Permalänk
Medlem

Tangentbord och keycap set

Jag tänkte se om där finns något intresse för diverse tangentbord samt keycaps. Jag är inte i någon brådska med att sälja så oseriösa köpare kommer ignoreras, men alltid öppen för en vettig dialog.

Tangentbord och keycaps set säljs separat (bild 4 och 5).

Bild 1: IBM modell M, buckling spring.
Medföljer en aktiv adapter, PS2-USB, så att den funkar med alla datorer med USB samt en 5,5mm "mutter mejsel". Denna mejsel behövs om man vill öppna tangentbordet då det egentligen är någon skruv med tum skalle. När jag köpte tangentbordet öppnade jag och kollade om man borde göra en "bolt mod" eller vad den nu kallades. Allt var helt invändigt så jag valde att inte göra något mer än rengöring.

Bild 2: Ducky Varmilo Sakura, Mx brown.
Ca 6 månader gammalt, köpt på max gaming. Kvitto går att ordna fram och lådan finns kvar. Obetydligt använt.

Bild 3: Ducky Premier, Mx Blue.
Blå / grå lasergraverade PBT tangenter. Knappt använd har kvar originallådan.

Bild 4: Vortex Pok3r, Mx Brown samt Granit keycaps.
På bilden sitter Granit key caps på men original (svarta) finns och är i stort sett oanvända, när ni lägger bud är det med original keycaps! Lådan finns kvar. I övrigt i gott skick.

Granit setet har följande delar och är inköpta via massdropp, samtliga keycaps som inte används på tangentbordet ligger samlade i påsarna de kom i:
* Base set
* ISO enter
* RGB(YO) Icon modifiers
* Icon modifiers
* International kit
* Mono legends

Bild 5: Quickfire rapid, Mx red samt Ducky grön/vit PBT tangenter.
På bilden sitter Duckys gröna / vit (creme) PBT tangenter på tangentbordet. Original svarat keycaps finns och dessa är i nyskick. Syns lite att tangentbordet är använt.

Ducky Grön / vit (creme) PBT tangenter som är blanka. Originallådan som de kom i finns kvar och där sitter samtliga resterande delar för att tillgodose tex fullstora tangentbord.

Innan något hämtas eller skickas kommer jag rengöra tangenter och tangentbord noggrant. Mer bilder kan ges på begäran, specificera då gärna vad det är du vill se!
Hämtas fördelaktigt i Malmö men kan givetvis skickas mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Riktpris på Ducky Varmilo Sakura, Mx brown samt Ducky Premier, Mx Blue.?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på Vortex Pok3r 500sek + frakt.

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

@imo: Vad är din prisidé för Model M?

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Citerar så du får en notifikation.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Granite caps: Lägger bud på 450 kr

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk

Ducky Varmilo Sakura, Mx brown - lägger ett startbud på 400kr+frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 450kr+frakt för Ducky Varmilo Sakura, Mx brown

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

850kr + frakt för vortex inklusive granite caps

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk
Medlem

@morronrost: Jag tycker personlig runt 500 brukar vara ett skäligt pris för dessa. Men kan tänka mig bud från 400.

Det var ett tag sedan jag höll koll på dessa brädor. Har priset ändrats får någon gärna ge mig referenser till vad de går för nu för tiden.

Permalänk
Medlem

@Lodisen:
Hej,
Jag kommer överväga bud på 700+. Men med det sagt är jag inte idag helt säker på vad jag faktiskt släpper det för.

Ducky Vermilo Sakura säljs för 1400-1500 nytt och med tanke på att mitt är i stort sett oanvänt med garanti kvar ser jag absolut ingen anledning att gå under halva priset.
Ducky Premier säljs inte längre och till min vetskap har Ducky fortfarande inte släppt någon ny "pro" serie. Denna brädan låg också i nypris som Sakura brädan.

Permalänk
Medlem

@bjuhr:
Tack för visat intresse, men som mina tankar går just nu överväger jag inte att sälja Pok3r tangentbordet för under 700 (utan Granit keycaps) då det nytt kostar 1500:-.

Granit setet har jag lite svårare att sätta riktpris på då jag vet att det är mer nischat, men om någon bryr sig kostade det 160$ när det införskaffades. Detta kvitto får givetvis en köpare bifogat.

Då där finns ett bud på 450 för bara Granit går min matte här inte riktigt ihop med ditt bud. Du får gärna återkomma med ett nytt bud som är specificerat för respektive produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmarsson:

Ducky Varmilo Sakura, Mx brown - lägger ett startbud på 400kr+frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ArcliteRX:

Bjuder 450kr+frakt för Ducky Varmilo Sakura, Mx brown

Noterat bud, men jag skulle säga att det är en bit från min förväntning på detta tangentbord i dagsläget.

Permalänk
Medlem

@Ethnic:
Noterat bud, men som du kan läsa i tråden för annonsen är det en bit från min förväntning i dagsläget.

Permalänk
Medlem

@sendrim:
Bud noterat!

Permalänk
Medlem

Som jag skrev till en person innan, jag har varit lite ute ur loopen angående tangentbord den sista tiden. Är mina förväntningar helt fel mot vad det går för i dagsläget uppskattar jag att få länkat referenser som säger annat!

Jag förstår att saker inte är värda mer än vad folk är villiga att betala. Men samtidigt har jag inget intresse av att skänka iväg grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Som jag skrev till en person innan, jag har varit lite ute ur loopen angående tangentbord den sista tiden. Är mina förväntningar helt fel mot vad det går för i dagsläget uppskattar jag att få länkat referenser som säger annat!

Jag förstår att saker inte är värda mer än vad folk är villiga att betala. Men samtidigt har jag inget intresse av att skänka iväg grejerna.

Låter vettigt IMO

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem

@imo: 500+frakt för sakura

Permalänk
Medlem

då säger jag väl snällt 750 för sakura

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

500 för granit, hämtar i Malmö

Permalänk
Medlem

Budde vafan 😭

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem

Bor i Malmö, kan erbjuda 700kr för antingen sakura eller pok3r.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

450+frakt för IBM brädan

Permalänk
Medlem

550 för granit då :3

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem

IBM model M är såld. Övrigt artiklar finns fortfarande kvar.

Permalänk

Köpte av @imo och skriver detta på mitt nya tangentbord. Jättetrevlig kille och kan varmt rekommendera

Permalänk

Bjuder 600 för Granit, kan hämta idag (söndag)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag lägger mig med granite

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem

Bjuder 100kr för PBT-capsen då

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem

Höjer mitt bud till 800kr + frakt för Sakura

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI