Archer – skruvad animerad spionserie på Netflix

Permalänk
Hedersmedlem

Archer – skruvad animerad spionserie på Netflix

Såg att säsong 10 av Archer dykt upp på Netflix och kände att det behövdes en forumtråd om serien. När det kommer till animerade serier är det nog en av mina favoriter, även om de två senaste säsongerna (8 och 9) inte alls varit lika bra. Från början var det en spionserie, men nu kan det ändras från säsong till säsong. I den senaste är de till exempel rymdpirater.

Jag har kollat på säsong 10 och serien är verkligen på rätt spår igen med några riktigt bra avsnitt. Någon annan som tittar? Vad tycker ni om de senaste/den senaste säsongen?

Serien är full av återkommande skämt och callbacks och en av mina favoriter är "danger zone!". Det finns dock många guldkorn, så länka gärna fler i tråden.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kollat fram till Säsong 7.
Vet inte riktigt varför jag slutade titta, men nu har jag ju något att fördriva tiden med när jag får en tråkig dag.

Skulle summera Sterling som en blandning mellan James Bond och Eric Cartman.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Avstängd

Blev väl tvugna att ändra inriktning lite när spionorganisationen de arbetate för hette ISIS

Tröttnade på den i säsong 8, precis som du skriver så tappade den en del. Men kanske får ge S10 en chans då

Permalänk
Medlem

Ja, vissa av säsongerna har väl varit mer lyckade än andra, men det är väl risken när man helt ändrar miljö på sättet som Archer gjort. Senaste säsongen tyckte jag var en av de bättre av de senare säsongerna, så väl värd att ses, särskilt om man gillar sci-fi.

Det ska bli intressant att se vad de hittar på till nästa säsong. De har ju länge sagt att säsong 10 skulle vara den sista säsongen, och Adam Reed (skaparen av Archer) ska visst vara mindre inblandad än tidigare. Så varningsklockorna ringer friskt, men vi får se.

Permalänk
Medlem

Har sett alla avsnitt, som med så många andra serier, och tycker det är OK. Kul och bra att slökolla på, men inget jag är särskilt "inbiten" i om man säger så. Dock en av de bättre animerade komediserier jag kollat på, vilket inte är jättemånga.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Jag blev glatt överraskad när jag här om dagen såg att säsong 10 nu släppts. Får återkomma med lite intryck när jag hunnit se den.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kollade fram tills den säsongen som utspelades i Archers dröm i någon form av 40-tals-gangster-miljö och eftersom jag inte gillade den säsongen har jag inte riktigt haft motivation att kolla efter det, borde kanske ge de nyare säsongerna en chans ändå eftersom jag verkligen gillade serien i början.

Permalänk
Medlem

@Cebor: Ja, den säsongen gillade inte jag heller, men serien ryckte upp sig efter det tycker jag. De senare säsongerna är ganska fristående, så du missar inte direkt mycket om du hoppar över den säsongen.

Permalänk
Relik 📜

Försökt titta på den här, men fastnar inte alls. Vet inte vad det är, kanske stilen som klaffar dåligt.

Kanske får ge en chans till! Herr @Epic brukar ju ändå ofta ha hyfsat smak. Till skillnad från.. andra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Sett till säsong 8, ska ta 9 och 10 någon gång framöver tänkte jag.

Låter bra att den är på rätt spår igen, några av de senare säsongerna har varit sådär.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Håller med om att säsong tio är ett upplyft mot Dreamland och Danger Island. En av de intressanta aspekterna med serien var ju (innan de övergav originalupplägget och började med spin-offs) att det faktiskt sker karaktärsutveckling och att de vågar leverera skämt som bygger på att tittaren hängt med och känner till historiken. Påminner en hel del om It's Always Sunny In Philadelphia i det avseendet.

Förhoppningsvis hittar de tillbaka

Ett av mina absoluta favoritbitar: https://www.youtube.com/watch?v=mbUB-jYsMd8

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720