärm och dator för 7-8tkr

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, men tycker folk allt som oftast missar den viktigaste komponenten till sina byggen och det är självklart en bra skärm, det är den du kommer och sitta och kolla på, och inte burken. Oftast håller en skärm i över 5 år också för den delen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Sant, men tycker folk allt som oftast missar den viktigaste komponenten till sina byggen och det är självklart en bra skärm, det är den du kommer och sitta och kolla på, och inte burken. Oftast håller en skärm i över 5 år också för den delen.

De är ju som med alla delar allt måste inte va de bästa de viktigaste är att satsa på gpu och CPU sen kan man alltid tillägga mer ram diskutrymme och sånt sen så länge moderkort chassi och gpu är acceptabla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena grabbar, jag ser att grafikkortet har utgått på dom paketen som ni har rekommenderat här, då blir det tufft för en okunnig som mig att göra ett beslut här. Windows löser jag själv och sen har jag en 144 Hz skärm men funderar på att köpa en nyare om ni har nån rekommendation till ett schysst pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddeldaddel:

Tjena grabbar, jag ser att grafikkortet har utgått på dom paketen som ni har rekommenderat här, då blir det tufft för en okunnig som mig att göra ett beslut här. Windows löser jag själv och sen har jag en 144 Hz skärm men funderar på att köpa en nyare om ni har nån rekommendation till ett schysst pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddeldaddel:

Tjena grabbar, jag ser att grafikkortet har utgått på dom paketen som ni har rekommenderat här, då blir det tufft för en okunnig som mig att göra ett beslut här. Windows löser jag själv och sen har jag en 144 Hz skärm men funderar på att köpa en nyare om ni har nån rekommendation till ett schysst pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Varför köpa ny skärm? Btw de dina meddelanden

Permalänk
Skrivet av sifri:

Varför köpa ny skärm? Btw de dina meddelanden

Jag har haft ett äldre graffe och skärm så kommer få köpa en DP adapter för att kunna använda skärmen med 144hz och det kostar mer än det smakar misstänker jag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddeldaddel:

Jag har haft ett äldre graffe och skärm så kommer få köpa en DP adapter för att kunna använda skärmen med 144hz och det kostar mer än det smakar misstänker jag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Har skickat ett förslag till dig på privata meddelanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddeldaddel:

Jag har haft ett äldre graffe och skärm så kommer få köpa en DP adapter för att kunna använda skärmen med 144hz och det kostar mer än det smakar misstänker jag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Och btw gpu Jag rekommenderar har dvi

Permalänk
Skrivet av sifri:

Och btw gpu Jag rekommenderar har dvi

Ofan grymt, jag har inte riktigt bestämt mig för om jag vill lägga den summan men det kan ju va värt det för att slippa köpa ny skärm

Skickades från m.sweclockers.com