Övervakning av hemmet – installation av kameror och smarta integrationer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Maj 2004

Jag kör med 6st kameror över kabel. 5st på utsidan. Kopplade emot Synology Nasen i källaren. Finns även en APP där man kan se live och får pushnotiser när kamerorna ser något. Man kan maska in exakt vilka områden som kameran läser av som ska bevakas. Ibland får man larm för solen och molnen går snabbt i moln eller rådjur som vandrar runt vid ytterdörren. Men det är 0 kr i månaden. Filmerna ligger lokalt men jag har satt upp min NAS så den pushar upp en kopia på allt till mitt office 365-konto via firman och alla som kör Office 365 får ju 1TB lagring. Så de fungerar fint.

Långvarit enkelt ägande. Inga batterier att byta. Inga wifi som kan krångla. Men inte lika enkelt att installera då man faktiskt ska fram med kabel.

i7 8700K / FD R5 / MSI Z370 SLI Plus / 64GB DDR4 / Asus GTX1080 OC / Samsung 850 Evo M2 512GB / 3 x PB278QR
[Min HTPC-Guide][Mitt biorum]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Mycket bra och välskriven artikel!

Själv så har jag kört ca 1,5 år med Arlo Pro som utomhuskameror (10 st kameror som är en mix av Gen1 och Gen2 runt hela huset), Securitas/Verisure larm (enbart inomhuskameror), och två stycken Ring dörrklockor, och två stycken Ring Chime, samt inomhus rörelsedetektorer med Zwave/Zigbee kopplat till en Samsung SmartThings-hubb.

macOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10: Surface Pro [8/512GB], Surface Go [8/128GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite [64GB], Misc: Apple Watch 4 LTE
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand