Lenovo g580- 11-15 sek innan klar bild, när jag drar fram i svtplay-klipp..

Permalänk

Lenovo g580- 11-15 sek innan klar bild, när jag drar fram i svtplay-klipp..

jag har min laptop kopplad till en trådlös router (huawei,telenor), men använder mig av nätverkskabel mellan laptopen och routern..
jag ligger på ca 40/20 mbs på bredbandskollen med svarhastighet runt 30ms..

använder jag min surfplatta 8tum, och kör wifi, mot samma router, har jag inte det problemet..
vad är det i min dator som inte hänger med som man ev behöver uppdatera ? är det buffringsproblem ?
har testat med att ta bort alla plugins, och inaktiverat brandvägg/virus.. ingen skillnad..

det sitter en i3 processor (intel 3110m), o 6gb ram..
när jag gör testet kör jag med nätverkskabel mellan laptop och router..

datorn är ca 6 år men funkar fint f.ö

/Robban

Permalänk
Medlem

@tillroberth: har du strömsladden i? om inte stoppa i den och testa igen, Mycket stor chans att det är en energisparfunktion.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

hej aragon.. jo, jag har strömkabeln i,och jag har varit inne i batteriinställningar och kört allt på max, även på grafikinställningar har jag ställt in så att den maximerar vid video..

ingen skillnad.. trots att jag precis nu på morgonen körde tp-test på bredbandskollen och får nerströms 58.51mbs, uppströms 22.14mbs och svarshastighet 24.24ms..

problemet är på svtplay, på tv4play och youtube fungerar det bra..

ibland funkar det även på svtplay, men det uppstår alltid om man "stressar" lite, dvs, om man tex vill kolla på ett klipp men vill "scanna av" klippet, då man drar fram i klippet, och sedan bara någon sekund efter drar fram ytterligare i klippet, då hinner den inte och buffra..

var är flaskhalsen..